Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

46 - Een geweldig weekend

Het was koud. IJskoud. Jonathan kreunde terwijl hij langzaam omhoog kwam uit zijn slaapzak. Zijn hoofd voelde aan alsof het uit elkaar barstte. Een van zijn vrienden had natuurlijk vergeten om het raam dicht te doen vannacht. Stelletje zuiplappen. Jonathan glimlachte, ondanks zijn hoofdpijn. Zijn vrienden hadden hem meegesleept naar dit afgelegen hutje in de Ardennen om uitgebreid te vieren dat hij dertig jaar werd. Langzaam opende Jonathan zijn ogen en kreunde. Hij had een vreemde metaalachtige smaak in zijn mond, de kans was groot dat hij zich gedurende de nacht op zijn tong had gebeten. Nu Jonathan’s ogen open waren vielen hem een paar dingen op. Allereerst het feit dat de schemering al in was getreden, ze hadden met zijn allen door de dag heen geslapen. Daarna viel zijn oog op de gigantische puinzooi die de mannen achter hadden gelaten. Het stonk ontzettend, Jonathan ging bijna over zijn nek. Zelfs het meubilair lag her en der door de ruimte verspreid. Het was vast een ontzettend gaaf feestje geweest. Zouden zijn vrienden al wakker zijn? Dat zou wel verklaren waarom er niemand meer binnen was en waarom de deur wagenwijd openstond. Hij stond op en liep naar buiten. Hij had gigantische spierpijn, hij was echt los gegaan vannacht, dat moest wel. Gelukkig waren ze ver van de bewoonde wereld, geen enkele buurman in de buurt die kon klagen over overlast, dat scheelde. Jonathan’s gedachten stokten plotseling toen hij de bebloede lichamen van zijn vrienden op de grond zag liggen. Een ijskoude rilling kroop over Jonathan’s rug toen het besef tot hem doordrong, zijn ogen vastgenageld aan de volle maan die aan de schemerige hemel te zien was. Hij hief zijn hoofd naar de maan en jankte, voordat hij op handen en voeten het bos in rende.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag @Vonnisch, daar ben je weer. Ik moet je zeggen dat het een schok is te lezen, wanneer bijna tegen het einde, hp's vrienden her en der verspreid liggen. Dit verwacht je niet. Mag ik je wijzen op een paar taaldingetjes. [Zijn hoofd voelde aan het uit elkaar barstte.]: alsof vergeten. [op zijn tong had gebeten of zoiets]: m.i. werkt het 'of zoiets' ontkrachtend. [ergens gedurende de nacht]: ergens kan weggelaten worden. [gedachten die abrupt werden afgebroken]: afbreken is voor mij een mechanisme van buitenaf, niet vanuit de hp. [bedolven onder het bloed]: kan niet, onder de sneeuw bijvoorbeeld wel. Succes Vonnisch.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mili: Ik hou er stiekem wel een beetje van om te choqueren hoor, hahaha. Bedankt voor je op- en aanmerkingen, er zijn altijd wel dingen die ik over het hoofd zie of dingen die ik gewoon nog moet leren. Fijn dat je weer mee hebt gelezen :)

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De klassieke weerwolf transformatie: origineel bedacht! :thumbsup: De HP komt eerst overeind in zijn slaapzak, bedenkt van alles, opent dan pas zijn ogen en bedenkt dan weer hetzelfde. Het tweemaal benoemen van de Ardennen en de hoofdpijn stoorde me. De clou is zeker verrassend te noemen!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad een heftig slot, ik had dat niet verwacht. Ik vind het mooi beschreven, het enige wat ik niet snap is waarom Jonathan niet eerder doorheeft dat hij een wolf is? Het lijkt mij dat wanneer je wakker wordt dat je dan gelijk voelt dat je een vacht hebt. Hoewel, hij was natuurlijk nog onder de indruk van het feest van gisteravond ;).

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi die aanwijzing van die metalen smaak in zijn mond. Inderdaad een heel verrassend einde. De constatering zouden zijn vrienden al wakker zijn.... vind ik een beetje vreemd. Tenzij ze buiten verder hun roes uit zouden slapen. Aan de open deur was te zien dat zijn vrienden al wakker waren o.i.d.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marietje: Ik ben het gedeeltelijk met je eens, en heb de tweede referentie naar de Ardennen veranderd. De hoofdpijn stoort me dan weer niet :) Bedankt voor je feedback, en fijn dat je de clou lekker verrassend vond. Het was mijn bedoeling om toch deels te hinten, maar ook de verrassing te behouden. @Anne: Ik heb geprobeerd om zo goed mogelijk aan te geven dat hij wel degelijk veranderd was. Natuurlijk de metalen smaak in zijn mond, maar ook de geursensatie die veel intenser is dan voorheen. En ja, ik denk dat hij inderdaad nog steeds het geweldige feest in zijn hoofd had. Nou ja, misschien was het voor de rest iets minder geweldig ;) Bedankt voor het lezen! @nyceway: Bedankt voor het lezen, en leuk dat je de aanwijzing op hebt gepikt. Over de constatering, ik denk niet echt dat het een constatering is. HP is een beetje verdwaald en heeft een kater (of flinke naweeën van zijn heftige nacht?). De vraag is natuurlijk of zijn vrienden überhaupt wel hebben geslapen, ik houd de vraag graag open ;)