Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#46 Kwaak, kwaak

‘Moet je dit zien,’ zei Astrid tegen haar man, terwijl ze haar blouse een stukje omhoog deed. ‘Goeie hemel, wat een bobbel. Hoe lang zit die er al?’ ‘Een paar dagen, maar zo dik is hij nog niet geweest.’ ‘Je moet morgen direct naar de huisarts gaan.’ ‘Weet je wat zo gek is? Het is net of er iemand zacht tegen mijn zij tikt. Kijk eens goed, dan zie je beweging.’ ‘Verrek. Dat is niet normaal. Zal ik de huisartsenpost bellen?’ ‘Nee, nee. We kunnen het zelf wel oplossen.’ ‘Doe niet zo idioot.’ ‘Als ik de bobbel op spanning zet, kan ik met een sneetje de inhoud er vast wel uitdrukken. Het lijkt me het beste dat jij naar de schuur gaat om een stuk gereedschap te halen. Er ligt vast wel iets scherps zoals een Stanleymes. Test het wel eerst even voorzichtig op je arm uit.’ Astrid wist dat alle scherpe voorwerpen inmiddels allang bot waren, want Peter gebruikte al jaren geen enkel instrument. Daarom stond ze op, haalde een schilmesje uit de keukenla en maakte daarmee een snee in haar zij. Na een paar flinke knepen in de bobbel hoorde ze: ‘Kwaak, kwaak.’ ‘Ik heb niets geschikts kunnen vinden,’ zei Peter toen hij in de kamer kwam. ‘Is ook niet meer nodig.’ Ze liet haar open hand zien. ‘Gadsamme, hoe komt die kikker hier binnen?’ ‘Hij is niet binnenkomen maar naar buiten. Via mijn zij. Schattig, hè?’ Peter trok haar blouse omhoog. Astrid lachte. ‘Een keurig sneetje, nietwaar?’ Peter ging niet weer naast haar zitten maar op een stoel. ‘Denk je dat er een kikker in mijn lichaam is gekomen omdat ik een aantal weken geleden kikkendril in de soep heb gedaan?’ ‘Wat heb je gedaan?!’ ‘Kikkerdril uit onze vijver gevist en in de soep gedaan. Ik houd van experimenteren met eten. ‘Nou weet ik waarom ik toen zo moest kotsen.’ ‘Welnee, de wijn viel gewoon verkeerd. Dat kan gebeuren. De kikker moet natuurlijk wel voor nageslacht zorgen. Breng jij deze lieverd naar de vijver of moet ik dat doen? Peter stak zijn tong uit. ‘Wat denk je?’

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een doe het zelf keizersnede. En dan bevallen van een kikker die is voortgekomen uit een culinair experiment? Ja, ik kan het me voorstellen. Origineel idee. Grappig.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal. Je schrijft heel vlot en realistisch vind ik. Alleen een reactie mis ik wel. Het lijkt een schouderophalend constateren van 'er komt een kikker uit mn lijf'. Dat is wel heel koelbloedig

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Realistisch (zoals Eline schrijft) zou ik dit verhaal niet noemen. Het is gewoon lekker absurd. Zelf gaan snijden in je lijf is sowieso al een heikel thema, en dat er dan ook nog een kikker uit je lijf springt lijkt mij een zorgelijke toestand, temeer daar zich, uit die kikkerdril - naar ik vermoed - nog wel meer kikkers zullen ontwikkelen. Heel creatieve invulling van de opdracht Tja. Een bizar verhaal!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kijk wel uit welke soep ik eet of niet, na dit verhaal. Smakelijk bizar, niet kijkend op een sneetje meer of minder. Leuk om te lezen Tja!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk ook dat er nog meer kikkers komen als ze zo'n koele kikker is. Aangenaam om te lezen zo'n verhaaltje met een bizarre twist.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: Leuk verhaal Tja, wat een fantasie. Hopelijk transformeert de kikker in een prins op het witte paard om ergens te lande een meisje gelukkig te maken.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Voorlopig is hij nog in de vijver. Geen kikkers meer uit het lijf van deze koele kikker gekomen.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, Dat krijg je als een nuchtere no-nonsense vrouw als Tja een surrealistisch verhaaltje laat schrijven? Ik moest er erg om lachen - en ook een beetje huiveren :-)

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijke Tja-humor :) "Astrid wist dat alle scherpe voorwerpen inmiddels allang bot waren, want Peter gebruikte al jaren geen enkel instrument. Daarom stond ze op, haalde een schilmesje uit de keukenla en maakte daarmee een snee in haar zij." Vind ik te uitleggerig en haalt me uit het verhaal. Dat ze een smoesje nodig had om haar man weg ste krijgen, snap ik wel. Dat kan m.i. korter ("Als jij even een Stanleymes pakt ..."). Als ze dan zelf een schilmesje uit de keukenla pakt, is het smoesje evident.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb net de kikkers in onze vijver eens aangekeken. (beesten maken echt een teringherrie Oh :o excuus), maar liever in de vijver dan in mijn zij. En soep eet ik voorlopig ook niet ! Leuk Tja.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De geboorte van een volgroeide kikker uit de zij van een vrouw. "Peter ging niet weer naast haar zitten maar op een stoel." Peter eet zeker ook niets meer wat Astrid klaar maakt.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Nee Siv, vanaf die dag kookt hij. Als ik dat stukje inkort, vind ik het zo bot, Pisano.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, weer een knotsgek verhaal, geschreven alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Jullie in Groningen zijn keihard. Dat maakt daar maar incisies in eigen lichaam alsof je een mee-eter uitdrukt. Met een gewoon keukenmes nog wel, niet eens boven de vlam gehouden ter ontsmetting. Weet je zeker dat het kikkers zijn en geen padden die in dat lichaam broeden?

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, inderdaad geschreven alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Zolang Astrid het maar schattig vindt en Peter als heftigste reactie zijn tong uitsteekt vind ik het prima :lol:

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Peter is wel wat gewend van haar. Erg zorgvuldig is Astrid inderdaad niet. Vreemd mens.