Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep inktvraat zoekt leden - ledenstop

Dag allemaal, Om het allemaal overzichtelijk te houden heeft schrijfgroep Inktvraat even een ledenstop. De mensen die al belangstelling hebben getoond krijgen zo spoedig mogelijk antwoord.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dries: Nee hoor, geen galnoten en we hebben ook allemaal gewoon een computer, dus een ganzenveer is ook geen vereiste. We vonden het gewoon een grappige naam, omdat je bij online schrijven juist geen inkt gebruikt. Nachtdichter: Voor zover ik de door jou genoemde sites ken, denk ik dat Inktvraat meer een sociaal netwerk is. Hier en bij ZZ ligt de nadruk vooral op de forumfunctie, bij Inktvraat heb je een eigen profielpagina waar je info over jezelf kwijt kan, een feed van bijvoorbeeld je blog of webvideo's over schrijvers of schrijven. Verder hebben we een agenda waar je een activiteit kan posten. Als je bijvoorbeeld een workshop wilt gaan doen maar niet alleen wilt gaan, kun je kijken of er iemand mee wil.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
wanneer het alleen toegankelijk is voor leden, kan je ook veiliger posten. Wanneer ik hier een tekst post, kan iedereen die zien als het om recentelijke posting gaat. ook nietleden. Of begrijp ik iets niet goed? Dat alleen al zou voor mij een reden kunnen zijn om op een gesloten site te posten. Maar juist omdat deze site zoveel te bieden heeft op allerlei schrijfgebied zou het jammer zijn wanneer mensen over zouden stappen...Misschien is er op deze site een mogelijkheid dat het proeflezen echt alleen voor leden kan worden? Inkt van galnoten :) oowja, bovenstaand bericht was er net nog niet. Nu is het duidelijker, een soort hyves voor schrijvers...

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Proeflezen is hier ook alleen voor leden. Je kunt het ook in de recente reacties niet zien als je niet ingelogd bent. Maar er zijn hier wel heel veel leden die je niet kent.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, inderdaad: een soort Hyves voor schrijfliefhebbers. Maar dan waar je niet wordt gestalkt door je oude buurjongetjes. Inktvraat is meer een middel om elkaar te leren kennen en met elkaar in contact te komen. Hier wissel je vooral info uit rond een bepaald onderwerp. Jezelf profileren lukt hier niet zo, vind ik. Ook vermoed ik dat weinig mensen hier met elkaar afspreken in real life. Maar misschien vergis ik me.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors: Je hebt gelijk, op dit forum zitten natuurlijk veel onzichtbare leden. Ik zal het nog eens uitproberen, oningelogd proeflezen. Ik dacht dat deze dan zichtbaar werden bij recente artiekeln of dergelijk Inktvraat: Ook jij hebt gelijk wat Hyves betreft. Voel me ook niet veilig op hyves met mijn teksten. Ik vind daarentegen het anoniem zijn wel prettig. Dan gaat het echt om je woord en niet wat je nog meer bent. Jouw site en deze site bijten elkaar dus niet. Het lijkt me wel een leuk initiatief. Ik kan nog niets vinden op internet. klopt dat?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier wissel je vooral info uit rond een bepaald onderwerp. Jezelf profileren lukt hier niet zo, vind ik. Ook vermoed ik dat weinig mensen hier met elkaar afspreken in real life. Maar misschien vergis ik me.
Dat is een snelle conclusie als je al een dag lid bent en al drie keer hebt gepost :confused:

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kriskras: Onze leden zijn binnen Inktvraat te vinden met hun woonplaats, voor- en eventueel hun achternaam. De meeste hebben een foto van zichzelf toegevoegd aan hun profiel. Liegen over naam en uiterlijk heeft weinig zin, want dan moet je dat ook volhouden als je eens naar een ontmoeting komt. (In jouw geval wordt dat een champagnepak huren bij de feestwinkel) Je ziet niks van Inktvraat want we zijn besloten en ook niet te doorzoeken via Google. De URL levert je alleen een inlogvenster op, dus die is niet zo boeiend om je te tonen. Het is goed om te weten dat Inktvraat nog maar een week bestaat. Dus alle leden moeten zelf nog een beetje wennen. Als we gemiddeld 40 bezoekers per dag op de website hebben stoppen we met toelating van nieuwe leden. Geen idee hoeveel leden er dan zullen zijn, dat is afwachten. Het blijft dus klein. Je tekst is nergens 100% veilig, maar hem laten lezen aan iemand die je een beetje kunt leren kennen is misschien toch prettiger. En als je het niet vertrouwd kun je een voorleesavond in de agenda plannen. Zet je teksten in ieder geval NOOIT op Facebook. Zie deze video die deze week op de home van Inktvraat staat:

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zjors: Ik heb een beetje rondgekeken in de Salon (het ledendeel) en zie dat het niet echt opgezet is om sociale contacten mee op te doen. Kan best dat mensen dat dan toch doen hier, maar makkelijk gaat het niet. Schrijven Online is de beste website over schrijven die ik kan bedenken. Hij is heel informatief en heel compleet. (Chapeau, Dries!) Inktvraat kan en wil er niet mee concurreren. We zullen Schrijven Online nodig hebben en posten graag berichten over wat bij ons leeft.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Inktvraat, Ik zie wat je bedoelt. Een voorleesmoment zou digitaal moeten, gezien ik op de Antillen woon. Dat is misschien ook een optie binnen jullie kleine kring werken via webcam, af en toe wat voorlezen aan elkaar? Herkenbaar, die behoefte aan sociale schrijfcontacten! Ben net lid van schrijven online en ben nog zo groen. Daarnaast moet ik oppassen om niet te verdwalen in Letterland;) Succes in elk geval, ik denk zeker dat je een leuke club bij elkaar krijgt! En wie weet in de toekomst? Ja, laat ons maar weten wat jullie zoal uitspoken:) Onze huidige proeflezer is een professor met veel Caribische literatuurervaring Hij gaat wat fragmenten door zijn studenten laten beoordelen. Heeeel spannend!

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat is goed nieuws MichaM, maar ik vind het toch wel schadelijk voor hun imago. Ik vertrouw ze minder nu. En Kriskras: Klinkt goed die professor. Zelf vind ik (de beheerder van Inktvraat, want we zitten hier natuurlijk niet met z'n elven) het altijd heel prettig om kritiek op mijn teksten te krijgen. Hoe moet je anders beter worden. Maar aanmoediging is ook wat waard. Succes en blijf trouw aan je eigen voorkeuren!

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan jullie site niet vinden, trouwens. Ook niet met google. Wel allerlei verhandelingen over een boek dat zo heet en dat bachs symfonieen worden opgevreten.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Klopt! Inktvraat is alleen toegankelijk voor leden. Zie bericht van 17:48! (Beetje te lang: ik geef het toe...)

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, en was even op je website Micha. Top! Ben nieuwsgierig naar je boek. Heb je Aidan Chambers wel eens gelezen? Je moet dansen op mijn graf.... Shit wat een mooi boek! Maar goed, dat zal wel in een ander forumpje moeten qua onderwerp.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag allemaal, Om het allemaal overzichtelijk te houden heeft schrijfgroep Inktvraat even een ledenstop. De mensen die al belangstelling hebben getoond krijgen zo spoedig mogelijk antwoord.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Inktvraat heeft zijn beginpost aangepast, dus nu weet niemand nog waar het over gaat. Ze wilden een besloten schrijfgroep, meen ik, onvindbaar voor Google. Verder weet ik het niet meer.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gaat er iets niet goed of zo met de site? Ik kan me niet voorstellen dat je nu al op 40 bezoekers per dag zit...

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven Online is de beste website over schrijven die ik kan bedenken. Hij is heel informatief en heel compleet. (Chapeau, Dries!) Inktvraat kan en wil er niet mee concurreren. We zullen Schrijven Online nodig hebben en posten graag berichten over wat bij ons leeft.
Maar wie heeft daar iets aan als de Inktvraatsite hermetisch gesloten is?

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
...en niet te vinden is? Want, hoewel met een slaperig hoofd, ik zoek me wezenloos, maar kan die bewuste site nergens vinden.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Oogjes open, dat staat hierboven, eigen (ja, nu hieronder):
Je ziet niks van Inktvraat want we zijn besloten en ook niet te doorzoeken via Google.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Heb in ieder geval de titel weer aangepast. Is niet erg praktisch om het zo te wijzigen Inktvraat.

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Helaas ontvingen we op ons e-mailadres onaangename reacties van mensen die de schrijfgroep als een bedreiging voor deze website zagen. Mede daardoor hebben we bedacht dat dit waarschijnlijk niet de juiste plek is om mensen voor onze schrijfgroep te zoeken. De anonimiteit van de leden hier speelde daarbij ook een rol. Het aanpassen van het beginbericht en het afsluiten van de mailoptie was een impulsieve actie om snel van dit soort reacties af te komen. Omdat het kon wist ik niet dat het een probleem zou zijn. Maar het was inderdaad niet zo handig. Excuus. Mariejeanne en Eigen: Het webadres en password om op de site te komen is wel bekend bij leden. Net zoals een 'gewone' schrijfgroep ook alleen door leden wordt bezocht en niet door iedereen met een internetverbinding. Maar we zullen eens gaan overleggen of we bijvoorbeeld alleen de homepage zichtbaar kunnen maken. En Zjorz: Voor zover ik kan nagaan wie je bent: We kennen we elkaar niet. Maar het lijkt erop dat we wel een zelfde kennis hebben.