Lid sinds

7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep beginnen in regio Alkmaar

Hoi allemaal. Vorig jaar heb ik een geweldige schrijfcursus gedaan. Sindsdien mis ik het ontzettend om samen bezig te zijn met taal, verhalen, mooie zinnen, lelijke woorden, impressies, ritmes, perspectieven, writer's blocks, kritiek, vallen en opstaan, en alles meer. Samen schrijven doet leven, maakt het wat mij betreft echter.

Ik wil heel graag een schrijversgroepje vormen in de regio Alkmaar met een aantal gelijkgestemden. Wat mij betreft is het niet belangrijk wat voor genre je schrijft, of wat je ambities zijn. Hoe we de groep precies vormgeven, dat is wat mij betreft ook aan ons samen. Zelf lijkt het me tof om samen te schrijven, elkaars werk te workshoppen, maar ook om mee te doen aan wedstrijden, het over literatuur te hebben, thema-avonden te organiseren, een keer een uitstapje maken naar poëzie, en dat soort dingen.

Zijn er amateurschrijvers in Alkmaar die het leuk lijkt om zoiets een keer te proberen? Gewoon om te kijken wat het allemaal oplevert? Laat een reactie achter :)

P.S. Ik ben zelf 30, man, maar wie of wat je bent is niet belangrijk. Sterker nog, diversiteit in de groep lijkt me een groot goed.

 

Lid sinds

4 maanden 1 week

Rol

  • Gewone gebruiker

Hallootjes, 

Ik ga begin volgend jaar een schrijfclub opzetten bij De Hoofdzaak in Alkmaar,  heb je misschien interesse om jouw schouders daar ook voor in te zetten? 

Gr. Kitty 

Lid sinds

2 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi StLaurens en Kitty, 

hebben jullie (of één van jullie) hier al een vervolg aan gegeven? Ik woon in de buurt van Alkmaar en heb hier wel oren naar. Ik schrijf zelf enkel gedichten (dus uitstapjes), maar heb ook interesse in het lezen van andermans werk en het samen schrijven. 

Groet, 

Jaap