Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Proeflezers gezocht

Hoi Ik ben Elly, 28 en beginnend schrijfster. Begonnen aan m'n eerste jeugdroman, maar wat is dat waard als ik een manuscript wil opsturen? Daarom zoek ik mensen, minimum 3 mensen, die mijn manuscript willen beoordelen, opbouwde kritiek willen geven vooraleer ik het uitgeef. Heb al één persoon die het wil nalezen, nl. de bekende Dirk Bracke :). Persoonlijk ken ik hem niet, maar hij staat altijd open om zaken na te lezen. Hier is al een stukje waarover het gaat, de eigenlijke achterflap van het boek: "Kato heeft altijd jongens gehad, maar ze heeft altijd het gevoel gehad dat ze iets miste. Als ze op een dag Sarah ontmoet, wordt ze om ver geblazen. Ze is perfect in de ogen van Kato. Na een jaar begint de sleur in de relatie te komen en gaat Kato vreemd. Op dat moment krijgt Sarah de diagnose dat ze kanker heeft. ‘s Avonds biecht Kato haar vreemdgaan op. Sarah valt in stilzwijgen. Kato ziet geen andere keuze dan te vertrekken naar Floor. Als ze op een avond naar het huis van Sarah gaat om wat spullen te halen lijkt er op het eerste zicht niemand thuis. Maar als Kato naar boven gaat ziet ze een brief op het bed liggen..." Je mag me altijd een berichtje sturen als je geïnteresseerd bent, of alvast een reactie hierop posten. Hopelijk tot snel. Groetjes Elly Ps: Hoe schrijven jullie? Een stukje en daarna het even laten liggen en dan verder schrijven? Of ook werken met elk hoofdstuk in grote lijnen neer schrijven of in enkele puntjes?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Is het manuscript al geheel af (in eerste versie)? Om hoeveel woorden gaat het? Misschien kun je een fragment eruit hier op het forum op proeflezen plaatsen, om alvast een idee te krijgen van wat mensen van je schrijfstijl denken. Dan zouden mensen die misschien voor je willen proef gaan lezen ook beter weten waar ze ja op zeggen. Ik vind dat je PS-vragen een eigen topic verdienen. Misschien is er zelfs al een topic over. Als het er nog niet is, maak er een! :D

Lid sinds

11 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Elly.
Ps: Hoe schrijven jullie?
.sknil raan sthcer nav fjirhcs kI

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elly, de meeste mensen zijn druk. We willen graag elkaar helpen, maar wat brengt jou op het idee dat de schrijvers hier substantieel in jouw verhaal willen investeren, terwijl ze geen idee hebben van jouw niveau en de hoeveelheid werk? Het is bovendien je eerste post hier. Wat kunnen we terug verwachten?

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jeez! Ze is hier nieuw Pisano, beetje inbinden en liever zijn. Wat kunnen we terug verwachten... Het is hier geen markt.
Zie ik daar een vingertje zwaaien? Ik vind het ongepast dat je je pijlen op mij richt. Tenslotte ben IK niet degene die ff snel binnenwipt en van alles vraagt. Het is geven en nemen, niet alleen nemen. Of vind jij van niet?

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
* verplaatst naar Algemene oproepen *
Wat kunnen we terug verwachten... Het is hier geen markt.
Het is geven en nemen, niet alleen nemen. Of vind jij van niet?
Zo'n vraag impliceert de verwachting van een reactie, maar als er een discussie uit ontstaat, dan niet in dit topic, maar a.u.b. er een nieuw voor aanmaken.

Lid sinds

17 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het op z'n minst typisch dat iemand zich aanmeld en gelijk verwacht dat andere zijn/haar manuscript wel even gaat proeflezen. Wat dat betreft kan ik me wel vinden in de reactive van Pisano. Wat kun je verwachten? Dat iemand zich eerst even voorstelt, actief deelneemt aan het forum en ook bereidt is voor andere te proeflezen

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Euhm ... ok dan... Zo'n negativisme had ik eigenlijk niet verwacht. Helaas ken ik de ongeschreven regels hier niet, dus don't shoot me! Wat jullie kunnen terugverwachten is zeer simpel: ik lees zelf ook heel graag andere hun werken. Als jullie iets anders verwachten, vraag gerust.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Laat je d'r niet door op je kop zitten, Elly :) Maar mijn eerste vraag staat nog steeds: kun je een fragmentje op proeflezen zetten hier? Dan kunnen we, of in ieder geval ik, een beetje inschatten hoe je schrijft.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Meestal kijk de meesten hier een poosje rond, Elly, zodat ze ongeveer weten hoe het een en ander werkt.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Da's een wat utopistisch wereldbeeld, tja ;) Mééstal vallen mensen hier met de deur in huis en komen er dan pas achter dat het misschien beter was geweest als ze eerst wat hadden rondgekeken.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Elly Als ik Dirk Bracke bereid vond om te proeflezen, zou ik eerst zijn commentaar eens afwachten voordat ik hier op zoek ging naar meer proeflezers. Hij is niet voor niets een van de succesvolste Vlaamse jeugdboekenschrijvers en ook nog eens een erg aardige man. In 2011 heb ik hem op de Antwerpse boekenbeurs een tijdje gesproken en mijn Vlaams Filmpje (IJstijd) geruild voor een gesigneerd exemplaar van 'Vuurmeisje', zijn prehistorisch jeugdboek, dat toevallig als eerste versie ook een Vlaams Filmpje was.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is geen negativisme, het heet kritiek waar je kennis op kan doen. En ik ben het met Diana eens, plaats eens een stukje van jouw manuscript op proeflezen. Trouwens welkom :)