Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #51

Mijn favoriete schrijfplek Terwijl ik de kop tik bedenk ik me ineens dat ik geen favoriete schrijfplek heb. Mijn laptop staat op een verrijdbaar mini-computertafel. Mini maar ruim voldoende voor zoals gezegd mijn laptop, een muis, een toetsenbord, een kop of glas, mijn telefoon en mijn agenda. Hij staat voor de openslaande tuindeuren met uitzicht op mijn grote voortuin. In de ochtend zie ik regelmatig een eekhoorn bezig met het verplaatsen van zijn notenvoorraad, de duiven die kruimeltjes komen pikken en koolmezen die de luizen van de rozen weghalen. Het is soms te druk, maar ik geniet er gewoon van. Het leidt mij niet af, integendeel zelfs, het geeft rust. De enige resonantie zijn auto's maar gelukkig rijden die heel sporadisch langs. Achter mij op de bank is Bas de mopshond in diepe rust. De radio staat niet te hard want dat leid teveel af. Nutteloos gekwebbel verstoord mijn rustige atmosfeer. Dus die gaat zacht waar mijn man het weer niet zo mee eens is, aangezien hij in een aparte kamer werkt en dan de radio niet goed kan horen. Dus afsluiten voor geluid is een kunst. En gelukkig lukt mij dat steeds beter. Het lukt mij steeds beter om in mijn eigen cocon te duiken en alleen te zijn met mijn gedachten en uitzicht op de tuin. Wanneer het schrijven of afsluiten niet wilt lukken dan ga ik een rondje lopen in mijn tuin. Ga met mijn handen langs de diverse kruiden en neem de geuren in mij op. Geuren en kleuren inspireren, dus het uitzicht op mijn tuin geeft mij de juiste inspiratie. Nu weet ik dus dat de plek waar mijn mini-computertafel staat, voor de openslaande tuindeuren, mijn favoriete schrijfplek is voor het schrijven van recepten, gedichten of korte verhalen. Elisabeth van der Ark

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gemakkelijk voor de geest te halen door de uitvoerige beschrijving. Herkenbare situaties met huisgenoten (die radio). De ad hoc ontdekking van de favoriete schrijfplek. Rustig kabbelend weergegeven. Charmant. Enkele dingetjes: Let op de vervoegingen (bijv. dat leid(t) teveel af...). Verrijdbaar (Verrijdbare) mini-computertafel. Kleinigheidjes die je niet meer ziet als je je tekst de zoveelste keer naleest, ik weet het :rolleyes: Af en toe een witregel of een inspringing maakt de bladspiegel wat rustiger, wat aangenamer leest.

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elisabeth van der Ark, Het is inderdaad wel heel rustig en kabbelend, dat mag charmant zijn maar ik word niet meegenomen. bijvoorbeeld:
Ga met mijn handen langs de diverse kruiden en neem de geuren in mij op. Geuren en kleuren inspireren, dus het uitzicht op mijn tuin geeft mij de juiste inspiratie.
Wat voor kruiden, welke geuren en hoe geven die inspiratie.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Elisabeth van der Ark, Het is inderdaad wel heel rustig en kabbelend, dat mag charmant zijn maar ik word niet meegenomen. bijvoorbeeld:
Ga met mijn handen langs de diverse kruiden en neem de geuren in mij op. Geuren en kleuren inspireren, dus het uitzicht op mijn tuin geeft mij de juiste inspiratie.
Wat voor kruiden, welke geuren en hoe geven die inspiratie.
Bedankt.. Om de kruiden te omschrijven had ik meer woorden nodig...

Lid sinds

11 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elisabeth van der Ark, je schreef:
Om de kruiden te omschrijven had ik meer woorden nodig...
Schrijven is ook keuzes maken. Suggestie: Ik haal mijn hand langs de fijne rozemarijn en neem de geur ervan op, daarna van de tijm, mijn vingertoppen volgen de structuur van een laurierblad, prachtig. Het inspireert me. In plaats van: 'Ga met mijn handen langs de diverse kruiden en neem de geuren in mij op. Geuren en kleuren inspireren, dus het uitzicht op mijn tuin geeft mij de juiste inspiratie.' Zijn ongeveer evenveel woorden.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Elisabeth van der Ark, je schreef:
Om de kruiden te omschrijven had ik meer woorden nodig...
Schrijven is ook keuzes maken. Suggestie: Ik haal mijn hand langs de fijne rozemarijn en neem de geur ervan op, daarna van de tijm, mijn vingertoppen volgen de structuur van een laurierblad, prachtig. Het inspireert me. In plaats van: 'Ga met mijn handen langs de diverse kruiden en neem de geuren in mij op. Geuren en kleuren inspireren, dus het uitzicht op mijn tuin geeft mij de juiste inspiratie.' Zijn ongeveer evenveel woorden.
Ja... je hebt gelijk.... Dit is de eerste keer dat ik een schrijfopdracht maak en ik heb nu al veel geleerd. Bedankt...

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn favoriete schrijfplek De radio staat niet te hard want dat leid teveel af. Nutteloos gekwebbel verstoord mijn rustige atmosfeer.
Twee foutjes in de d's en t's achter elkaar. (leidt en verstoort). Je verhaal is wel herkenbaar. Tijdens het schrijven af en toe heerlijk naar buiten kijken, naar de verstilde activiteiten in de tuin. Even een adempauze en het hoofd weer leegmaken.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Elisabeth en welkom. Ik ben het wel eens met wat er hiervoor is gezegd dus dat zal ik niet herhalen. Ik zit te denken aan die radio. Als dit autobiografisch is, zou het niet makkelijker zijn om de radio bij je man op de kamer te zetten? Dan kan het volume voor hem wat harder zonder dat jij daar last van hebt :-)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
haha, ik dacht nou net hetzelfde over de radio; is dat een onlogisch detail in het verhaal, of is dat nu eenmaal hoe het huis is ingericht ... en eigenlijk dacht ik ook hetzelfde over de vorige reacties

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Iedereen bedankt voor de feedback. De televisie fungeert als radio dus verplaatsen is geen optie... Bedank voor alle reacties. Het heeft mij aan het denken gezet. Dit heeft geresulteerd in een ander verhaal. Nu vanuit een ander perspectief. Mijn favoriete plek Zorgvuldig kiest ze de kruiden die nodig zijn voor het gerecht. Het scherpe mes snijdt de salie blaadjes makkelijk los van de plant. Alle kruiden gaan bij elkaar in de kom. Het is makkelijk om ze uit elkaar te houden. De blaadjes van de salie voelen aan als fluweel en zijn qua kleur grijsgroen en de geur heeft iets heiligs of magisch net als de wierook die wordt gebruikt in de Rooms-katholieke kerk. Logisch ook dat deze plant wordt gebruikt om kwade geesten uit oude huizen te verdrijven. Ze ging verder en knipte wat blaadjes van de citroenmelisse. De olie moet licht van smaak blijven en daar is citroenmelisse geschikt voor. Voor een wat stevigere smaak sneed ze nog rozemarijn. Nog een paar takjes van de lavas snijden en het is voldoende voor de kruidenolie. Ze ging met haar hand en door de tijm en even was daar de twijfel, een paar takjes tijm erbij of niet. Ze besliste dat ze voldoende kruiden had. De kruiden werden gewassen, gedroogd en gesneden. De olie stond al te warmen en ze deed de kruiden in de olie. De olie met de kruiden werd overgegoten in een blender samen met zout en peper. De blender deed zijn werk. De kruidige olie werd overgegoten in een kom. Ze snoof tijdens het overgieten in een fles het delicate aroma. Ze heeft niet één favoriete plek maar meerdere. De bank met uitzicht op de tuin en het heerlijke bed waar ze zo lekker kan lezen zijn hele fijne plekken maar ze staan op nummer twee. Met stip op nummer één staat de keuken als haar favoriete plek. Daar voelt ze zich als een vis in het water. Gerechten creëren, snijden, roeren in potten en pannen is, om maar eens populistisch te zeggen: echt haar ding.