Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfgroep voor 'beginners'

Hoi! het lijkt me erg leuk om bij een schrijfgroep te zitten. Het probleem is een beetje dat ik nog niet zoveel op papier heb. Ik heb veel losse ideeën, maar ik heb bijvoorbeeld moeite met het opzetten van een echt verhaal. Daarom vroeg ik me af of er mensen zijn die daar ook een beetje 'last' van hebben en misschien een beginners-schrijfgroep willen beginnen om elkaars werk te lezen en te beoordelen en elkaar te helpen en te stimuleren. Ik woon zelf in Utrecht, maar heb OV, dus ben redelijk mobiel. Een online schrijfgroep is voor mij ook een optie. Zijn er hier enthousiastelingen aanwezig? :) groetjes Laura

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben zelf ook een beginend schrijfster en herken je probleem. Het lijkt me leuk om via internet een schrijfgroepje te hebben. Leuk plaatje trouwens.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben een beginnend schrijfster en zou het op zich best leuk vinden om een online schrijfgroepje te joinen :)

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
leuk! reacties :) In een ander topic zag ik dat er een poging gedaan was om zoiets te beginnen, maar ik weet niet of dat van de grond gekomen is. :confused: Hoe zien jullie zoiets voor je? Mij lijkt het wel fijn om een beetje gepusht te worden om te schrijven, maar het moet geen verplichting zijn. Misschien eens in de zoveel tijd iets schrijven over een bepaald thema, of volgens een opdracht, of juist helemaal vrij. Ben benieuwd naar verdere reacties, maar misschien kunnen we ondertussen ideeën uitwisselen?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:nod: Hallo Vivine, dag FlowerBombGirl, Omdat ik me hier ook een beetje een vreemde eend in de bijt voel, zou ik best te vinden zijn om met "beginnelingen" een schrijfgroepje te starten. Ik heb wat korte verhalen geschreven, maar als ik hier stukjes laat proeflezen besef ik pas hoe "groen" ik ben.... Ik zie dat je in Utrecht woont Vivine, zelf breng ik mijn leven door in Loppem, een klein dorpje dicht bij Brugge. Gezien we niet naast elkaars deur wonen zou het best via online gebeuren. Ik wacht tot je het startsein geeft, hoe beginnen we eraan, moeten we dat niet eerst aan Dries vragen? Laat maar horen wat je in gedachten hebt. Het idee alleen al, formidabel. Tussen die bollebozen lijkt het wel alsof ik niet behoorlijk kan schrijven! Misschien goed om weten: Ik ben Lien, 58 jaar, gelukkig gescheiden, moeder van twee prachtige zonen en dan zou je mijn bijna 1-jarige kleinzoon moeten zien!!! Ik verwacht reacties! :)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
We kunnen de ene keer een thema nemen, de andere keer een opdacht geven en dan weer vrij. Een beetje afwisselen. We stellen dan een deadline voor wanneer het klaar moet zijn. Daarna lezen we het werk van elkaar en geven feedback (positief en negatief). Bij dat andere topic (je bedoelt evenlientje neem ik aan) is een forum aangemaakt, maar daar kan nog niet op gepost worden. Het ligt een beetje op zijn gat, heb ik een beetje het idee. Terwijl er genoeg mensen zijn die te staan populen om te beginnen.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal en omdat jullie je blijkbaar nog vreemd voelen in deze bijt, zeg ik jullie allemaal tegelijk:WELKOM. Ik ben sinds een jaartje lid. Afgelopen winter heb ik de online schrijfcursus gedaan van Louis_Stiller. Dat kan ik jullie aanraden. je krijgt echte goede terugkoppeling van je ingestuurde werk. Veel succes allemaal.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mij lijkt het ook leuk. Maar idd online, want Utrecht lit nou niet direct naast Drenthe :D En wat Jacqueline schrijft over die online cursus, daar ben ik ook mee bezig. Ik kan die ook van harte aanbevelen. Ik lees wel hoe en wat er gaat gebeuren met de schrijfgroep, ik ben van de partij. oke

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankje Jaqueline. En een schrijfcursus lijkt me wel iets, ik ga er een keer naar kijken :) We zijn nu met z'n vijven, dat is best al wat vind ik. Ik zit hier op de universiteit aan de computer eerstejaars te begeleiden bij hun ict-introductie en zal zo'n 6 uur achter de pc zitten, dus ik kan proberen een forum op te richten? Weet iemand een goede host? Ik heb namelijk ooit ergens met vrienden een forum gehad, maar op een dag was die zomaar verdwenen :confused: Ik stel voor dat we het gewoon proberen en dan kunnen er altijd nog mensen bij komen toch?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik moet helaas afhaken. Ik zou het erg leuk vinden, maar ik heb op dit moment school, werk, vrijwilligerswerk, sport en therapie, en het wordt een beetje te druk. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden! Veel succes in ieder geval!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:nod: @ Jacqueline: bedankt! Ik vind ook dat we best kunnen starten met ons vijven. Wat het forum betreft: dat laat ik aan jullie over. We kunnen inderdaad wat variatie in ons schrijven brengen zoals FlBoGirl (hemel, wat een naam!) voorstelt. Laat maar horen, ik pas me behoorlijk gemakkelijk aan. Zal seffens eens kijken wie "evenlientje" is... Tot wederhoren!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:confused: Nooit van deze parfum gehoord, maar FBG lijkt me al een stuk makkelijker om te gebruiken. Vivine, zou je dan graag een kort stukje schrijven bv. en dan laten beoordelen? Of legt ieder eerst zijn meeste "probleemzones" voor, zodat de anderen daar ook op kunnen reageren? We zullen toch kunnen leren uit mekaars fouten ook!. Zelf heb ik het nogal moeilijk met de vervoegingen, spring soms van tegenwoordig in verleden tijd bv. Anderen zien het, ik niet.... En ik heb nog een stokpaardje:ellenlange zinnen, die het lezen soms bemoeilijken.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo iedereen, Ik ben Dyonne en heb me vanavond aangemeld op deze site. Ik ben een beginner en net als Vivine heb ik ook tal van ideeën maar nog niet echt iets op papier staan. Ik las over jullie schrijversclubje en zou het leuk vinden om me bij jullie aan te sluiten als dit nog kan. Groetjes, Dyonne Oja.....hoe komen jullie aan die mooie afbeeldingen bij jullie naam?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Dyonne, welkom, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Wat betreft de afbeelding: daar ben ik een echte leek in, je zult het wel van iemand anders vernemen. En.... zo zal ik het ook te weten komen! Groetjes,

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dyonne, leuk dat je ook mee wilt doen! Ik ga proberen dat forum zo snel mogelijk aan te maken en dan kan iedereen die mee wil doen zich aanmelden. Ben nu even druk met mijn studie die maandag weer begint (moet al veel gelezen hebben en even wat overzicht krijgen) en nieuwe bijbaantje, en zondag Manuscripta, maar ik doe mijn best! @ Lien, Ik denk dat we sowieso veel proefleesstukjes kunnen plaatsen, maar we kunnen natuurlijk ook een topic aanmaken over onze probleemzones en elkaar daarbij helpen. Het gaat dan volgens mij wel veel op dit forum lijken, maar dan met het verschil dat we een klein groepje zijn, en daardoor hopelijk meer betrokken zijn bij elkaars werk. We kunnen ook soms allemaal over hetzelfde schrijven en dat dan naast elkaar leggen enzo. Net zoals een reguliere schrijfgroep, maar dan via een forum?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
p.s. Als je je afbeelding wilt veranderen, moet je even helemaal naar beneden scrollen. Rechtsonder ergens vindt je je naam en een link naar je account. Als je op 'account' klikt, kom je bij je profiel en kun je bij 'bewerken' een nieuwe afbeelding uploaden. :)

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
p.s. Als je je afbeelding wilt veranderen, moet je even helemaal naar beneden scrollen. Rechtsonder ergens vindt je je naam en een link naar je account. Als je op 'account' klikt, kom je bij je profiel en kun je bij 'bewerken' een nieuwe afbeelding uploaden. :)
Je moet naar boven scrollen. En in het rijtje onder je naam mijn account aanklikken.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
naar boven? wat gek, bij mij staat het rechtsbeneden. :confused: maar het lijkt erop dat mijn paginaindeling niet klopt...bovenaan zou idd veel logischer zijn.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
naar boven? wat gek, bij mij staat het rechtsbeneden. :confused: maar het lijkt erop dat mijn paginaindeling niet klopt...bovenaan zou idd veel logischer zijn.
Tja, het heeft bij mij nog altijd bovenaan gestaan: eerst zoeken en daaronder mijn naam met het rijtje. Maar nu zal ze het zeker wel vinden. :nod:

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zou ik ook meemogen doen, als dit schrijfclubje van start gaat? Ik ben ook een beginneling vrees ik! Ik woon overigens niet in NL, dus afspreken is voor mij alleen een optie in de zomer (als ik op vakantie ben), maar via de mail/internet zou ideaal zijn!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik wil ook nog graag meedoen. Kan dat nog? ik kom uit Nijmegen. Het lijkt me ook leuk om bij een schrijfgroep te zitten en zo van elkaar feedback te krijgen en van elkaar te kunnen leren. Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie het willen gaan doen: via een forum?

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede avond allemaal. Het is nog even wachten op Vivine. Ze had het te druk, dus nog wat geduld. Omdat zij met dit idee op de proppen gekomen is, vind ik dat we haar de leiding laten nemen. Er is zoveel keuze, variatie: een vooropgesteld thema, vrije keuze, misschien ook eens een gedicht? Wie suggesties heeft kan ze misschien alvast hier voorstellen. Dan kan Vivine haar "beginnelingencursus" voorbereiden???? We gaan ervoor, ik sta open om bij te leren, want er is nog o, zoveel wat ik niet weet, daarom dus..... Tot binnenkort, Fijne zondag, Lien (58 jaar, West-Vlaamse Belg, woon in Loppem, omgeving Brugge)

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal, Ik ben zelf nog maar een uurtje lid ofzo. Ik kom uit Zutphen. En vind dit wel een heel leuk en goed idee en zou graag meedoen met de online schrijfgroep. Als dat nog kan tenminste... Groetjes WI

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vivine, Heb je al een plan opgesteld? Ben benieuwd wat je zo al in gedachten hebt. Laat je gauw eens even weten of je al een begin datum in gedachten hebt? :)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo allemaal. Voor de nieuwelingen die dit misschien nog niet weten maar er bestaat al een schrijfclub die gelinkt is aan Schrijven Online. Dit is zowel voor beginners als voor gevorderden en daar word behoorlijk wat georganiseerd. Dus voor ieder wat wils. Kijk eens op http://zinnigerzinnen.nl En natuurlijk kunnen jullie ook je eigen schrijfgroep oprichten. Ik wens jullie veel succes en schrijf plezier.

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb vandaag Vivine een mail gestuurd. Misschien dat ze om redenen hier niet kan reageren of dat ze er geen tijd meer heeft om een schrijfgroep op te richten. Daarom heb ik haar even gevraagd of ze hier even wat van zich wil laten horen. Want persoonlijk zou ik nu wel eens willen weten of het en wanneer het doorgaat.