Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Een mooi verhaal maar nu nog op papier.

In 2010 kwam ik erachter dat ik iets unieks had meegemaakt in mijn leven. Ik vond dat ik dit moest delen. Dus ik maakte een website waarop ik een gedeelte van mijn verhaal vertelde. Niet als een schrijver maar als een verteller. Ik heb niet gelet op schrijfstijl, verhaalontwerp of perspectief. Ik heb gewoon de zinnen opgeschreven zoals die in mijn hoofd kwamen. Steeds meer mensen bezochten mijn website en het optimum werd bereikt in juni 2012. Toen publiceerde een Tv-station in Hong Kong een korte rapportage over mijn verhaal. Binnen een dag zag ik mijn verhaal ook op de Chinese TV verschijnen. Die maand heeft de provider mijn website geblokkeerd vanwege teveel bezoekers; de websites van andere klanten waren niet meer bereikbaar. In juni 2012 werden meer dan 9 miljoen pogingen gedaan om mijn website te bezoeken. Tientallen Chinese bladen publiceren over mijn verhaal en in tallozen forums wordt mijn verhaal bediscussieerd. Vele malen werd Ikzelf uitgenodigd voor interviews en ik heb er ook een aantal gegeven, bijvoorbeeld voor de Wereldomroep. Mijn verhaal heeft zijn actualiteit nog niet verloren, ook in 2013 is het nog genoemd in verschillende Chinese TV programma’s. Wat ik wil zeggen is; ik heb een goed verhaal en er zijn veel mensen in geïnteresseerd. Voor mij een reden om het gehele verhaal te publiceren. Echter, ik ben geen schrijver, althans ik heb nog nooit een verhaal geschreven. Graag advies over wat uw zou doen in mijn situatie. O ja, geïnteresseerd in mijn verhaal? Zie website in onderschrift.

Lid sinds

11 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Rob. Je zegt dat je geen schrijver bent, maar je hebt al behoorlijk wat pagina's volgeschreven op je website. Ik heb even een paar pagina's gescand en ik vind dat je behoorlijk goed kunt schrijven. Met andere woorden: onderschat jezelf niet. Overweeg om het zelf te schrijven. Groet, Ostinato

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb er inderdaad over nagedacht om zelf te schrijven. Om te oriënteren heb ik me geabonneerd op Schrijvers magazine. Echter toen ik dat las, realiseerde ik me dat er toch wel heel veel bij komt kijken om een boek te schrijven. Omdat ik geen ervaring hierin heb, weet ik niet eens hoe ik moet beginnen. Zijn er misschien aspirant-schrijvers die mij hierbij kunnen helpen?

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo :) Zet een fragment op proeflezen, hier. http://www.schrijvenonline.org/proeflezen En met de tips die je krijgt kun je weer verder. Een cursus is misschien ook een idee. http://www.schrijvenonline.org/schrijfschool Er zijn ook bureaus die het verhaal tegen betaling voor je schrijven. Edit: het is op SO niet de bedoeling dat je verwijst naar je blog, geloof ik. De link mag je in ieder geval wel verwerken in je onderschrift, zie je eigen profiel.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Rob, Waarom leg je je vraag niet voor aan een uitgever van non-fictie? Ze begeleiden schrijvers als ze een goed verkoopbaar verhaal hebben om het verhaal op papier te zetten. Zoek een goede non-fictie uitgever en leg ze het voor, compleet met de interesse voor je verhaal op internet. De commercie kan de deur voor je openen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de tips. Ik heb gekeken naar uitgevers maar die zijn alleen geïnteresseerd in de Nederlandse markt, terwijl mijn verhaal juist veel belangstelling krijgt in USA, Canada en China. Het voorstel van Mirandala lijkt mij nu de beste optie. Eerst zelf proberen met hulp van een cursus en met proeflezen. Mocht dit niks worden dan kan ik altijd nog proberen een Engelse/Chinese uitgever te vinden. Maar deze stap vind ik nu nog te groot om te maken.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
Edit: het is op SO niet de bedoeling dat je verwijst naar je blog, geloof ik. De link mag je in ieder geval wel verwerken in je onderschrift, zie je eigen profiel.
Klopt. Link is verwijderd.