Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Op zoek naar hulp voor het schrijven van mijn boek

Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar iemand die mij wilt helpen met het schrijven van mijn boek. Het gaat over mijn leven maar heb een schrijf probleem ik ben niet zo kei in het schrijven.(dyslectie) Ik zou wat tips willen om een begin te maken en iemand die samen met mij het boek wil schrijven. Zeg maar dat ik het verhaal vertel en de andere het op schrijft/typt. Ik heb geen geld om iemand te betalen maar daar komen we misschien wel uit. Iemand enige idee waar ik terecht kan??

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
http://www.schrijvenonline.org/forum/110287 Beter probeer je toch om het zelf neer te schrijven. Want het vergt veel tijd en de meeste schrijvers hier hebben genoeg fantasie die ze kwijt willen, waardoor een waargebeurd verhaal wat minder aantrekkelijk is om te schrijven. Tips vind je hier wel (je kan ook de zoekfunctie even gebruiken voor specifieke tips). Wat die dyslectie betreft: ja, dat is een minpunt, maar als je je verhaal nu al eens zelf uitschrijft, dan denk ik dat je eerder een vis zal hebben die toehapt om te corrigeren, dan iemand die voor jou het volledige boek wil schrijven.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Emy, mijn drie kinderen hebben ook dyslectie. Ze zijn heel creatief en bedenken heel goede verhalen. Vooral Jongste schrijft ze gewoon zelf op, de andere twee hebben niet zo'n belangstelling voor schrijven. Oefening baart kunst, ook bij dyslectie. Ga schrijven, veel schrijven. Lees je eigen werk hardop voor, dan merk je waar de zinnen niet goed lopen. Het helpt ook de zinnen eerst uit te spreken voor je ze opschrijft, ik hoor Jongste tenminste altijd mompelen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pak een microfoon en spreek het in. Plaats op Soundcloud of (met foto's uit je leven) YouTube. Schrijven wordt zwaar overgewaardeerd. Je verhaal wordt niet meer of minder echt als het gedrukt staat. Verhalen over je eigen leven boeien over het algemeen voor geen meter, dus ga er niet van uit dat je boek zal verkopen. De meesten biografische verhalen worden via POD uitgegeven, en geen hond c.q. lezer die het koopt. Je hebt je ghostwriter dus niets te bieden op het gebied van roem of geld (vooral omdat je zelf geen geld zegt te hebben voor een fatsoenlijk honorarium voor je schrijver). Als je echt een berucht persoon bent met een verhaal dat bij de Telegraaf-lezers zal aanslaan, benader dan een uitgeverij met je idee. Allochtone bekeerde criminelen doen het goed in dat genre, net als slachtoffers van prostitutie. De uitgever zal er dan een ghostwriter op zetten om het geld binnen te slepen.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven wordt zwaar overgewaardeerd.
Dat is dan wel weer interessante humor. "De A.P.P.I.A." Een Allochtone Prostituee in de Penitentiaire Inrichting Amsterdam.