Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Verhaal voor Film

Ik ben van plan een speelfilm te maken van ongeveer 15 minuten. Het idee is om een verhaal te verfilmen, ik heb alleen geen goed verhaal. Heb jij dus een verhaal geschreven waar ik ongeveer 15 minuten aan film van kan maken, stuur het dan op. Ik sta open voor alles, het moet alleen wel haalbaar zijn. Het liefst dus niet iets waar moeilijke visuele effecten voor nodig zijn en geen/ niet te veel moeilijke locaties. Ook zou het fijn zijn als het verhaal niet te zwaarmoedig is en als het niet te volwassen is (de doelgroep is in principe 17-18 jarigen) Alvast bedankt!

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat krijg ik er als schrijver voor terug? Wie ben jij, en wat zijn je kwaliteiten als filmer (wat voor camera heb je, wat voor editing-software gebruik je - om de kwaliteit en dergelijke in te kunnen schatten? Wat voor acteurs gebruik je? Hoeveel kun je investeren in de film. Kunnen we ergens eerder werk van je zien? Ik heb een horrorverhaal liggen dat aanvankelijk voor een korte film was geschreven. Maar dat geef ik niet zomaar weg. Het vereist de investering in een ijscoventerskarretje en goede acteurs, waaronder kinderen.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Navii, Je kunt denk ik van elk verhaal wel een film maken, mits je het weet om te zetten in een goed script. Een goed script schrijven is een vak opzich. Maar prima te leren. Je wilt een korte film maken voor jongeren? Voor school misschien? (sorry als ik me vergis) Mijn dochter (runs in the famely) heeft een goed script geschreven, gebaseerd op een young adult verhaal, waar nog een film van gemaakt moet worden. De ene hand wast de andere? Anders vrees ik toch dat je met dat ijscoventerskarretje aan moet komen. Ook mijn scripts deel ik niet zomaar uit. :) Graag iets meer duidelijkheid, zoals je zult begrijpen. Wat is je doel met deze film? Groeten

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh ja, mijn verhaal vereist ook nog (heel) zonnig weer. Dat kan een probleem zijn als je voor de opnamen aan Nederland bent gebonden.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Navii, Vergeet niet dat het verhaal ook nog bewerkt moet worden in de vorm van een filmscenario. Dat is een vak op zich. Misschien inderdaad, zoals Schli oppert, handig je eerst even voor te stellen.

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb beslist een fantastisch verhaal voor je, van een [nu] nog onbekende schrijver, die elk moment kan doorbreken. Vaste vraagprijs; 10.000 Euro. Na doorbraak zal zijn verhaal onbetaalbaar zijn.

Lid sinds

10 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
heee, Wat een leuk idee!!! Ik zit er zelf ook al een tijdje over na te denken om een film te maken alleen heb ik totaal geen ervaring. Ik ben pas 15 en het lijkt me leuk om later cameravrouw te worden en daar alvast een beetje ervaring voor op te doen. Ooit heb ik zelf een verhaal geschreven voor een prijsvraag en als je won dan werd je verhaal verfilmd (helaas heb ik niet gewonnen) en ik heb er geen probleem mee om mijn verhaal te delen. Alleen is het verhaal niet voor de doelgroep die jij noemt. Stel dat je voor mijn verhaal kiest dan wil ik wel meehelpen om het verhaal te verfilmen. (En wil dat het duidelijk is dat ik het verhaal geschreven heb niet jij of iemand anders) Als je een ander verhaal kiest dan zou ik het als nog geweldig vinden als ik mee zou mogen werken. Groetjes,