Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Agenda

Is het een idee om een Agenda aan te leggen waarin schrijfactiviteiten aangekondigd worden? Zo las ik bv dit: 30/11/2007 Thomas Verbogt lees voor uit eigen werk en vertelt over zijn vak tijdens het Literair podium in het Cultureel centrum de Coehoorn, Coehoornstraat 17 te Arnhem, 20:00 - 22:00 uur

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dries, onder 'Aktiviteiten' zie ik veelal workshops en festivals aangekondigd, onder 'Wedstrijden' natuurlijk wedstrijden. Wat ik bedoel, zijn al die andere bijeenkomsten, lezingen en voordrachten die overal in het land worden gegeven en voor publiek toegankelijk zijn. Dat Thomas Verbogt in Arnhem komt voorlezen uit zijn eigen werk, vind ik bv niet onder 'Aktiviteiten'. Ik kwam dit bericht toevallig tegen en dacht: Misschien willen sommigen van ons forum daar graag naartoe. Echter, deze aktiviteit wordt bv in mijn woonplaats niet aangekondigd, noch op deze site. Dan is het handig als we elkaar kunnen tippen, via een Agenda. Dan hoeven we de deur niet uit voor bv http://www.letteren.net. Maar ik ga daar zeker even kijken. Dit is dan ook weer zo'n handige link waarvan ik denk: die zou heel mooi in een pagina 'Links uitdelen' passen. Zie http://www.schrijvenonline.org/forum-onderwerp/34…

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 november vertelt Marit Törnqvist over haar samenwerking met Astrid Lindgren in de Balie in Amsterdam. (sorry, meer tips heb ik nie)

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik las in dit verband dat er in het Harmoniegebouw in Groningen zelfs een Astrid Lindgren Festival is, georganiseerd door de faculteit der letteren van de RuG, omdat het 100 jaar geleden is dat Astrid geboren werd. Entree gratis.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat vind ik zeker een idee, in bibliotheken worden ook regelmatig lezingen georganiseerd (en daar kom ik altijd nét te laat achter).

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 november 2007 - Martin Bril in Zwolle in Odeon De Spiegel theaters, locatie Odeon aan de Blijmarkt. Aanvang van de avond 20.00 uur. Prijs van de LAZ-avonden € 9,- / CJP €7,- Kaartverkoop via Odeon De Spiegel theaters 038-4288288 of www.odeondespiegel.nl

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op 4 januari een lezing door Joke Veltman over muziek in de literatuur in de bibliotheek Breda voor 3 euro. En het thema van die avond is het boek 'Streken' van Nathalie Koch (waar kennen we die toch van...)

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Zodra een lezing of voordracht iets met het schrijven of creëren te maken heeft mag je die aanmelden bij de agenda (graag zelfs). Als het echt niks met schrijven te maken heeft mag je het hier of in een ander onderwerp plaatsen, maar beperk het dan tot 1 onderwerp.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dit is geen lezing of voordracht, maar het lijkt me een bijzondere documentaire: woensdag 5 december 2007 17:00 - 17:20 uur op Nederland 3 Moon en het Wolvenmeisje Moon van 10 schrijft boeken over een wereld vol magie en duistere geheimen, waarin kinderen eigenlijk dieren zijn. Moon houdt erg van dieren, zelfs van slakken. Eén verhaal gaat over Shadow, een meisje dat eigenlijk een wolf is. Deze film werd ook vertoond tijdens het International Documentary Film Festival 2007, van 22 november tot en met 2 december in Amsterdam. Moon en het Wolvenmeisje is ontwikkeld binnen het project Kids&Docs, een initiatief van Cinekid, IDFA en het Stimuleringsfonds Nederlandse Omroepproducties. Dit project wordt ondersteund door Z@pp.