Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 46 El cadáver del gato

Ik stond die ochtend in de badkamer voor de spiegel en uit het niets schoot het uit mijn ribbenkast. Ik dacht dat ik doodging, maar wonder boven wonder bleef ik leven. Ik keek naar beneden en zag hoe een deel van een dode zwarte kat naar buiten hing. Het zicht maakte me misselijk en het braken resulteerden in pulserende haarballen die uit de mond van de kat vielen. De haarballen zagen er chemisch uit en brandden vrijwel meteen een gat in de badkamervloer. De onderbuurvrouw keek door het gat naar boven en begon hysterisch te gillen. De hoge tonen die ze uitstootte zetten zich vast in mijn hoofd en de bonkende hoofdpijn die volgde gaf tijdelijk leven aan de kat. Het was geen vrolijk gezicht. Hij begon als een gek te blazen en met zijn scherpe klauwen te slaan. Door de kracht die de kat creëerde viel ik door het gat en moest aanzien hoe de arme buurvrouw gemalen werd door mijn nieuwe compagnon, die ik nu Fred noem. Fred komt alleen tot leven bij hoge tonen. Zo waren we niet lang geleden bij een Iron Maiden concert, waar vreemd genoeg de meeste bezoekers goed met Fred konden opschieten. Ze wilden zelfs met hem op de foto. Vrouwen vonden hem fantastisch en streelden hem verleidelijk. Natuurlijk was ik jaloers op alle aandacht die Fred kreeg, maar wat doe je eraan? Het concert werd een heus bloedbad toen Bruce Dickinson zijn hoge falsetto inzette. We zaten net in de moshpit en Fred kwam tot leven. Het was een gehaktmolen aan dansende lichaamsdelen en ik kon alleen maar toekijken. Niet lang daarna werden we opgepakt en in een isoleercel gegooid. Natuurlijk was het een kwestie van misselijk worden en Fred kon ons uit de cel redden met zijn chemische haarballen. Maar ik was zo aan hem gewend dat het gevoel niet kwam. Uiteindelijk vroeg ik aan de bewaker of hij me de nieuwe Story kon meebrengen met de nieuwe botox-behandeling van Linda de Mol. De bewaker stemde toe. Een dag later keken we beiden naar het resultaat van wat te veel plastische chirurgie toe kan leiden. Joseph Merrick was nog een knappe vent vergeleken met wat er met Linda de Mol was gebeurd. Ik had verwacht te gaan braken, maar Fred dacht er anders over. Hij kwam spontaan tot leven en zette een strohoedje op en floepte zo uit mijn ribbenkast. ‘Nee, dank je.’ zei hij met een Achterhoeks accent en klom door de tralies naar buiten. Een jaar later werd mijn borg betaald. Enige wat ik kreeg was een kaartje vanuit de Kaaimaneilanden met de tekst: ‘Miauw dat je hier was.’ Die Fred toch.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dit echt zo'n verschrikkelijk diepgaand verhaal. Graag voer ik in een gesprek met je over deze tekst. Eentje waarbij we echt diep ingaan op de briljante gedachte achter deze, nou ja, prachtige fabel. Chapeau, Richard! Ik ben sprakeloos. Echt een waanzinnig goed verhaal. Ps. Fred heeft zeker een Achterhoeks accent omdat Limburgs praktisch onverstaanbaar is? Dat kan ik me goed voorstellen. Dan had ik het verhaal niet begrepen. Dat was ook wat geweest.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, naar mijn aanvoelen perfect de opdracht ingevuld met een heel surrealistisch verhaal dat weer maar eens illustreert, wat een creatieve geest je wel bent. Met Linda de Mol heb ik helaas te weinig om de allerlaatste finesse uit je verhaal te genieten, maar zo is het ook al meer dan goed... ik vind het weer een fantastisch gelukt stukje! :thumbsup: Oh ja... en de titel is ook geweldig!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, surrealistisch, macaber, absurd, übermaf en nog een paar van die kreten. Krijgen wij de uitkomst te horen van het gesprek met @Johanna? Ik wil ook graag jouw gedachtes achter deze tekst weten ...

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
We zaten in onze virtuele lounge, dronken een soort drankje gevuld met cactusextracten. Johanna vertelde mij hoe een regime van katten de wereld kan regeren. Dit leidde tot een Achterhoekse/Limburgse discussie over hoe megafoons in de huidige samenleving een bijdrage kunnen leveren in dit digitale telefonie tijdperk. Terwijl ik met alle plezier genoot van een stukje Run to the Hills van Iron Maiden, zat Johanna ineengedoken en had stuiptrekking van Rowwen Heze. Er was een implosie, alle elementaire deeltjes werden samengeperst en dansten door de cyberruimte. En toen was er Fred en de Megafoon. Logisch lijkt me, toch?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Juist. Behalve die stuiptrekkingen. Die niet. Na het lezen van veel absurde verhalen beginnen stuiptrekkingen minder snel op te treden.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
`In het begin van je verhaal vertel je meteen dat er een zwarte kat uit je ribbenkast valt. Voor mij is dan de spanning van het verhaal een beetje weg. Ik weet immers al wat er is gebeurd en de rest zie ik meer als uitleg. Mijn idee hoor. Is vast niemand het mee eens.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angelieke, Ik begrijp en respecteer je punt. Zelf vind ik ook wel spannend om te kijken wat er met de HP gaat gebeuren. Maar in dit geval kon ik het gegeven niet tot het einde verborgen houden. Ik wilde iets uitbundigst schrijven en de clou vasthouden zou mij hierin restricties opleggen. Daarom deze keuze.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een week geleden ben ik gebeten door een kat, uit liefde denk ik, een tetanusinjectie volgde, daarna een ontsteking dus je snapt wel dat ik dit verhaal met veel plezier heb gelezen, Richard, vooral de eerste alinea. Een goede aaneenschakeling van gedoe wat over elkaar en in elkaar tuimelt en dan nog Fred. Hoe kom je erop. Het boeide mij tot het eind.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@madd, dat is niet prettig inderdaad. Hoop dat het weer wat beter met je gaat. Hoe ik erop kom? Teveel Monty Python gezien vroeger, denk ik.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een enorme rijke fantasie heb je. Grappig om te lezen. Ik vroeg me wel af waarom je start met een dode kat? En ook dat tot leven komen en weer dood gaan...en weer tot leven komen. Dat ie vervolgens een eigen leven gaat leiden geeft hem extra karakter, leuk!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toen ik de opdracht las dacht ik meteen dat dit voor jou een eitje moest zijn. :nod: Jouw fantasie spat in de eerste alinea, in vrijheid, alle kanten op. :thumbsup: Heerlijk bizar, jaloersmakend zelfs! Dan gaat jouw verhaal een totaal andere richting uit. Wat doet Linda de Mol er ineens? Daarom mis ik de eenheid en vind het teleurstellend. Sorry! Misschien zijn mijn verwachtingen te hoog. Of heb je jezelf teveel restricties opgelegd door jezelf een verplichte kant op te laten schrijven? Desalniettemin (heerlijk woord! ;) ) wederom graag gelezen! :)

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje, Linda de Mol wilde graag eens in een echt Richard verhaal en ik zei van, ja en kijk, enzo, maar, ja, en uiteraard, juist. En opeens stond het er al voor ik er erg in had. PS. Het is inderdaad een heerlijk woord :)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Natuurlijk was het een kwestie van misselijk worden en Fred kon ons uit de cel redden met zijn chemische haarballen.' Hoe goed blijf je bij je leest! En het leest allemaal fantastisch, een fantastische fantasie!! Ondanks alle gruwelijkheden ('het was een gehaktmolen aan dansende lichaamsdelen...' :lol: ) zo heerlijk droog en logisch geschreven. ('Het was geen vrolijk gezicht.') Geweldig! Die Richard toch. :) :thumbsup: