Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfestafette

Een groepje dat zich verzameld heeft op het sportveld, ieder een gelijke afstand om te rennen en steeds weer geef je het stokje door zodra je jouw deel erop hebt zitten. Dat is mijn idee, alleen dan zonder het rennen. Het leek mij leek een schrijfestafette te starten met een groepje mensen: een eerste zin, een eerste stukje, een bepaald thema. Iemand begint het verhaal, de volgende schrijft op zijn/haar manier daaraan verder zoals hij/zij denkt dat het zal verlopen en zo door. Het is een manier om jezelf bezig te houden wat schrijven betreft, om jezelf uit te dagen dat stukje perfectie te leveren en JOUW draai te geven aan een verhaal. De een denkt aan horror, de ander schrijft romances. Ik ben benieuwd of iemand hierin geïnteresseerd is en met mij een schrijfestafette zou willen opzetten. Wie wil deze uitdaging wel aangaan?

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Kleine beperking: de estafette mag niet plaatsvinden op dit forum. Een forum is daar niet geschikt voor met de enorme hoeveelheid deelnemers. Ervaringen uit het verleden leren dat de volgorde al na een paar reacties niet meer klopt en dat meerdere mensen hetzelfde vervolg schrijven en teleurgesteld worden. Buiten het forum en met een beperkte groep deelnemers en een vaste volgorde zou het goed kunnen werken.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Yes, dat bedoelde ik ook. Bijvoorbeeld via e-mail, maar ik wilde hier kijken of er animo voor zou zijn.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Beetje late reactie, maar vind ik inderdaad een leuk concept. Zoiets bestaat overigens al, zie: http://gezamenlijkboek.nl/ En als je zelfs zonder computer wil schrijven, probeer dan deze apps voor op je (android) smartphone (wel engelstalig, maar je kunt natuurlijk gewoon nederlandstalige uitnodigen om te schrijven) * story writers * the story free * storymania Ik heb bovenstaande 3 apps zojuist op mijn mobiel gedownload en ziet er leuk uit! wil je via deze app met mij "estafetteschrijven" (collaborative writing heet dat officieel) dan mag je me uitnodigen, gebruikersnaam Tinootje Hoop dat je hier iets aan hebt! Groetjes