Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wees een sadist. De ultieme therapie.

8 april 2014 - 21:51
Dit is allemaal min of meer waar. Wat echt waar is en wat niet, kan ik niet aangeven, ben medisch niet onderlegd. Voor mij is bijvoorbeeld een bloedplaatje hetzelfde als een rode bloedlichaam. Eén pot nat. Ik kan wél met zekerheid zeggen dat mijn methode heeft gewerkt. En daar schaam ik me niet voor. Ik heb de wetenschap van het bloedplaatje etc. vooruit geholpen, ook al moet ik de rest van mijn leven hiervoor boeten. ‘Meneer Droogstoppel, ik zal heel eerlijk tegen u zijn. Al bijna een jaar zit ik op uw dood te wachten. Ik heb toentertijd uw familie laten weten dat ik op de hoogte gesteld wilde worden van uw overlijden. Ik was met uw tragische lot zo begaan, en wou u graag de laatste eer bewijzen door u naar uw laatste rustplaats te begeleiden. De laatste keer dat u hier was, is meer dan een jaar geleden. Toen stelde ik en mijn collega’s de prognose, dat u nog maar hooguit drie maanden te leven zou hebben. U had uitzaaiingen door heel uw lichaam. U was een en al kankergezwel. En nu zit u hier blakend van gezondheid voor me, met een levenslust die aanstekelijk is. Ik heb u uitgenodigd om van u te vernemen hoe dit in godsnaam mogelijk is. Wij snappen er helemaal niets van. Hoe kan dat, wat is er sindsdien gebeurd?’ Hij maakte een hopeloos gebaar door beide armen de lucht in te steken. Ik genoot van de situatie. Mijn pretogen glinsterden, wist ik uit ervaring. Ik mag dan wel Droogstoppel heten en een saaie begrafenisondernemer zijn - altijd in een zwart pak - mijn gevoel voor humor werd nooit door een kankercel aangetast. Ondanks de alom tegenwoordigheid ervan. Ik leunde voorover, steunde met mijn ellebogen op zijn imposante bureau en keek hem ernstig aan: ‘Ik op mijn beurt, dokter, zal ook heel eerlijk zijn. Ik heb er ook geen flauw idee van’, en schoot in de lach. De dokter schrok en verkleurde. ‘Nee’, stelde ik hem gauw gerust ‘ik zal u vertellen welke therapie ik heb gevolgd om me te verlossen van die kankerterreur. Het is een geneeswijze die omstreden is, zoveel is zeker en ik geloof niet dat hij eerder als therapie is gepraktiseerd. Ik heb hem zelf bedacht en in het grootste geheim toegepast. Zelfs mijn vrouw en kinderen heb ik het niet verteld. Zij geloven stellig dat hun kaarsenbranderij in de kapel van Maria van Altijddurende Bijstand mij de genezing heeft gebracht en ze spreken van een wonder. Ik heb hun in die waan gelaten omwille van mijn eigen veiligheid. U moet weten dokter, dat mijn oudste broer antropoloog is. Hij heeft dertig jaar geleden langdurig onderzoek gedaan bij de Papoea's in Nieuw Guinea. Met woeste verhalen kwam hij thuis, die ik in me opzoog om nooit meer te vergeten. Zij aten mensenvlees... Later hoorde ik mijn broer beweren dat lang geleden, toen zij elkaar nog opaten, er geen kanker voorkwam in Nieuw Guinea. Dat heeft mij aan het denken gezet...’

8 april 2014 - 22:22
:thumbsup: Mooi, Dos. Goede, sfeervol en consequent volgehouden toonzetting. Bovendien origineel. Mijn waardering voor het gebruik van .... (ik ga er bij jou van uit dat je dat bewust hebt herhaald). Er zitten wat slordigheden in en de layout / alineaverdeling/ het witregelgebruik had wat beter gekund.. Maar deze kniesoor is te moe om dat nu exact aan te stippen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 april 2014 - 22:55
:thumbsup: Mooi, Dos. Goede, sfeervol en consequent volgehouden toonzetting. Bovendien origineel. Mijn waardering voor het gebruik van .... (ik ga er bij jou van uit dat je dat bewust hebt herhaald). Er zitten wat slordigheden in en de layout / alineaverdeling/ het witregelgebruik had wat beter gekund.. Maar deze kniesoor is te moe om dat nu exact aan te stippen.
Inderdaad bewust gebruikt. De slordigheden in de lay out waren mij ook al opgevallen. Snel verbeterd. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 april 2014 - 22:57
"Ik heb hun in die waan gelaten omwille van mijn eigen veiligheid" Raadselachtige zin Dos. Moet ik concluderen dat jij gewoon je eigen gezin hebt opgevreten? Driewerf jakkes. En is het niet hen in plaats van hun ;-)? Ik heb je geïntrigeerd gelezen. Mili

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 april 2014 - 23:27
"Ik heb hun in die waan gelaten omwille van mijn eigen veiligheid" Raadselachtige zin Dos. Moet ik concluderen dat jij gewoon je eigen gezin hebt opgevreten? Driewerf jakkes. En is het niet hen in plaats van hun ;-)? Ik heb je geïntrigeerd gelezen. Mili
Het moet inderdaad 'hen' zijn. (lijdend voorwerp) Droogstoppel is begrafenisondernemer en kannibalisme is strafbaar. Zijn gezinsleden bidden voor hem en hebben niets te vrezen. Meer verklap ik niet. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 april 2014 - 22:32
Bah, als je beeldend denkt, is het niet echt lekker. Maar ja, hoe vaak is sadisme eigenlijk lekker? Hoewel, daar zijn de meningen ook weer over verdeeld. Wel goed geschreven. Jouw verhalen spreken met eigenlijk altijd aan.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 april 2014 - 9:33
Johanna, of het niet echt lekker is kunnen we niet beoordelen. Het ligt eraan hoe je het bereidt. In mijn verhaal wordt er niemand vermoord of pijn gedaan. Van sadisme is helemaal geen sprake. Misschien heb je het niet helemaal begrepen. Mij lijkt dat alle ingrediënten aanwezig zijn om het open einde zelf in te vullen, zeker na deze tip. Dank voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 april 2014 - 12:27
Johanna, of het niet echt lekker is kunnen we niet beoordelen. Het ligt eraan hoe je het bereidt. In mijn verhaal wordt er niemand vermoord of pijn gedaan. Van sadisme is helemaal geen sprake. Misschien heb je het niet helemaal begrepen. Mij lijkt dat alle ingrediënten aanwezig zijn om het open einde zelf in te vullen, zeker na deze tip. Dank voor je reactie.
Dat is het ook. Het open einde maakt bij mij een aantal niet al te aantrekkelijke beelden los. Heb ik niet goed uitgedrukt.

Tja

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
11 april 2014 - 14:16
Wat is er sadistisch aan om bijvoorbeeld een irritante buurvrouw op te vreten of een rijke oom? :D Leuk verhaal, overigens.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 april 2014 - 15:30
Wat is er sadistisch aan om bijvoorbeeld een irritante buurvrouw op te vreten of een rijke oom? :D Leuk verhaal, overigens.
Het sadistische schuilt in de wijze van verorberen, bijv. of je de buurvrouw of oom laat mee eten. Of dat je beiden in leven houdt om de vleesvoorraad zo lang mogelijk vers te houden, omdat je geen diepvriezer hebt. Afschuwelijke gedachten, die ik alleen toesta om je te antwoorden. Gelukkig is er in mijn verhaal geen sprake van. :)

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 april 2014 - 9:17
Goed verhaal. Het slot laat ruimte voor het bedenken van allerlei gruwelijkheden. De humor is goed gedoseerd. Met plezier gelezen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
13 april 2014 - 10:13
Goed verhaal. Het slot laat ruimte voor het bedenken van allerlei gruwelijkheden. De humor is goed gedoseerd. Met plezier gelezen.
Dank je, Petra. :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 april 2014 - 19:17
Er zit weer heerlijke humor in, wat kan ik lachen om je verhaal en de reacties eronder :D Het leest erg prettig, de combinatie begrafenisondernemer en kannibaal vind ik geweldig gevonden. Je gaat je haast afvragen wat er met al die lijken gebeurd is ;) Hij heeft in elk geval eten genoeg!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 april 2014 - 20:08
Er zit weer heerlijke humor in, wat kan ik lachen om je verhaal en de reacties eronder :D Het leest erg prettig, de combinatie begrafenisondernemer en kannibaal vind ik geweldig gevonden. Je gaat je haast afvragen wat er met al die lijken gebeurd is ;) Hij heeft in elk geval eten genoeg!
Wat er met al die lijken is gebeurd? Niemand weet dat precies. Niemand heeft ooit onder de lijkwade gekeken. Er was ook geen aanleiding toe. Niemand had er weet van en niemand heeft het gedeerd. Fijn dat het jou heeft bekoord. :)