Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#52 Wat een feest!

‘Tjonge, tjonge, wat een verrassing.’ Ze frommelt het papier in elkaar en gooit de prop met een vinnige beweging naar haar man. ‘Niet zo kribbig reageren, schat. Hij heeft meerdere functies.’ ‘Mijn dag kan niet meer stuk.’ ‘Ik kom naast je op de bank zitten en leg uit hoe het werkt.’ ‘Niet geïnteresseerd.’ ‘Het is toch wel handig dat je het weet. Kijk, als je dit schuifje naar boven duwt, komt er een zakmes tevoorschijn en als je het andere naar beneden duwt, zie je een nagelvijl. Altijd gemakkelijk.’ ‘Dit overtreft de verrassing van vorig jaar, toen je mij verwende met een gereedschapskist. Is het de bedoeling dat ik in het donker met de zaklantaarn het bos in ga, wat takken van de bomen snij en daarna in het schijnsel van de lantaarn mijn nagels vijl? Inderdaad een heel praktisch cadeau.’ ‘Jij bent altijd degene die zegt dat je geen geld moet uitgeven aan zinloze dingen. Mijn zaklantaarn is echt aan vervanging toe.’ ‘Mijn, dat zeg je goed. Je hebt gewoon weer iets voor jezelf gekocht. Wacht,’ ze stak haar hand op, ‘ik weet nu al wat ik volgend jaar krijg: een reserveband. Stel me niet teleur.’

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd! Een Zwitsters zakmes? Inderdaad een behoorlijk praktisch cadeau. Ik ben benieuwd of je volgend jaar een reserveband krijgt. Een enigszins tragische maar toch ook licht komische verjaardagsbeleving. (inga is neem ik aan in ga)

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk beschreven, Tja. Heerlijke dialoog uit een verankerd huwelijk. Denk zelf dat het ook in ga is, dacht eerst dan Inga een persoon was :D

Lid sinds

9 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker die droge reacties van die man. Je ziet hem voor je. Je gebruikt een paar keer verleden tijd. Ik zou alles in de tegenwoordige tijd zetten. (ze frommelt het papier, en steekt haar hand op.) 'niet geïnteresseerd' die uitspraak vind ik erg leuk.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ee paar dingen aangepast. Weet je, het is toevallig mijn verjaardag. Wat ik kreeg? Een nieuwe schutting achter de tuin. Dat is toch lachen? Hij moet trouwens nog wel verder afgemaakt worden. Morgen gaan ze verder. Twee dagen jarig, mooier kan het toch niet? :D Gelukkig zit de familie niet op sol.

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, geweldig hoe je met alleen maar dialoog twee personages en hun huwelijk helder neer weet te zetten. Nu je het stukje in de tegenwoordige tijd hebt gezet, leest het inderdaad nog wat vlotter. En gefeliciteerd met je verjaardag en met de schutting. ;)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Na je reactie in #5 te hebben gelezen werd mijn vermoeden dat het een op waarheid berust verhaal is, bevestigd! :thumbsup: Heerlijk zo'n familie want jouw verhaal toont ook veel liefde! :nod: Nog van harte gefeliciteerd en morgen ook nog een hele fijne dag. :D

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte gefeliciteerd! De teleurstelling voel je in iedere zin De hoop dat het misschien dit jaar anders is. De sarcastische opmerking op het einde. Ik zou zeggen prachtig, maar dat is het natuurlijk niet!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja, zo'n Zwitsers zakmes is ook niet om te gebruiken. Het is een leuk hebbe-ding. Om anderen dolenthousiast te tonen hoeveel functies hij wel niet heeft en hoe handig die allemaal zijn. Als jij al op de bank zit, zal manlief niet gezegd hebben dat hij even naast je op de bank komt zitten, maar gewoon dat hij even naast je komt zitten. Toch?! Overigens een leuke dialoog en nog wel gefeliciteerd met je 54-ste.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, Leuk en herkenbaar. Geloof het of niet, ik kreeg ooit een kruimeldief.

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk hoe de man aankondigt dat hij naast de vrouw gaat zitten. Alsof zij een waarschuwing nodig heeft :D. Weer lekker droog geschreven, Tja. Ik heb ervan genoten. En alsnog gefeliciteerd, dat je nog lang van je schutting mag genieten :).