Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

44 - Vrij

Ik voel het. Eindelijk voel ik het. Die tinteling die langzaam opbouwt vanuit mijn diepste en meest donkere plekje. Alles overheersende warmte en de krampachtige samentrekking van mijn lichaam terwijl mijn roodgelakte nagels zich diep in het zachte, maar toch gespierde vlees van zijn rug snijden. Mijn adem stokt, en voor een paar seconden is de wereld om me heen niet meer. Ik zweef in een gewichtsloze omgeving, in het prachtige duister waar sprankelende sterren onze verstrengelde lichamen verlichten. Ik doe mijn ogen open en probeer de controle over mijn adem weer terug te krijgen. Het voelt alsof ik een marathon heb gerend, alsof ik mijn lijf terug heb moeten trekken uit die wonderlijke droom. Een glimlach op zijn gezicht, zijn heldere blauwe ogen die sprankelen wanneer ze in de mijne kijken terwijl hij zegt dat hij van me houdt. En ik hou van hem, oh wat hou ik van hem. Hij is mijn redding, de uitgestoken hand die me verwelkomde, toen ik me eindelijk met mijn laatste krachten over de rand van die ellendig diepe put heb weten te worstelen. Mijn lichaam was nooit van mij. Ik was nooit van mij. Altijd maar alles geven, altijd mezelf opofferen voor een ander. Handelen uit pure wanhoop, nog net niet bedelen om die goedkeuring, die ene aanraking, dat beetje aandacht waarvan ik zo ontzettend hoopte dat het liefde zou kunnen zijn. Nooit zelf genot mogen ervaren. Mijn ziel compleet verwaarloosd. Mijn eigenwaarde zo diep gezonken dat ik niet eens meer wist dat ik het had. Gevochten, geknokt. Door het vuur gegaan. Maar dit keer niet voor een ander. Dit keer alleen voor mezelf. Geworsteld met mijn eigen demonen, met die straffende stemmen in mijn achterhoofd die beweerden dat ik nergens goed voor was. Eindelijk zijn ze stil. Eindelijk hebben ze geen macht meer over me. Ik voel een traan over mijn wang glijden en weer ben ik terug in de werkelijkheid. Ik voel zijn armen, stevig om mijn naakte lichaam heen geslagen. Hij vraagt me of het gaat. En ik kan alleen maar zeggen: ‘Ja... Meer dan ooit.”

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vonnisch, Heel eerlijk en open dit verhaal, een triest verleden, maar het is nu goed. Hier en daar rammelt je (dubbele) woordkeus en syntaxis, voorbeeld:
alsof ik mijn lijf fysiek weer terug vanuit die wonderlijke droomomgeving terug heb moeten trekken.
Suggestie: alsof ik mijn lijf terug heb moeten trekken uit die wonderlijke droom.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Vonnisch, Wat een mooie tekst. Iemand die mede door de liefde uit een diep dal is gekomen. Ergens is het een beetje eng om een geliefde zo hoog te plaatsen. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Vonnisch. Ik sluit me aan bij Jan wat betreft de zin in het citaat. Deze leest helemaal niet prettig. Ergens krijg ik het gevoel dat je hebt geknutseld en gezocht tot je exact 350 woorden had en dat maakt de tekst voor mij minder aangenaam. Dat gezegd zijnde, je pent hier wel een héél sterk gevoel neer.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@janp: Bedankt voor je suggestie. Ik was inderdaad ook met dat stukje aan het worstelen, maar wist niet zo goed wat ik ermee aan moest. Dit loopt inderdaad een stuk beter! @JohannaB: Dank je wel, en ik ben het met je eens. Ik hou er nou eenmaal van om iets in een verhaal te brengen wat meerdere betekenissen kan hebben. Fijn dat het je opvalt! @Lilithx: Heb het inderdaad aangepast, zie mijn antwoord aan jan. En om eerlijk te zijn is het tegenovergestelde eerder waar. Ik pen een verhaal gewoon uit mijn gevoel, en dan kom ik er opeens achter dat ik veels te veel woorden heb. Dus moet ik gaan schrappen en ben ik heel erg blij wanneer ik dan net dat laatste woordje heb weten te schrappen of dat laatste zinnetje heb kunnen herschrijven om aan het max. woordenaantal te komen. Als ik op minder dan 350 kom is het ook goed, maar soms is het gewoon moeilijk om zelf te herlezen. Heb je misschien nog tips?

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Vonnisch, Ik heb een tip voor je: Viva heeft een erotiekwedstrijd op dit moment. Misschien iets voor jou? Mooi meeslepend verhaal dat de liefdeservaring vangt in gevoelens. Heb je het besef van de hoofdpersoon willen laten groeien dat ze eindelijk iets voor zichzelf wil?

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Odile: Ik zal er eens naar kijken, bedankt voor de tip! Mijn idee van de groei van HP in dit verhaal is dat het een terugblik is naar hoe het ooit was en hoe het nu is. Iemand die zich lichamelijk heeft laten gebruiken en met haar onzekerheid heeft geworsteld zodat ze nu de echte liefde heeft kunnen vinden. Dus in dat opzicht denk ik dat haar groei inderdaad zit in het iets voor zichzelf willen.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zoals jij het daarnet hebt beschreven heb ik het ook gelezen, Vonnisch. Traumatisch verleden maar ze is eruit gekomen. Mooi verhaal.