Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfoefening - Ruimte in verhalen

Schrijfoefening - Ruimte in verhalen Hallo medeschrijvers, Ik ben nog steeds naarstig op zoek naar een mede-online schrijver, zoals in het andere topic te lezen is :) maar nu iets heel anders. Ik wil graag oefenen met schrijven en ga beginnen met de schrijfoefening ´Ruimte in verhalen´. Ik kan me zo voorstellen dat er meer mensen zijn die zich met de schrijfoefeningen bezig houden. Het lijkt mij dat je meer uit de oefening kunt halen als je ze onderling uitwisseld en elkaar van opbouwende kritiek voorziet. Dus daarom deze oproep.............................als er schrijvers zijn die zin hebben om deze oefening met mij samen te doen dan hoor ik het graag :) Als je zin heb om mee te doen, maar je een andere oefening leuker vindt dan hoor ik graag je voorstel :) Groetjes en een uitnodigende glimlach :) Henny

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Henny. Het lijkt me een goed idee. Ik heb er al vaker over nagedacht om de schrijfoefeningen te doen maar dat is er nog niet van gekomen. Het lijkt me leuk om dat op deze manier te doen. Groetjes Wendy.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Henny. Het lijkt me een goed idee. Ik heb er al vaker over nagedacht om de schrijfoefeningen te doen maar dat is er nog niet van gekomen. Het lijkt me leuk om dat op deze manier te doen. Groetjes Wendy.
Geweldig Wendy, heb je een voorkeur voor welke schrijfoefening je mee wil beginnen? Groetjes Henny

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo schrijvers, Nadat ik bij een vriendin op een frans-talig atelier zag hoe leuk de opsteling van een schrijversgroep kan zijn, was ik verkocht. Ik dacht : dat wil ik ook doen. Ze zat even te kijken naar de laatste nieuwtjes in het ateleir, en samen met haar hebben we verder gedaan aan het donderdag-verhaal. Iemand start met een zin, en de volgende schrijft er dan een nieuwe bij. (of iemand start met een volledige paragraaf, maakt eigenlijk niet uit) Je komt dan tot leuke zaken die je zelf nooit zou bedenken, is samenwerking met je schrijverskring. Ik denk dat we even moeten samen kijken waar we mee beginnen. Sommigen onder ons kunnen elke dag schrijven anderen zullen dat sporadisch doen, maar toch zou het leuk moeten zijn voor idereen. Wat denken jullie ? Groetjes en tot gauw !

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Henny. Ruimte in verhalen lijkt me best interessant, maar ook de oefening over perspectief lijkt me leerzaam. Misschien dat we die daarna kunnen doen.(of loop ik nu teveel op de zaken vooruit?) :o Zullen we maar gewoon beginnen met ruimte in verhalen en kijken waar het schip strand? groetjes Wendy. ;)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Henny, Ik denk dat we er gewoon moeten voor gaan! Niet te veel denken maar gewoon doen. Maakt niet uit wat. Iemand begint gewoon en wij volgen. Ja, lijkt me leuk om dat uit te proberen. Het heoft ook niet direkt te lukken. De reis is ook de moeite waard, we leren er wel iets uit. Gaan we van start ? Het weer zit toch niet mee vandaag, en dan hoeven we nergens onnodig heen. Grtjes, Chiquita

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Henny. Ruimte in verhalen lijkt me best interessant, maar ook de oefening over perspectief lijkt me leerzaam. Misschien dat we die daarna kunnen doen.(of loop ik nu teveel op de zaken vooruit?) :o Zullen we maar gewoon beginnen met ruimte in verhalen en kijken waar het schip strand? groetjes Wendy. ;)
Oke geweldig Wendy, wat dacht je van het volgende. Beide (en wie nog meer mee willen doen) schrijven de eerste oefening van Ruimte in verhalen voor een bepaalde datum. Ik stel voor zondagavond of zo. Daarna sturen we onze versies van deze eerste oefening op naar elkaar en de anderen geven opbouwende kritiek en sturen dat terug. De week daarop doen we voor zondag de tweede en zo voort. Goed idee? Henny

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Henny, Ik denk dat we er gewoon moeten voor gaan! Niet te veel denken maar gewoon doen. Maakt niet uit wat. Iemand begint gewoon en wij volgen. Ja, lijkt me leuk om dat uit te proberen. Het heoft ook niet direkt te lukken. De reis is ook de moeite waard, we leren er wel iets uit. Gaan we van start ? Het weer zit toch niet mee vandaag, en dan hoeven we nergens onnodig heen. Grtjes, Chiquita
Hallo Ciquita, doe je ook mee met het groepje van schrijfoefening. We beginnen met ruimte in verhalen, zie het voorstel dat ik aan wendy heb geschreven, lijkt het je wat?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat lijkt me een heel goed idee. Als het goed is kun je via deze site een bericht naar me sturen. dan heb ik ook jou mail adres. Ik heb geen MSN op mijn pc(en dat wil ik graag zo houden) maar via de gewone mail moeten we volgens mij een heel eind komen. Groeten Wendy.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Wendy, Ik ben nml vandaag erg in form zoals we dat op zn belgisch zeggen. Graag wil ik gewoon iets nieuws uitproberen en dan kijken hoe het voor ons loopt. Hoe zie jij het ? Begin jij of ik ? Mij maakt het niet uit. Ik ben een moeder van 1 eigen kind en stiefmoeder van 1 ander ookbij ons wondend kind Ik zou ervan genieten om eens te kijken wat we samen aankunnen en om even onze moederlijke verantwoordelijkheden voor eventjes te vergeten Al is het maar enkele minuten nu en dan Groetjes Vero

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mistique, Wel dat kunnen we doen : voor elke zondag een klein stukje schrijven en dan in de tijd erna beoordelen Tot gauw !

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat lijkt me een heel goed idee. Als het goed is kun je via deze site een bericht naar me sturen. dan heb ik ook jou mail adres. Ik heb geen MSN op mijn pc(en dat wil ik graag zo houden) maar via de gewone mail moeten we volgens mij een heel eind komen. Groeten Wendy.
Via de gewone mail lijkt me prima. Ik ga me storten op de eerste oefening van Ruimte in verhalen en die krijg je zondagavond van me :)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mistique, Wel dat kunnen we doen : voor elke zondag een klein stukje schrijven en dan in de tijd erna beoordelen Tot gauw !
Nee Chiquita ik denk niet dat je het begrijpt. Je moet eens gaan kijken bij de schrijfoefeningen die in het atelier van deze site zijn. Er staat een schrijfoefening tussen die heet ´Ruimte in verhalen´. Wendy en ik gaan daarvan de eerste oefening elk individueel maken en sturen hem daarna zondag naar elkaar op. Als je mee wilt doen ben je altijd welkom :)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Wendy, Ik ben nml vandaag erg in form zoals we dat op zn belgisch zeggen. Graag wil ik gewoon iets nieuws uitproberen en dan kijken hoe het voor ons loopt. Hoe zie jij het ? Begin jij of ik ? Mij maakt het niet uit. Ik ben een moeder van 1 eigen kind en stiefmoeder van 1 ander ookbij ons wondend kind Ik zou ervan genieten om eens te kijken wat we samen aankunnen en om even onze moederlijke verantwoordelijkheden voor eventjes te vergeten Al is het maar enkele minuten nu en dan Groetjes Vero
Hallo Vero, Ik zou ook eens gaan kijken naar het topic ´online in interactie schijven, ook van mij hihihihihi, misschien is dat wel iets voor jou :) Groetjes Henny

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[Via de gewone mail lijkt me prima. Ik ga me storten op de eerste oefening van Ruimte in verhalen en die krijg je zondagavond van me ] Ok Henny, ik ben benieuwd. Als ik die van jou ontvangen heb stuur ik de mijne want dan heb ik je mail adres pas. :) groetjes en tot zondag dan. :thumbsup: Oh en Vero, als je eens wilt mailen ofzo vind ik dat niet erg maar ik ben niet zo voor het duo-schrijven. Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag dingen over het schrijven bespreken maar het schrijven zelf doe ik liever solo. En wat Henny zegt; als je mee wilt doen aan de schrijfoefeningen ben je altijd welkom :) groetjes Wendy.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[Via de gewone mail lijkt me prima. Ik ga me storten op de eerste oefening van Ruimte in verhalen en die krijg je zondagavond van me ] Ok Henny, ik ben benieuwd. Als ik die van jou ontvangen heb stuur ik de mijne want dan heb ik je mail adres pas. :) groetjes en tot zondag dan. :thumbsup: Oh en Vero, als je eens wilt mailen ofzo vind ik dat niet erg maar ik ben niet zo voor het duo-schrijven. Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag dingen over het schrijven bespreken maar het schrijven zelf doe ik liever solo. En wat Henny zegt; als je mee wilt doen aan de schrijfoefeningen ben je altijd welkom :) groetjes Wendy.
Tot zondag, het lijkt me helemaal toppie :)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Henny en Wendy, Tot zondag dan ! Goed Wendy, ik begrijp het, het was eigenlijk enkel de bedoeling om gewoon aan iets te beginnen. En dat was het eerste wat bij me opwam. En ok we kunnen elkaar ook gewoon es mailen natuurlijk ! Dank j Henny, dat ik erbij mag Ik denk dat jullie alle twee wel beter zijn dan mij, maar het gaat erom iets te leren hé tot later dan!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ok Henny, Ben nieuw op dit forum en was nog nooit op een ander forum. Maar bij deze dank je ! Zal er ens naar zoeken. Lijkt me wel wat. Twee vliegen in één klap dus, bij deze mischien wel drie ;)))) Dikke thanx!!! tot later groetjes vero

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Henny en Wendy, Tot zondag dan ! Goed Wendy, ik begrijp het, het was eigenlijk enkel de bedoeling om gewoon aan iets te beginnen. En dat was het eerste wat bij me opwam. En ok we kunnen elkaar ook gewoon es mailen natuurlijk ! Dank j Henny, dat ik erbij mag Ik denk dat jullie alle twee wel beter zijn dan mij, maar het gaat erom iets te leren hé tot later dan!
Erg gezellig dat je erbij komt. We hebben dus afgesproken om voor zondag de eerste oefening te doen van ruimte in verhalen en die dan naar elkaar op te sturen en van opbouwende kritiek te voorzien. En ehhh wie wel of niet beter is, is helemaal niet belangrijk.....................zoals jij zegt, het gaat om het leren :)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goeie middag Wendy, K heb reeds een oefening gemaild naar Henny, hoe moet ik dat naar jou mailen ? Ik krijg je mail adres niet bij me binnen? Groetjes Veronique

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goeie middag Henny, K hebde oefening klaar, hij is naar je toe gemaild. Als jij het mail-adres van Wendy hebt mag je hem doorstruren naar haar hoor ! Alvast bedankt ! Prettige zondag verder! Ik ben onzettend blij, vreugdevol dat ik met jullie kan en mag oefenen. Ik zocht al lang een creatieve uitlaatklep, en nu heb ik hem .... dank zij jullie hulp veel groetjes Vero

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goeie middag Henny, K hebde oefening klaar, hij is naar je toe gemaild. Als jij het mail-adres van Wendy hebt mag je hem doorstruren naar haar hoor ! Alvast bedankt ! Prettige zondag verder! Ik ben onzettend blij, vreugdevol dat ik met jullie kan en mag oefenen. Ik zocht al lang een creatieve uitlaatklep, en nu heb ik hem .... dank zij jullie hulp veel groetjes Vero
Hallo Vero, Ik heb Wendy´s email adres niet. Om naar Wendy te mailen moet je volgens mij op haar nick klikken en dan op contact en dan kun je het verhaal naar haar mailen. Tenminste dat heb ik zo gedaan. Ik weet niet of Wendy m ook werkelijk gekregen heeft. Ik heb jou verhaal gekregen. Ik ga m morgen op mijn werk uitprinten zodat ik m in alle rust kan lezen. Groetjes Henny

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hallo hier ben ik dan eindelijk weer. Henny ik heb jou verhaal aangekregen en ik heb mijn verhaal naar jullie alletwee gestuurd. groetjes en tot later