Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#15 a.b.b.b.

Evenredigheidsbeginsel, gelijkheidsbeginsel, materiële rechtzekerheidsbeginsel vertrouwensbeginsel formele zorgvuldigheidsbeginsel motiveringsbeginsel gebod van onpartijdigheid, zijn de regels van het algemeen behoorlijk bestuur op grond waarvan het verkeer tussen burger en overheid plaatsvindt. Slechts in uitzonderlijke gevallen komt het voor dat de algemene beginselen van behoorlijk bestuur de overheid dwingen in het kader van een individuele belangafweging af te wijken van de wettelijke bepalingen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Is dit nou een poëtische omschrijving van het feit dat je, heel af en toe, van geldende protocollen kunt afwijken? Zelfs bij de overheid. Dit gedicht maakt me nieuwsgierig naar het beroep en misschien zelfs de levensinstelling van de schrijver :)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vraag me af of mijn kwartje na 20 x lezen echt gevallen is, hier krijg ik geen vat op. Volgens mij is de boodschap aan de overheid: weg met die onduidelijke protocollen, zeg gewoon wat er bedoeld wordt! Als dat jouw boodschap is dan perfect gedaan! :thumbsup: Mocht dit niet zo zijn dan heb ik het volgende verzoek aan jou: zeg gewoon wat jij bedoelt want ik begrijp het niet! :rolleyes: Sorry! :confused:

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
bedankt allen voor de reactie. a.b.b.b. staat voor voor: Algemene beginselen van behoorlijk bestuur. Ik heb niets verzonnen, de termen en zinnen heb ik uit de Algemene wet bestuursrecht gehaald. Dit zijn de spelregels voor het verkeer tussen burger en overheid - en de overheid mag daarvan afwijken, de burger niet.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aha! Zeer origineel bedacht! En ik maar zoeken naar een diepe betekenis. :lol: De overheid heeft zichzelf ingedekt door van het protocol af te mogen wijken. Wie zijn wij dan om het wel te volgen? Dit protocol is met recht een taalbouwsel! Bedankt voor de uitleg, ik kan mijn haar bruin laten... ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
het poetisch wetboek ... misschien moet ik ook een exemplaar op mijn nachtkastje nemen of nee het is meer iets voor de salontafel

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jan, leuke invulling van de opdracht. Ook ik was al zelf aan het bedenken waarvoor a.b.b.b. stond. Bedankt voor de achterliggende gedacht van je gedicht.

Lid sinds

12 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vind het knap gevonden. Kan niet anders zeggen. Geheel in stijl van de overheid begrijp ik je boodschap. Alleen in uitzonderlijke gevallen mag dus van de wet afgeweken worden. Duidelijker kan het protocol niet zijn toch? Klasse!