Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gezocht schrijf buddy/groep voor korte film's (Utrecht of online)

Hey allemaal, al enkele jaren spoken er een paar korte films door me hoofd, die ik heel graag zou maken. Echter zal ik eerst het verhaal goed op papier moeten hebben, wil ik het daadwerkelijk kunnen verfilmen. Dit heb ik meerdere malen geprobeerd, maar ik kwam er niet alleen uit. Vandaar mijn vraag: Is er iemand op het forum, die het leuk lijkt om met mij mee op reis te gaan in een wereld vol fantasie, kunst, animatie en film? Ik zoek iemand die zich over mij (als beginner in schrijven) wil ontfermen, handvaten kan aanbieden, of die samen wil puzzelen hoe een verhaal en uiteindelijk een daadwerkelijke filmproductie tot stand kan komen. Of in iedergeval een toffe vriendschap, waar er ruimte is voor ieder z'n passie ;) Qua films heb ik al een aantal prijzen gewonnen op amateur niveau. Waaronder de eerste prijs in animatie van mijn jaar (250 studenten). Dit zou ik graag verder brengen, met de nog te schrijven verhalen. Een eigenaardigheid van mij: ik heb dyslexie, maar dat weerhoud mij niet van schrijven! Als je je hierin kunt vinden, dan kijk ik je reactie met open armen tegemoed, Groetjes Renske/ geschreven leven

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heb je een link naar je animatiefilmpje? En kan je wat meer info geven omtrent die kortfilms in je hoofd?

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tof dat jullie zo snel reageren! Link: nee, nog niet. Ik denk heel erg beeldend. Ik zie het al in film voor me en die vertaalslag naar schrijven geeft al problemen. In een gesprek vertellen wat ik zie, is voor mij een stuk makkelijker dan schrijven. Eigenlijk zijn alle verhalen niet verder op papier gekomen dan een korte samenvatting. De korte films, varieren van genre. 1 is Liefdes comedy > zeer surealistisch Ik heb wat leuke scenes duidelijk in mijn hoofd en ook het hoofdpersonage. Maar rode draad krijg ik niet helder. Hiermee kom ik eigenlijk niet verder dan korte samenvatting van hoe ik wil dat het in elkaar steekt. Meisje word verliefd op een jongen, maar die jongen blijkt niet te zijn wie zij dacht dat hij is en dat zet haar hele wereld + alles wat ze kent op z'n kop > grote plot twist. liefdes tragedie/ oude legende > animatie. De animatie stijl is zover ik weet uniek en daar word ik bijna enthousiaster van dan van het verhaal. Mede doordat ik ook hier niet goed weet hoe ik een krachtig verhaal moet vertellen. Over een liefdes koppel dat niet samen kan komen door een muur. In een poging tot elkaar te komen overleid 1 van de twee, na een leven van eenzaamheid komen ze in de dood weer samen. Kinderboek/ kinder animatie surrealistisch Een kaboutertje Milo die in allerlei werelden terrecht komt, opzoek naar zichzelf. Hier ontmoed hij alle maal vreemde wezens en komt in gekke situaties terrecht. Heerlijk om te schrijven en voormij het makkelijkste omdat ik door de vershillende werelden makkelijker overzicht kan houden binnen het verhaal + nieuwe ideeën kan toevoegen zonder problemen in de vorm van een nieuwe wereld. Hier had ik al enkele pagina's van, die ik misschien nog wel kan achterhalen en anders vlot kan herschrijven. Voor de eerste twee leg ik de lat misschien ook wel erg hoog, omdat ik er eigenlijk korte films van wil maken, waarin zoveel lagen zitten dat je ze meerdere malen kunt kijken en steeds nieuwe dingen blijft zien. Beetje in het kader van de films Science of sleep van Michael Gonry en Memento. En het eerste verhaal heeft ook raakvlakken met de film zusje van me. Ps: spelling etc is niet mijn sterkste kant > voor mij is het nu relevant dat men begrijpt wat ik bedoel, ik kan het altijd na laten lezen door iemand anders indien ik het echt ga publiceren :p. Tot die tijd schrijf ik in Renske stijl en ga ik me er niet meer druk om maken of het ei of ij is d of t of dt. Dank u :p

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Surealisme, cool. Veel lagen willen, dat ken ik. Ik wil ook altijd veel lagen in mijn verhalen brengen. Maar ik heb wel gemerkt dat willen iets anders is dan krijgen. Als je jezelf als doel stelt 'ik ga een verhaal met veel lagen schrijven' kom je er meestal niet uit. Die lagen komen namelijk doorgaans voort uit de personages zelf, uit de omstandigheden en de spontane ingevingen. Vóór je aan het schrijven begint, heb je die allemaal nog niet en als je je dan vastbijt in het 'ik wil een diep verhaal schrijven' loopt je het risico dat je al vastloop voordat je begint. Mijn advies dus: begin met een simpele verhaallijn. Als je heel beeldend denkt, is het inderdaad misschien het makkelijkst voor jou om dat scène voor scène toe doen. Vraagje, wil je dat dialogen een rol spelen in je filmpjes, of worden het stomme verhalen, zoals je bij surealisme ook vaak hebt?

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
^^ Jeuj bedankt voor de tip! Daar kan ik me absoluut in vinden, tussen willen en krijgen! 1 heeft dialogen, maar kan abrupt van "realiteit" naar fictie springen over en weer, zonder dat het in het begin echt duidelijk is wat er nu prescies gaande is. Frustrerende van dit idee is, dat ik wel A en B heel goed en gedetailleerd kan beschrijven, maar een logische stap tussen die twee vrijwel onmogelijk of in iedergeval steeds niet goed genoeg lijkt te zijn voor mij. Als je het leuk vind kan je je misschien een persoonlijk berichtje sturen, als dat kan op deze site, waarin ik het allemaal wat duidelijker uitleg. 2 is stom De diepgang zit dan vooral in de technische kant van de film, in dit geval de animatie. Geld eigenlijk ook voor 1, tot zover ik nu ben dan. 3 is meer een boek, met dialogen. 4 die ik nog helemaal vergeten ben te benoemen!!! Maar ook erg leuk: Een fictieve docu over het leven en voortplanting van vlinderwekkers. Super grappig geanimeerde vlinderwekkers > ja een combi tussen een vlinder EN een wekker naast je bed ;) met daaronder de meest droge saaie stem die de voice over doet!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Woaw. Ik vind nummer 4 nu al geweldig xD Evenzogoed, ga ik geen vier verhalen met je schrijven. Nummer 2 interesseerde mij meteen erg, maar als jij je met 1 het meest geholpen voelt, stuur me daar dan maar een pb'tje over inderdaad (dat kan) :)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Renske! Ik zelf ben een liefhebber van schrijven, en zal dolgraag je willen helpen! Iets in de richting van scenario heb ik niet, geen ervaring in helaas. Ik ken wel twee mensen die er iets mee doen. De één is een filmmaker/acteur en doet veel aan programma's, de ander zit op de Amsterdamse filmacademie, lerend voor regisseur van films. Mocht je behoefte hebben aan verdere tips kan ik ze naar je door linken? (als hun dat ook willen uiteraard) Daarnaast, mocht je verhaal klaar zijn en je gaat filmen, ken ik nog een goede vriend die misschien graag in je film zal willen spelen. Is iemand die al wat ervaring heeft ermee: Toneel in buitenland gedaan en in een korte filmproductie gespeeld. Haha, lijkt net alsof ik beetje reclame voor hun zit te maken...Maar als je wilt kan ik je ook helpen om je verhalen leuk te maken of nieuwe verhaallijnen te bedenken. :) Let me know via hier of persoonlijk berichtje. Groetjes, Danny.

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Woaw. Ik vind nummer 4 nu al geweldig xD Evenzogoed, ga ik geen vier verhalen met je schrijven. Nummer 2 interesseerde mij meteen erg, maar als jij je met 1 het meest geholpen voelt, stuur me daar dan maar een pb'tje over inderdaad (dat kan) :)
Dankje ^^ en hahah nee dat kan ik heel goed snappen! Vind het allang tof dat je zo mee denkt. Mijn hoofd spookt nu momenteel het meeste bij het eerste verhaal. Maar gezien er op mijn oproep meer reacties komen dan ik verwacht had, ga ik gewoon lekker mee met wat jullie zelf het tofste vinden! Tenslotte is het dan ook leuker om mee te denken ;). Zal je wel een persoonlijk berichtje sturen, met daarin wat ik in gedachte heb.
Hallo Renske! Ik zelf ben een liefhebber van schrijven, en zal dolgraag je willen helpen! Iets in de richting van scenario heb ik niet, geen ervaring in helaas. Ik ken wel twee mensen die er iets mee doen. De één is een filmmaker/acteur en doet veel aan programma's, de ander zit op de Amsterdamse filmacademie, lerend voor regisseur van films. Mocht je behoefte hebben aan verdere tips kan ik ze naar je door linken? (als hun dat ook willen uiteraard) Daarnaast, mocht je verhaal klaar zijn en je gaat filmen, ken ik nog een goede vriend die misschien graag in je film zal willen spelen. Is iemand die al wat ervaring heeft ermee: Toneel in buitenland gedaan en in een korte filmproductie gespeeld. Haha, lijkt net alsof ik beetje reclame voor hun zit te maken...Maar als je wilt kan ik je ook helpen om je verhalen leuk te maken of nieuwe verhaallijnen te bedenken. :) Let me know via hier of persoonlijk berichtje. Groetjes, Danny.
Woaw! hahahaha jeuj enthousiasme druipt ervanaf heerlijk. Geen ervaring in scenario is niet erg. Ik wil eerst een goed verhaal schrijven, dat is mijn basis. Vandaaruit kun je veel makkelijker met mensen bepraten hoe je het gaat verfilmen, maar als dat met een hele hoop euhms gaat tja... niet erg overtuigend ;). Daarnaast vind ik het een toffe vaardigheid die ik graag zou willen leren beheersen. Dus gewoon verhalen schrijven? JA, cool! Ik ga nu nog niets beloven, over met wie ik dan ga samen werken. Das afhankelijk van wat het resultaat is van het verhaal en wat het verhaal nodig heeft. Iedereen heeft eigen stijl van film maken, wat een verhaal heel anders kan doen laten over komen. Maar, vuurtjes warm houden kan altijd en is erg leuk. Lijkt het je leuk om met mij het eerste verhaal te bespreken zo nu en dan? Dan stuur ik jouw ook even een pb. of het word tijd dat ik het lees gedeelte erbij ga zoeken ;), dat ik ze daarin kan posten ofzo. Iig heel erg bedankt voor jullie reacties, vind het tof ^^

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het goed, stuur maar via de pb meer informatie (als je die hebt) en zeg dan maar wat ik eraan kan doen, over je eerste verhaal. :)

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
is Liefdes comedy > zeer surealistisch Ik heb wat leuke scenes duidelijk in mijn hoofd en ook het hoofdpersonage. Maar rode draad krijg ik niet helder. Hiermee kom ik eigenlijk niet verder dan korte samenvatting van hoe ik wil dat het in elkaar steekt. Meisje word verliefd op een jongen, maar die jongen blijkt niet te zijn wie zij dacht dat hij is en dat zet haar hele wereld + alles wat ze kent op z'n kop > grote plot twist. > Dit verhaal kan alle kanten op. Ik heb dus geen idee welke beelden jij doorkrijgt. Je maakt dus zowel films als animatiefilms? Interessant. Ik denk ook heel beeldend, maar iets 'zien' en iets 'maken' is nog iets anders ;). liefdes tragedie/ oude legende > animatie. De animatie stijl is zover ik weet uniek en daar word ik bijna enthousiaster van dan van het verhaal. Mede doordat ik ook hier niet goed weet hoe ik een krachtig verhaal moet vertellen. Over een liefdes koppel dat niet samen kan komen door een muur. In een poging tot elkaar te komen overleid 1 van de twee, na een leven van eenzaamheid komen ze in de dood weer samen. > Dat gedeelte 'oude legende', daar ben ik wel heel benieuwd naar :). Klinkt leuk. Kinderboek/ kinder animatie surrealistisch Een kaboutertje Milo die in allerlei werelden terrecht komt, opzoek naar zichzelf. Hier ontmoed hij alle maal vreemde wezens en komt in gekke situaties terrecht. Heerlijk om te schrijven en voormij het makkelijkste omdat ik door de vershillende werelden makkelijker overzicht kan houden binnen het verhaal + nieuwe ideeën kan toevoegen zonder problemen in de vorm van een nieuwe wereld. Hier had ik al enkele pagina's van, die ik misschien nog wel kan achterhalen en anders vlot kan herschrijven. > Ja, daar ben ik misschien wel het meest benieuwd naar. Maar de oorzaak is misschien omdat je hierover ook al het meeste info geeft. Leuk, een kaboutertje die op avontuur gaat! 'k Heb wel iets met avonturen! :) 4 Vlinderwekkers > klinkt ook wel iets speciaals, en dus interessant :) > Ik denk dat het ook aan jou ligt, dus er vanaf hangt wat je prioriteiten zijn en wat je onder een samenwerking verstaat, wat je verwacht, hoeveel tijd je eraan wenst te besteden etc. Succes!