Tja

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#49 Anti-idool Mijn held

8 april 2015 - 23:12
Wat was het weer een heerlijk weekend, lieveling. Ook al kan ik biologisch gezien je kleindochter zijn, maar voor mij ben jij een jonge god. Nooit eerder heb ik een man met zoveel passie meegemaakt. Af en toe ligt je wereld in puin, omdat er slechte mensen zijn die je zo nodig ergens van moeten betichten. Onderzoek na onderzoek heb je moeten doorstaan, maar je hebt je er als een held doorheen geslagen. Niemand krijgt je klein. Al die aantijgingen komen uit jaloezie en hebzucht voort. Vooral vrouwen hebben het op je geld voorzien. Soms betaalde je een som geld, alleen maar om van het gezeur af te zijn. Een minderjarige vrouw heeft een aanklacht tegen je ingediend wegens verkrachting. Natuurlijk heb je dat niet gedaan. Daar zaten haar ouders achter. Van een vette kip kun je rijkelijk eten. Nooit zou ik zo’n integere, aimabele man als jij het moeilijk maken. Wat heb jij me veel geleerd, zelfs Italiaans. Ik ben ontzettend content met de prachtige gouden ketting die je mij geschonken hebt. Die moet je een vermogen gekost hebben, maar je weet dat het mij daar niet om gaat. Alleen jouw liefde telt. Weet dat ik elk moment van de dag aan je denk en naar je verlang. Jij bent mijn grote liefde, Silvio. Ik kan nauwelijks wachten tot we elkaar het aanstaande weekend weer zien. Ti amo.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 april 2015 - 10:28
Is dit Silvio Berlusconi toevallig? Een leuk verhaal, grappig hoe de veel te jongere vrouw als een blind paard op haar man vertrouwt. Of wil ze het niet zien omdat ze weet wat haar erfenis zal zijn? Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 april 2015 - 12:48
Gelukkig is hier sprake van echte liefde en dit keer geen golddigger. Er zijn toch nog lieve meisjes op aarde. Die beste man verdient ook en beetje geluk. Ahum. Van een vette kip kun je goed eten. Dat is een goede zin. Originele invulling zo.

9 april 2015 - 13:52
Dag Tja, Erg knap, dit stukje. Door uit het dagboek van een naïeve tiener te citeren zet je het karakter van Silvio neer. Zij is smoor op hem, gelooft de manipulatieve praatjes die ze hem vertelt en het beeld dat hij van zichzelf schetst en zij aan haar dagboek toevertrouwt. Mooi voorbeeld van een (indirect) bevestigende ontkenning. Driedubbel :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 april 2015 - 16:02
Hahaha, wat een prachtig verhaal over dat liefde blind maakt. Ik vind dat we het gezegde van de vette kip maar in moeten voeren :P

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
9 april 2015 - 19:36
Ik heb een tijdje een recente foto van Berlusconi zitten te bekijken. Het lukt me om van allerlei dingen te zien aan die man, niets goddelijks, dat niet. Zonder bril met ruime afstand van mijn computerscherm, terwijl een bejaarde via de telefoon mijn linkeroor een ziekte zat aan te praten, zag hij er misschien drie seconden uit als een jonge God. Niet uit je eigen dagboek hoop ik?

Tja

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
9 april 2015 - 23:32
:D . Nee hoor, ik houd geen dagboek mij. Het is een schurk. Maar ja, sommige vrouwen zien er iets in. Vooral geld.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
11 april 2015 - 16:28
Mooi verhaal! Wie kent Silvio niet. Al is het maar om zijn poen te doen .. en een grijze wolk aan negatieve publiciteit ...

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 april 2015 - 22:51
Ik weet u nog niet hoe een jonge meisje (of jonge vrouw) in de ban raakt van deze man. Vanwege zijn brede, schijnheilig lach, vanwege zijn zoetgevooisde slijmpraatjes, of toch de poen van opa? Ik gok op het laatste. Leuk weergegeven.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 april 2015 - 7:51
Weer zo'n schaap dat valt op de her-aanplant in die maffiose paardenkop. Het zegt veel van de Italianen dat ze zo'n sujet tot premier gekozen hebben. Goed stuk, Tja. Mogelijk zeurtje: man als jou >> man als jij (?)

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
12 april 2015 - 11:05
Goed weergegeven de verliefdheid van deze jonge dame. Ze verward de liefde duidelijk met iets anders! Brrr, ik moet er niet aan denken. En het zal je dochter maar zijn! :thumbsdown:

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 april 2015 - 9:43
Hoi Tja, wat een originele insteek om Berlusconi te nemen :D Erg leuk bedacht! Interessant te lezen hoe het het meisje de streken van deze schurk met de mantel der liefde bedekt... Vervolgens meldt ze dan de gouden ketting die ze gekregen heeft.... mooi gedaan! Het brengt de lezer toch in twijfel, in hoeverre speelt zijn geld/ positie een rol? De complimenten! :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
14 april 2015 - 22:51
Triestig hoor, dit dagboekfragment. Word er triestig van. Knap geschreven. Goed gekozen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
15 april 2015 - 9:24
Ben ik nou zo'n vreselijke cynicus aan het worden, of zijn het mijn verwachtingen van een Tja-stukje, maar ik ben verbaasd dat men hierin werkelijk een dwepende geliefde leest. Ik heb smakelijk gelachen om het venijn waarmee de jonge dame hem bespeelt en nam haar geen moment serieus ... wie verliefd is begint toch niet met 'je kan m'n opa zijn' hooguit met 'ze kunnen wel zeggen dat ...' Het valt me mee dat ze niet terloops opmerkt dat de ketting haar deed denken aan die oorbellen, die ze laatst in de etalage zag ....