Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht#49- Dag 6-

Dag 6 Een zeer vruchtbare dag. Deze zesde dag begon toen de zon de sterren verjoeg. Ik zag de scheiding tussen het droge en de vergadering van de wateren. In het uitspansel van de hemel vloog reeds het gevogelte en in het water was een gewemel van levende zielen. Op de aarde vermenigvuldigde zich het zaad zaaiende kruid. Vandaag vulde ik de aardbodem met levende, kruipende wezens. Wild en tembaar gedierte. Zij spijzen het kruid. Maar het was nog niet volledig, er moest een reden zijn waarom. Uit een mengsel van water en aarde schiep ik de mens, naar mijn evenbeeld. Ik noemde hem Adam. Maar het voelde nog niet goed. De eenzaamheid scheurde Adam in tweeën en zijn zachte kant noemde ik Eva. Beiden plaatste ik in het paradijs en gaf ze de heerschappij met de boodschap vruchtbaar te zijn en de aarde te vullen. Morgen houd ik een rustdag. Nu, in het kleine licht aan het hemelgewelf houdt Eva haar Adam in haar armen. Ik zie dat mijn creatie goed is. Toch?

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Het dagboek van de Heere of van een geloofswaanzinnige. Mooi dat hij zelf ook twijfelt. Maar dan wel de volgende dag een beetje gaan liggen chillen. Apart dagboekfragment.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het dagboek van de Heere of van een geloofswaanzinnige. Mooi dat hij zelf ook twijfelt. Maar dan wel de volgende dag een beetje gaan liggen chillen. Apart dagboekfragment.
Ik denk dat die rustdag de fout is geweest! Gelukkig zijn wij op zondag wel actief! ;) Bedankt!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De Schepper die een dagboek bijhoudt. Nooit eerder vertoond. Waar Marietje heb je dat gevonden? Heb je het al doorgestuurd naar het Bijbelgenootschap, zodat het alsnog -zoals zovele geschriften- toegevoegd kan worden aan het Oude Testament. "Ik zie dat mijn creatie goed is." Is Hij al op de hoogte van het bestaan van Pearl, dat je daar twee brillen krijgt voor de prijs van een? Dat de schepsels in de wateren bezield waren had Darwin nog niet in de gaten. Twee taalzeurtjes: beide plaatste ik >> beiden plaatste ik en gaf hen >> en gaf hun Marietje, weer eens een klaar helder stukje waarvan ik genoten heb. Die Paljas toch.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De Schepper die een dagboek bijhoudt. Nooit eerder vertoond. Waar Marietje heb je dat evonden? Heb je het al doorgestuurd naar het Bijbelgenoodschap, zodat het alsnog -zoals zovele geschriften- alsnog toegevoegd kan worden aan het Oude Testament. "Ik zie dat mijn creatie goed is." Is Hij al op de hoogte van het bestaan van Pearl, dat je daar twee brillen krijgt voor de prijs van een? Dat de schepsels in de wateren bezield waren had Darwin nog niet in de gaten. Twee taalzeurtjes: beide plaatste ik >> beiden plaatste ik en gaf hen >> en gaf hun Marietje, weer eens een klaar helder stukje waarvan ik genoten heb. Die Paljas toch.
}) Het is een zeer geheim document! Dank voor de taalzeurtjes en jouw reactie! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje,
De eenzaamheid scheurde Adam in tweeën en zijn zachte kant noemde ik Eva.
Dat vind ik een erg mooie zin. (Al moet ik dan wel weer meteen aan Margaret Thatcher denken en dan herken ik die zachte kant niet zo snel) Het 'Toch?' aan het eind is een mooie vondst. :thumbsup: Taalzeurtje:
Beiden plaatste ik in het paradijs en gaf hun [..]
Beiden plaatste ik in het paradijs en ik gaf hen [..] Met plezier gelezen. (Vraagje: staat er echt niet dat hij alles in één dag heeft gedaan (lijkt me een peulenschil) en daarna zes dagen rust nam? Dat zou mij beter uitkomen :nod: )

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
(Al moet ik dan wel weer meteen aan Margaret Thatcher denken en dan herken ik die zachte kant niet zo snel)
Ik denk dat bij het schapen van Thatcher een moment van twijfeling plaatsvond. ;)
. Twee taalzeurtjes: beide plaatste ik >> beiden plaatste ik en gaf hen >> en gaf hun .
Taalzeurtje:
Beiden plaatste ik in het paradijs en gaf hun [..]
Beiden plaatste ik in het paradijs en ik gaf hen [..]
:confused: Wie heeft er nu gelijk?
(Vraagje: staat er echt niet dat hij alles in één dag heeft gedaan (lijkt me een peulenschil) en daarna zes dagen rust nam? Dat zou mij beter uitkomen :nod: )
:D Dat zou wel veel verklaren. Maar in 1 dag kan ook veel misgaan. Bedankt! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, Een heel originele invulling en prachtig taalgebruik!
Dank je wel! :) (Ik moet bekennen dat ik bij het taalgebruik gespiekt heb in de online bijbel.)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik twijfel nog steeds dus heb ik er -ze- van gemaakt! :p
Da's pragmatisch :) (Volgens mij heeft Dos gelijk :o )

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[ :confused: Wie heeft er nu gelijk? [:
Zoek het even op, dan zul je zien dat ik gelijk heb. Woodpecker had hedenochtend een kater.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat een bijzondere invulling van de opdracht. Met plezier gelezen. en gaf hun - en gaf aan hen (na een voorzetsel altijd hen). Bedoel je Bijbelgenootschap, Dos?

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Tja, ik bedoelde BijbelgenooTschap. WAt ben ik toch een sufferd. Marietje gebruikt geen voorzetsel: dus 'gaf hun', maar 'gaf aan hen'. Als je er een voorzetsel voor KUNT zetten, dan HUN. Gebruik je het voorzetsel ook, dan HEN. Zie hun/hen bij Onze Taal.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het juist leuk dat je menselijk bent, Dos. Ik schreef eigenlijk hetzelfde als jij.
Dat zijn jouw woorden, dat ik menselijk ben. Ik neem ze niet voor mijn rekening.

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, ik houd me graag bij de commentaar van Jan P: originele invulling van de opdracht en het taalgebruik is erg mooi aangepast aan de setting.

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[quote=Marietje]Dag 6 In het uitspansel van de hemel vloog reeds het gevogelte en in het water was een gewemel van levende zielen. Als je ervan uitgaat dat alle levende wezens een ziel hebben, dan zou je hier moeten zeggen in het water was een gewemel van andere levende zielen. Mooi geschreven. En dat einde is inderdaad erg sterk. Goed gemaakt, maar slecht gebruikt?

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Tja, @W Rynlandt, @nyceway, @schrijvenmaar en @Nicole: Dank voor het lezen en jullie reacties. :nod: @nyceway m.b.t. de levende zielen heb je wel een punt! :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een mooi stuk. Het laat zien hoe God de aarde schiep, hoe mooi Hij het vond. Het laatste woord laat zien dat het de verkeerde kant op zal gaan. Een mooie en originele invulling van de opdracht.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een mooi stuk. Het laat zien hoe God de aarde schiep, hoe mooi Hij het vond. Het laatste woord laat zien dat het de verkeerde kant op zal gaan. Een mooie en originele invulling van de opdracht.
Dank je wel Anne! :) Ik ben blij dat je mijn invulling niet als vervelend hebt ervaren. Als God ons schiep naar zijn evenbeeld kan hij ook een dagboek hebben bijgehouden, dacht ik zo! ;)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Ik ontdekte wel een noviteit die de kerk op zijn grondvesten zal doen schudden. Volgens jou was er ook in het water een gewemel van levende zielen. Maar de woordvoerders van de Grote Paljas beweren dat slechts mensen een ziel hebben. Blij dat je dit hebt rechtgezet. Weet ik zeker dat ik straks mijn hond en onze katten weer tegenkom :) :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een mooi stuk. Het laat zien hoe God de aarde schiep, hoe mooi Hij het vond. Het laatste woord laat zien dat het de verkeerde kant op zal gaan. Een mooie en originele invulling van de opdracht.
Dank je wel Anne! :) Ik ben blij dat je mijn invulling niet als vervelend hebt ervaren. Als God ons schiep naar zijn evenbeeld kan hij ook een dagboek hebben bijgehouden, dacht ik zo! ;)
Natuurlijk niet, ik kan best wat hebben hoor, haha ;).

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
God die een beetje twijfelt over zijn schepping... . Zal misschien eens moeten vragen aan de paus of alles ok is. Toch iemand die een onfeilbare mening kan geven? Toch? Graag gelezen!

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Ik ontdekte wel een noviteit die de kerk op zijn grondvesten zal doen schudden. Volgens jou was er ook in het water een gewemel van levende zielen. Maar de woordvoerders van de Grote Paljas beweren dat slechts mensen een ziel hebben. Blij dat je dit hebt rechtgezet. Weet ik zeker dat ik straks mijn hond en onze katten weer tegenkom :) :thumbsup:
Letterlijk stond er in http://www.online-bijbel.nl/bijbelboek/Genesis/1/ : [En God zeide: Dat de wateren overvloediglijk voortbrengen een gewemel van levende zielen; en het gevogelte vliege boven de aarde, in het uitspansel des hemels!] Het bewijs voor ons schrijvers, dat de lezer alleen dat leest wat hij wilt lezen! :p

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het een mooi stuk. Het laat zien hoe God de aarde schiep, hoe mooi Hij het vond. Het laatste woord laat zien dat het de verkeerde kant op zal gaan. Een mooie en originele invulling van de opdracht.
Dank je wel Anne! :) Ik ben blij dat je mijn invulling niet als vervelend hebt ervaren. Als God ons schiep naar zijn evenbeeld kan hij ook een dagboek hebben bijgehouden, dacht ik zo! ;)
Natuurlijk niet, ik kan best wat hebben hoor, haha ;).
Dat wist ik. :nod: Maar ik vind het toch fijn dat jij het een originele en mooie invulling vindt!