Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 46 Niet voor het eten

De wethouder had al enige tijd last van groene pus die uit zijn oren kwam sijpelen. Het was vast een ontsteking, een na-ebben van zijn laatste verkoudheid, dacht hij. De verantwoordelijkheden die op zijn schouders rustten gaven hem ook weinig tijd voor een goed herstel. Hij voelde er niets van, maar het maakte hem onzeker. Er werd tenslotte op hem gelet. De stroom drab leek ook toe te nemen; de watjes die hij in zijn oren stopte waren steeds sneller verzadigd. Toen op de openingsdag van de nieuwste hondenuitlaatplaats een fotograaf hem op zijn neus hintte schrok hij. Een geelgroene draad slijm bleef aan zijn vinger hangen. De volgende morgen bezocht hij zijn huisarts, die hem hoofdschuddend aankeek en minimum van drie dagen algehele rust voorschreef. Op de fiets naar huis voelde hij zich steeds slechter en er leek een zoemend geluid in zijn oren te klinken. Zijn verbeelding nam het vast over. Hij kwam niet van het gebrom af en maakte zich zelf verwijten. Had hij maar rustiger aan gedaan! Thuis dook hij zijn bed in, maar niet nadat hij een dosis had genomen van de ADD-LIFE4000 die hij onlangs via het internet had besteld. Hij had ontdekt dat de doorzichtige capsules met bobbelige substantie hem direct veel energie gaven. Misschien had hij dat beter niet kunnen doen, dacht hij later, want de nacht was een hel. Van slapen kwam niets. Zijn hoofd knarste, piepte en de substantie vloeide heviger. Daarbij was er een ondragelijke jeuk op komen zetten, waardoor hij zijn vingers zo diep in zijn openingen drong dat hij het uitschreeuwde van de pijn. Op enig moment moest hij toch van uitputting in slaap gevallen zijn. Hij zag het ochtendlicht tussen de kieren van zijn gordijnen naar binnen schijnen en uiteenvallen in oneindig veel kleuren. Zo had hij dit nooit eerder gezien. Hij wilde zijn ogen openwrijven, maar stuitte op weerstand. Was het dan allemaal opgedroogd? Was het zo erg? Hij gleed - wonderwel - soepel uit bed en slofte naar de badkamer, waar hij in de spiegel keek. Zijn wereld stond stil. Zijn hoofd was geen mensenhoofd meer. Het was het hoofd van een …

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Merkwaardig verhaal. Absurd ook. Dit voldoet denk ik perfect aan de opdracht. Nu kan ik me de rest van de week weer bezighouden met bedenken waarin zijn hoofd is veranderd.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een slijmerig insect? Ik moest meteen grinniken bij het begin van je verhaal. Ik hoop dat je ons nog vertelt welk beest hij is geworden.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, welk beest? Ik ben eigenlijk heel benieuwd of jullie dat kunnen raden. De tekst staat vol hints, maar misschien vallen ze onvoldoende op. Ja, en hintte...dat heb ik vaker, dat ik denk een woord goed te gebruiken en dat het iets heel anders betekent, of dat het dialect is, of gewoon niet bestaat.. Bedankt voor het opmerken! En voor al jullie commentaar!

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Eline... mooi verhaal en met een open einde... heel slim! Laat je niet verleiden om al te snel de sluier op te lichten. Geheimzinnigheid is nu eenmaal een paradijselijke lokvogel en weinigen kunnen daaraan weerstaan. Je verhaal wordt precies door dat open einde nog boeiender dan het al is en noopt de lezer om opnieuw te gaan lezen en te speuren naar de hints. Slim, heel erg slim. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou het echt niet weten! Pfff, erg frustrerend. Wel een leuk verhaal. Ik vond je begin erg vies, met de groene pus die maar bleef stromen. Ik ben toch wel erg benieuwd in welk dier hij veranderd is....

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het was het hoofd van een.......HOOFD, dus geen dier, want dan spreken we van een KOP; een paard is het enige dier met een hoofd en een paard heeft toch niets met groen slijm te maken...... misschien het hoofd van de tafel'' ,titel ( "niet voor het eten") nee, dat komt niet soepel uit bed, raadselachtig hoor, een hoofdkussen dan? Of een oorwurm, mmmm die heeft een kop, hoewel een vervelende persoon noemen ze wel eens een oorwurm, ik weet het niet meer;;; Ik hou het op het hoofd van De Hulk. :o

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gek genoeg vind ik het open eind verrassend en leuk. meestal wil ik als lezer niet in het ongewisse gelaten worden. Een onsmakelijk verhaal dus beeldend geschreven. :thumbsup: Ik ben benieuwd... :D

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, het is denk ik ook beter voor het verhaal om het niet te vertellen, maar voor jullie doe ik het dan toch maar. Ik had beter het woord 'kop' kunnen gebruiken, begrijp ik nu, want ik doelde op een insect, een bij om precies te zijn. Al dat groene slijm hoorde bij de transformatie. Misschien was het wat teveel...de echte hints zaten in het gezoem en het al maar bezig zijn van de 'busy little bee' Bedank voor jullie reacties! en schrijfcoach, bedankt voor deze opdracht! Ik had net van de week het verhaal van Kafka gelezen, dus dat kwam me precies uit :)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'Hij zag het ochtendlicht tussen de kieren van zijn gordijnen naar binnen schijnen en uiteenvallen in oneindig veel kleuren.' Toen dacht ik inderdaad meteen aan een insect. :) Mooie zin! Ik vind: 'Toen op de openingsdag van de nieuwste hondenuitlaatplaats...' erg leuk. Ik houd van dat soort onverwachte verplaatsingen. Gelukkig heb ik na het lezen van je titel gewacht met de rest tot na het eten ;)