Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#47 Vreemd

Het is voorbij. Ik zie het in je ogen. Die mooie donkere blik van je, die geen leugens kan verhullen. Onze toekomst bestaat niet meer. Al onze gezamenlijke fantasieën van de afgelopen maanden waarmee we de muren hadden kunnen volschrijven, verdampen in dit laatste gesprek. Ik kriebel door je donkere krullen, bedek ze met een streng van mijn lange blonde haar. Hoe vaak hebben we zo samen gelegen? Je hoofd op mijn borst, je hand op mijn buik. Ik voel dat je huilt. ‘Het gesprek ging niet goed gisteren Saskia,’ fluister je tegen mijn blote huid. ‘Ik dacht dat ze alleen maar blij voor me zouden zijn dat ik mijn hart kwijt ben geraakt aan jou, zo’n mooi, lief meisje.’ Ik trek je omhoog en omhels je stijf, leg mijn hoofd in je hals. De woorden vloeien vanzelf mijn oor in. ‘Ik dacht dat ze alles overhadden voor mijn geluk. Ze begrijpen het niet. Ze kennen je nog niet en toch hebben ze hun oordeel al paraat. Hoe kan dat Saskia? Snap jij het schatje?’ Mijn weggedrukte angst is naar de oppervlakte gekomen. Ik heb verloren. Mijn stem is niet meer van mij. ‘Wat hebben ze dan gezegd Amir?’ ‘Ze is niet van ons soort Amir. Je bent nu verblind, maar later zal je zien dat we gelijk hebben. We hebben genoeg voorbeelden gezien van gemengde relaties die niet gewerkt hebben. Ze bleven doorgaan, wisselden elkaar af, mijn moeder nog erger dan mijn vader. Ik laat je niet gaan. Nooit!’ Ik kijk je na. Je spieren, de fijne zwarte haartjes op je gebruinde huid. Als je uit de douche de slaapkamer weer binnenstapt, voel ik mijn lichaam intens koud worden. ‘Ik ga nu naar huis. Zeggen dat ik voor jou kies. Dat ze me kwijt zijn als ze niet naar me luisteren. Tot straks schatje.’

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi geschreven, nyceway, heel realistisch. Ik merk dat ik als lezer twijfel tussenhaar verhaal en het zijne. Ik wil dat zij ongelijk heeft en dat hij inderdaad aan zijn ouders gaat vertellen dat hij voor haar kiest. Ik ben er als lezer dus erg bij betrokken, dat heb je heel knap gedaan, vind ik.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi geschreven nyceway. Ik schrijf en lees met mijn gevoel. Ik geniet graag van bijzondere zinnen of details in de tekst. In dit verhaal zitten er verschillende van die kleine 'genot-momentjes'. Je beschrijft tedere beelden (beter dan ik zou kunnen, ik ben er jaloers op): k kriebel door je donkere krullen, bedek ze met een streng van mijn lange blonde haar. Hoe vaak hebben we zo samen gelegen? Direct daarop ook erg mooi: ‘Het gesprek ging niet goed gisteren Saskia,’ fluister je tegen mijn blote huid. (vooral: fluister je tegen enz...) De milde toon en de gelatenheid in het verhaal treffen mij ook. Er hangt sfeer in je verhaal, een beetje troosteloos, een beetje hulpeloos, een beetje ontgoocheling. Ja, heel erg mooi.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Bart, Jan, Richard en Angelieke, Dank jullie wel voor de positieve feedback. Daar ben ik blij mee. W. Rijnlandt, Fijn dat je het een mooi verhaal vindt en een paar zinnen aanstipt die je in het bijzonder mooi vindt. Dat helpt mij weer verder.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
-Mijn weggedrukte angst is naar de oppervlakte gekomen. Ik heb verloren. Mijn stem is niet meer van mij.- Een mooi stukje tekst. Wat mij betreft is het niet per se de vertegenwoordiging van angst, eerder dat je altijd in je gezicht wordt geslagen door onaangename zaken die je te lang hebt genegeerd. Dat is hier heel mooi vastgelegd. Verder vind ik dat dit verhaal aangenaam leest. Het lijkt mij dat dit behoorlijk YA is.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, het kostte me even moeite om me een beeld te vormen van de situatie. Lukt nog niet helemaal. Dat komt waarschijnlijk door de afwisseling van mijmerende tekst (intern monoloog?) en de directe rede. Zijn de twee geliefden bij elkaar, zo vraag ik me af, of is dit een terugblik van Saskia? hebben ze hun waarheid al paraat >> hebben ze hun oordeel al paraat (?) Vreemd dat ze haar lichaam intens koud voelt worden als als hij uit de douche de slaapkamer binnenstapt.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je fijne feedback Johanna. Dos: Nou goed dat er ook nog iets te raden overblijft in het verhaal. De ingewikkelde wereld van de emoties, waar huwelijken op stuklopen.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nyceway, mooi beschreven. Ondanks alle ellende is het verhaal zo kalm geschreven. Zo komt het bij mij over.

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maddbrug en Karin, dank jullie wel voor jullie positieve reacties. Ik denk inderdaad dat dit vaak voorkomt. Verdrietig als je in de liefde niet je hart kan volgen, omdat anderen je toekomst bepalen.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is voorbij. I ‘Het gesprek ging niet goed gisteren Saskia,’ fluister je tegen mijn blote huid. ‘Ik dacht dat ze alleen maar blij voor me zouden zijn dat ik mijn hart kwijt ben geraakt aan zo’n mooi, lief meisje.’ Ik trek hem omhoog en omhels hem stijf, leg mijn hoofd in zijn hals. De woorden vloeien vanzelf mijn oor in. ’
mooi sereen geschreven ondanks het verdriet. Ik moest alleen bovenstaand citaat een aantal keren lezen om te bedenken hoe het zat. ik dacht dat 'het gesprek ging niet zo goed gisteren saskia tegen een man werd gezegd maar in de volgende zin staat er......ik mij hart kwijt geraakt ben aan zo'n mooi meisje.Toen dacht ik dat het over twee meisjes ging, maar dat kon ook niet wat er wordt vervolgens gezegd dan 'trek ik hem omhoog. Pas bij de zin 'wat hebben ze dan gezegd Amir ' begreep ik het. Maar dat ligt vast aan mij. Gevoelig gescheven. :)

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je reactie Nicole. Ik heb de passage die je bedoelt nog een paar keer doorgelezen, maar ik lees er waarschijnlijk zelf overheen, waar de verwarring ontstaat. Ik heb er een woordje tussen gezet, misschien helpt dat.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een heel realistisch verhaal, Nyceway. Heel goed te begijpen voor heel veel mensen. waarheid - oordeel (?) Slechts mijn idee.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi thema voor de YA: de liefde tussen verschillende rassen. :) Enkele overwegingen: Persoonlijk denk ik dat je in het verhaal nog kan schrappen. Bijv. [Ik kijk je na. Je mooie lichaam. Je spieren, de fijne zwarte haartjes op je gebruinde huid.] Waarom uitleggen dat zijn lichaam mooi is? Beschrijf zijn (stevige) spieren en de fijne zwarte haartjes etc. zodat de lezer tot dezelfde conclusie komt. [Ik trek hem omhoog en omhels hem stijf, leg mijn hoofd in zijn hals.] Deze zin valt op omdat er verder in de je/jij vorm wordt geschreven waarom hier ook niet - Ik trek je omhoog en omhels je stevig- ? [‘Ze is niet van ons soort Amir. Je bent nu verblind, maar later zal je zien dat we gelijk hebben. We hebben genoeg voorbeelden gezien van gemengde relaties die niet gewerkt hebben.' ‘Ze bleven doorgaan, wisselden elkaar af, mijn moeder nog erger dan mijn vader. Ik laat je niet gaan. Nooit!’] Door het afsluiten en opnieuw openen van de aanhalingstekens en de nieuwe regel las ik dat de andere persoon het gesprek verder ging. Dit brengt verwarring. Gezamenlijke fantasieën die verdampen vind ik een erg mooi beeld. Goed verhaal! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, dank je wel voor je feedback. Ik heb je suggestie verwerkt. Marietje, fijn als iemand even kritisch meeleest en suggesties geeft. Over de aanhalingstekens heb ik getwijfeld, maar het klopt wat je zegt. Ik heb je suggesties verwerkt. Dank je wel voor je reactie.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kippenvel, mooi geschreven dus. Ik denk dat dit voor veel YA-mensen een herkenbaar thema is in deze multiculturele samenleving. Goed ingeleefd :)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind dit ook een mooi YA thema, een onmogelijke liefde. Mooi beschreven, je hebt een soort kalmte in je tekst die heel fijn leest. Ik snap alleen niet waarom ze op het einde helemaal koud wordt. Ik neem aan dat hij een pistool in zijn hand heeft en zijn familie overhoop gaat schieten? (Verbeter me als ik fout ben, hoor) Ik hoop dat ze zich niks aantrekken van zijn familie en lekker samen gaan leven. En ik vind je sfeer echt heel mooi :thumbsup:.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
. Ik neem aan dat hij een pistool in zijn hand heeft en zijn familie overhoop gaat schieten?
:eek: :eek: Anne! :rolleyes: Fantastisch jouw fantasie! :D

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je reactie anne. Dat is het mooie van verhalen, dat je er een eigen invulling aan kan geven, maar of het dan echt een happy end wordt met dat pistool?