Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfgroep Breda

Hai! Ik ben net verhuisd naar Breda en vroeg me af of er misschien ook mensen zijn die het leuk vinden om een schrijf/lees-groepje op te zetten om wekelijks of om de week mee samen te komen.. Elkaar wat opdrachtjes te geven, te motiveren, uit te dagen, feedback te geven, of tips te geven voor fijne boekjes en die te bespreken onder het genot van een grote pot thee ;) (Zeker nu de donkere dagen er aan komen.. Al ben ik nog erg in herfstdenial!) Ik ben net 20 jaar en dol op lezen, schrijven, dichten.. lettertjes samenvoegen en verslinden.. Het lijkt me leuk als er wat leeftijdsgenootjes reageren, maar iedereen uit de omgeving is natuurlijk méér dan welkom! Join ´beletterd Breda´ Groetjes, ´babbel´

Lid sinds

17 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Misschien moet je even wachten op Zjors. Die is effe weg maar zo terug. (Denk ik). Zij woont in Breda. Ik weet natuurlijk niet of ze wel een antwoord heeft.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik woon in Dordrecht, niet zo gek ver van Breda dus. Ik ben niet echt een leeftijdsgenoot (38), maar voel me wel zo. Vanaf oktober heb ik meer tijd, dus wie weet.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk idee babbel ;) Ik kom uit de omgeving van Breda en ben actief in Second Life als journalist. Daarnaast hou ik een weblog bij van mijn avonturen in SL. Kijk voor het adres bij mijn account :D. Ik schrijf tot nu toe alleen artikelen voor een website met een SL stijlgids en de blog. Daarnaast zit ik nu vol met ideeën en wil dat kwijt door te gaan schrijven. Ik zou het heel leuk vinden om met meer mensen daarover van gedachte te wisselen.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hai hai, ik had aan babbel al aangegeven ook interesse te hebben. Ik zocht er eentje in omgeving Eindhoven, maar Breda is voor mij ook prima. Ik ben 19 jaar en studeer multimedia. Van jongs af aan schrijf ik al en altijd een beetje een einsel ganger in geweest, nooit in een groep of iets dergelijks. Maar dat lijkt me juist goed voor je schrijfproces. dus bij deze :)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
He hai! Ik kom ook weer even langs om te snuffelen, leuk dat je reageert! Erhm, tjah... hoe en wat zullen we precies opzetten? Wie willen er allemaal meedoen, hoe vaak, waar, wat doen we qua inhoud.... Lezen we dingen en bespreken we die, geven we elkaar opdrachten of schrijven we hetgeen ons goed ligt...etc.. Er is zoveel mogelijk! Wat spreekt de mensen die mee willen doen aan? Groetjes :D

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hai hai, Het leek mij heel erg leuk om elkaar onderwerpen te geven, of heel minimalistisch een woord of een zin en dan daar over schrijven. Wat je schrijft kan dan een A4tje zijn, of meer. De keren dat we kunnen afspreken ligt voor een groot deel aan de afstand van sommigen, ik had begrepen dat er een paar niet uit de buurt komen (waaronder ikzelf). Misschien is er in Breda wel een leuke plek waar je met zijn allen lekker kan zitten, eens kennis maken en wat vertellen over jezelf..? Misschien zijn er mensen die ergens mee bezig zijn en dat ze wel feedback kunnen gebruiken over hun werk of iets dergelijks, wel leerzaam. groetjes Laura (I'm in :P)

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hai laura, Wat leuk dat je zo enthousiast bent..zo krijg ik er nóg meer zin in! I´m in as well..Wie nog meer?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Allemaal, Ik ben heeeel vers hier op het forum..., maar niet zo vers in het leven, 45 lentes... :) Ik woon ook in Dordrecht en ben geinteresseerd in een schrijfgroep in Breda of ertussenin. Alleen liever niet elke week, wat vinden jullie van een keer per maand of zo? Misschien kunnen we eerst wat kennismaken, of kennen jullie elkaar allemaal al?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Cecile, leuk dat je ook in Dordrecht woont. Dan ken je vast het restaurant BOEKMANS? Lekker eten tussen de boeken.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag iedereen, Ik heb een beetje in de gaten dat het reageren op elkaar via dit forum niet echt werkt. Als iedereen (ik weet niet precies hoe dit werkt) zijn mailadres doorgeeft aan een vast persoon dan kunnen we comminiceren over de schrijfgroep die we willen gaan vormen. Dus, willen degene die erbij willen even een bericht achterlaten? Mijn mailadres is al bekend, die kan je zo van mijn profiel halen! Ik ben benieuwd, lijkt me namelijk heel leuk! groetjes laura

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed idee van Laura/Justher Ik heb mijn emailadres naar haar gestuurd. Hopenlijk doet iedereen het en kunnen we elkaar eens meeten. Mag ook bij ons thuis in Dordrecht, maar dat is te ver voor sommigen denk ik. Wat spreekt ons aan vraagt babbel.. Andere schrijvers ontmoeten, bevestigd worden dat ik niet gek ben, of juist wel... Samen zijn we sterk, ideeen opdoen, tips geven/krijgen, gezellig, blijven oefenen.. Hoi Rosali. Ja ik werk naast Boekmans op donderdagavond, ook tussen de boeken. Het ligt toch in stadspolders? Ik heb er nooit gegeten, maar het is er altijd druk. groeten Cecile

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag allemaal, Graag wilde ik vragen waarom er niemand nog reageerd op het idee. Vind het heel jammer dat het niet doorzet, dacht dat ik via deze site met mensen in contact zou kunnen komen die mij kunnen inspireren op schrijfgebied. Ik zoek in ieder geval nog even door :) groetjes laura

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Breda is leuk! Woon er zelf ook ;) En ik vind het een schitterend plan! Ik las dat de locatie nog gezocht moest worden, hier een paar: - 3 Gezusters - waarom? Doordeweeks is het er overdag en 's avonds vrij rustig, het is gezellig, het is er ontzettend sfeervol. - Parc - Waarom? Idem dito. Een lounge-achtige tent, lekkere rosé, muziek op de achtergrond en vriendelijk barpersoneel. Zomaar een paar ideetjes. Maar als het kan wil ik er ook graag bij zijn :) Tot snel! Mark.

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag mensen! Jullie hebben groot gelijk, wat begon als een super enthousiast en wild plan is een beetje ingekakt, lijkt mij nog steeds erg gezellig om zoiets op poten te zetten, zeker nu er wat meer jongeren uit de omgeving reageren. Op het moment ben ik nogal druk met verhuizen (verbouwen ha), de bundel met forumleden en tal van andere zaken, maar i´m still in! Ik weet niet hoe het werkt, maar als het goed is kunnen jullie mij via mijn profiel een mailtje sturen? Dus, wie nog wil.. Ik hoor graag van jullie!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik lees dit nu pas, omdat ik dit subforum meestal oversla. Ik zit namelijk al in twee schrijfgroepen, waarvan een in Breda. Als jullie het handig en leuk vinden wil ik best de eerste keer dat jullie bij elkaar komen, vertellen hoe wij het in de schrijfgroepen aanpakken en wat de valkuilen en de winst kunnen zijn van een schrijfgroep. Hoe meer schrijfgroepen hoe beter! En ik vind het ook leuk om wat nieuwe schrijvers in de regio te leren kennen. Het allereerste dat moet gebeuren is dat een iemand nu even het voortouw neemt en de anderen een mail stuurt via de contactknop met de vraag: kun je die datum of die datum om zo laat in dat cafe zijn om af te gaan spreken hoe we het gaan doen. Dat werkt het best. Concreet zijn, tot actie overgaan, ook al ben je nog maar met 4 bijvoorbeeld. Je kunt altijd later nog meer mensen bijwerven via dit forum. Laat maar horen als je mijn hulp wilt hebben bij het opstarten. Mijn contactknop staat aan.

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je op de naam van iemand klikt, krijg je het profiel en dan zie je een contactknop. Tenzij iemand die mogelijkheid niet aan heeft staan. Dan houdt het op.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hai! Nu lees ik het allemaal pas, jullie hebben al mijn mailtje onvangen denk ik?? Nou, ik hoor het vanzelf weer. Heb nu ook een rede om op het forum te kijken :P gr laura

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zeg, een upje voor schrijflustige jongelui in Breda, wie wil aan de schrijf?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hai hai! Beter laat dan nooit! Als er mensen interesse hebben dan kan je gewoon mailen naar babbel of mij :) groetjes laura

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi ik ben een 23 jarige meid en ik kom uit Breda. Ik zou ook mij ook graag willen aansluiten bij deze schrijfgroep maar ik zie dat dit bericht is van 2007. Graag een reactie. groeten youngwriter