Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezer gezocht voor kortverhaal, SF:

Hallo iedereen, Ik ben op zoek naar enkele mensen die het zien zitten om een kortverhaal van mij te proeflezen. Het verhaal is voor de Fantastels wedstrijd, verdere informatie geef ik niet op de site na verstandig advies, enkel via mail vrees ik :) Als iemand zin heeft, laat het me maar weten. Alvast bedankt!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allebei :) Ik heb jullie alletwee een mail gestuurd, kunnen jullie daarop een response terugsturen? Dan heb ik jullie mailadres en kan ik het verhaal als bijlage doorsturen.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wil je aub nog een keer een mail sturen? Ik had nog een oud adres staan (ben hier nog maar net en weet nog niet alles, hoe het werkt)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zieveraar schreef:
Het verhaal is voor de Fantastels wedstrijd, net geen 12000 woorden lang en in het Science Fiction genre.
In diverse draden is al gewaarschuwd om op een plek die voor iedereen toegankelijk is niet te veel details over wedstrijdverhalen prijs te geven. Het bovenstaande kan waarschijnlijk nog net, want ik ga straks echt geen onderzoek instellen of er nog meer SF-verhalen van 'net geen 12.000 woorden' ingestuurd zijn. Maar je begeeft je wel op glad ijs door het zo specifiek te omschrijven. Maak er dan bijvoorbeeld 'meer dan 10.000 woorden' van, zou ik zeggen. Dat is zeker al op meer verhalen van toepassing. Bedenk dat juryleden meestal schrijvers zijn die vaak ook forums als SOL volgen. Ik heb intussen in mijn onderschrift vermeld dat ik jureer. Dat moet genoeg zijn. Ik ben niet van plan tot de uitslag van de wedstrijd alle fora links te laten liggen omdat ik wel eens iets onder ogen zou kunnen krijgen waarmee iemand zich verraadt. Wat ik wél doe is de fantasyproefleesfragmenten zo lang ongelezen laten. Ik heb daar zelf ook wel ooit een fragment uit een wedstrijdverhaal geplaatst, maar dat doe ik niet meer. Ik wil er bij de deelname aan wedstrijden graag zeker van zijn dat mijn verhaal anoniem blijft.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zieveraar schreef:
Het verhaal is voor de Fantastels wedstrijd, net geen 12000 woorden lang en in het Science Fiction genre.
In diverse draden is al gewaarschuwd om op een plek die voor iedereen toegankelijk is niet te veel details over wedstrijdverhalen prijs te geven. Het bovenstaande kan waarschijnlijk nog net, want ik ga straks echt geen onderzoek instellen of er nog meer SF-verhalen van 'net geen 12.000 woorden' ingestuurd zijn. Maar je begeeft je wel op glad ijs door het zo specifiek te omschrijven. Maak er dan bijvoorbeeld 'meer dan 10.000 woorden' van, zou ik zeggen. Dat is zeker al op meer verhalen van toepassing. Bedenk dat juryleden meestal schrijvers zijn die vaak ook forums als SOL volgen. Ik heb intussen in mijn onderschrift vermeld dat ik jureer. Dat moet genoeg zijn. Ik ben niet van plan tot de uitslag van de wedstrijd alle fora links te laten liggen omdat ik wel eens iets onder ogen zou kunnen krijgen waarmee iemand zich verraadt. Wat ik wél doe is de fantasyproefleesfragmenten zo lang ongelezen laten. Ik heb daar zelf ook wel ooit een fragment uit een wedstrijdverhaal geplaatst, maar dat doe ik niet meer. Ik wil er bij de deelname aan wedstrijden graag zeker van zijn dat mijn verhaal anoniem blijft.
Bedankt voor de waarschuwing Hay, ik twijfelde of ik het zo zou plaatsen hier, maar dacht dat het zo vaag genoeg zou zijn. Ik pas mijn post wel aan.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In diverse draden is al gewaarschuwd om op een plek die voor iedereen toegankelijk is niet te veel details over wedstrijdverhalen prijs te geven.
Zou er dan ook een kans kunnen zijn dat proeflezers onder valse voorwendselen willen proeflezen?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik neem aan dat je duidt op de mogelijkheid dat iemand andermans ideeën jat. Die kans lijkt me niet zo groot, zo lang je er maar voor zorgt een kort fragment te kiezen waarin je niet meteen de clou van je verhaal prijsgeeft. Of bedoel je met je vraag iets anders? Iemand die ideeën jat, hoeft namelijk niet te proeflezen. Gewoon lezen volstaat dan.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik neem aan dat je duidt op de mogelijkheid dat iemand andermans ideeën jat. Die kans lijkt me niet zo groot, zo lang je er maar voor zorgt een kort fragment te kiezen waarin je niet meteen de clou van je verhaal prijsgeeft. Of bedoel je met je vraag iets anders? Iemand die ideeën jat, hoeft namelijk niet te proeflezen. Gewoon lezen volstaat dan.
Ik bedoel inderdaad het jatten van een heel manuscript of een complete inzending voor een schrijfwedstrijd.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Iemand die zoiets presteert, zal in vrijwel alle gevallen snel door de mand vallen en zich onsterfelijk belachelijk maken. Het zal wel ooit eens gebeuren, maar dan als misplaatste ongein. Van iemand die zich serieus met schrijven bezighoudt, kan ik me zo iets onnozels eigenlijk niet voorstellen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In diverse draden is al gewaarschuwd om op een plek die voor iedereen toegankelijk is niet te veel details over wedstrijdverhalen prijs te geven.
Zou er dan ook een kans kunnen zijn dat proeflezers onder valse voorwendselen willen proeflezen?
Wat mij betreft hoeft Zieveraar zich geen zorgen te maken. Voorzichtigheid is inderdaad wel geboden. @Zieveraar, na het weekend stuur ik je de gelezen en bewerkte versie op.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In diverse draden is al gewaarschuwd om op een plek die voor iedereen toegankelijk is niet te veel details over wedstrijdverhalen prijs te geven.
Zou er dan ook een kans kunnen zijn dat proeflezers onder valse voorwendselen willen proeflezen?
Wat mij betreft hoeft Zieveraar zich geen zorgen te maken. Voorzichtigheid is inderdaad wel geboden. @Zieveraar, na het weekend stuur ik je de gelezen en bewerkte versie op.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In diverse draden is al gewaarschuwd om op een plek die voor iedereen toegankelijk is niet te veel details over wedstrijdverhalen prijs te geven.
Zou er dan ook een kans kunnen zijn dat proeflezers onder valse voorwendselen willen proeflezen?
Wat mij betreft hoeft Zieveraar zich geen zorgen te maken. Voorzichtigheid is inderdaad wel geboden. @Zieveraar, na het weekend stuur ik je de gelezen en bewerkte versie op.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
In diverse draden is al gewaarschuwd om op een plek die voor iedereen toegankelijk is niet te veel details over wedstrijdverhalen prijs te geven.
Zou er dan ook een kans kunnen zijn dat proeflezers onder valse voorwendselen willen proeflezen?
Wat mij betreft hoeft Zieveraar zich geen zorgen te maken. Voorzichtigheid is inderdaad wel geboden. @Zieveraar, na het weekend stuur ik je de gelezen en bewerkte versie op.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oeps, daar ging iets fout aan mijn kant, sorry folks.
Hoe vaak je het ook zegt Richard, ik maak me echt geen zorgen hoor :D

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat hoeft ook niet. Geen enkel jurylid, of dat nu bij Fantastels is of bij een andere wedstrijd, is er op uit om mensen te diskwalificeren. Als iemand het zo bont maakt dat je op grond van de reglementen niet anders kunt, doet dat iedereen pijn, óók de jury!