Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#16 De schone jongen

Rustig stopte ik mijn handschoenen in de rugzak. “Vind je ook niet dat ze overdrijven?” vroeg ik. “Zo smerig is het niet, toch?” Reactie kreeg ik niet, had ik ook niet verwacht. Ik draaide me om en keek neer op de knul. Zijn uitpuilende ogen waren strak op de wolken gericht. Tussen de takken door viel het licht af en toe op de handen die zijn keel omklemden. Een sliert speeksel ontsierde zijn bleke lippen en een deel van zijn keel begon al blauw te verkleuren. Zachtjes veegde ik het vocht weg met een papieren zakdoekje, dat in mijn jaszak verdween. “Zie je, het is maar net hoe je het aanpakt. Al dat gedoe met messen en zo, niks voor mij!” Ik tuurde tussen de struiken door of we nog steeds alleen waren. “Een schoon lijf maakt een schone ziel, zei mijn Mamma altijd.” Ik keek nog een laatste keer om me heen. Geen doekjes achtergelaten, niets aangeraakt met mijn handen en mijn haarnetje zat nog op zijn plek. Alles schoon, zoals het hoorde. Alleen die beestjes… Ik onderdrukte een rilling. Wat voor onzichtbare dingen zouden er nu allemaal over mijn huid en kleren kruipen… Snel stapte ik tussen de takken door de weg op. Ik nam even de tijd om te controleren dat de jongen niet zichtbaar was en draaide me om richting het dorp. Met de handen in mijn zakken begon ik te lopen. Een meter of dertig verderop stond mijn fiets op me te wachten, verborgen achter het bord voor de bebouwde kom. Even flink doortrappen en dan een heerlijke hete douche, hield ik mijzelf voor. En flink schrobben natuurlijk, zoals Mamma mij had geleerd. 'De handen wassen in onschuld'. Die gedachte liet me glimlachen tot ik mijn been over mijn fiets zwaaide.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Drakenvriend, Heftig verhaal, mooi compact, naar mijn smaak goed geschreven. taalzeur: vindt je -vind je

Lid sinds

11 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Drakenvriend, Op een beeldende manier heb je de moord op een jongen beschreven door een dader met smetvrees. Ik vind het lastig om de deugd hieruit te halen. Kan het voorzichtigheid zijn? Goed gedaan. Groet, Joanne

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spannend verhaal waarin we kruipen in het hoofd van de dader. Ook ik vind het lastig om de deugd eruit te halen of het moet ONSCHULD zijn, maar dan helemaal op zijn kop.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
in de huid, onder de huid ... een fascinerende kijk op het moordenaarsbrein ik zie zo snel geen deugd, al is het uiteraard altijd zeer belangrijk moeders raad ter harte te nemen

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brr, bizarre verhaal, spannend geschreven! Pats, er meteen middenin en boeiend tot het eind door het verhaal geleidelijk te vertellen. Ik werd even in verwarring gebracht door- Tussen de takken door viel het licht af en toe op de handen die zijn keel omklemden.- en dacht dat de handen een derde persoon toebehoorden ook omdat de HP eerst een vraag stelde aan iemand. De deugd is netheid ( opgeruimd staat netjes ) of moed om met smet vrees toch dit vieze karweitje op te knappen. ;) Ik wil niet weten waar jij de inspiratie hebt opgedaan! })

Lid sinds

10 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn zoveel reacties. Ik ben blij dat het meteen duidelijk was. De deugd was inderdaad netheid / reinheid , maar dan over de top. Gefeliciteerd Marietje (en Johanna B. een beetje) Ik ben dol op dit soort omdraaiingen. Het lugubere gaat vaak vanzelf, geen idee waar dat vandaan komt :ninja:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Drakenvriend, apart, knap, spannend. Nog een taalzeurtje: Wat voor onzichtbare dingen zou (zouden). Een bijzonder stuk tekst.