Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #55 / Haiku

Het raast en dondert diagonaal gelezen nieuws verweesde vragen Reiger balanceert leven spiegelt rimpelloos bevroren angsten Strepen van condens door het open raam gezien klinkt zacht een echo Machiavelli schreef- ik metsel stalen muren gevoegde stenen Kleurenblind genot grijze wolk overdrijvend de smaak van regen

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Woodpecker, ik heb geen verstand van Haiku's, maar ik vind dit prachtig en ga het nog minstens tien keer overlezen. En bewaren. Alles klopt zo mooi...

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag elysevdr, Dank je. Ik heb er ook geen verstand van, Ik ben ook een ongeduldig type. Ik kan iets niet 24 uur laten liggen. Dank voor het lezen en het voornemen tot herlezen. Dat maakt mijn vermoeiende dag weer goed :)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag janp, Dank je. Ik schreef ze na een klote werkdag met een biertje. Misschien dat het er dan allemaal uitkomt, wat je op zo'n dag niet kwijt kunt :? (Machiavelli blijft me boeien)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag pim, Dank je. Ik weet het niet. Ik hou het inderdaad wel graag kort. Iemand heeft me ooit gezegd, maar dat ging over werk, dat je je moet richten op de kern. Misschien geldt dat ook voor schrijven.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Absoluut mee eens Woodpecker. Alleen dat wat nodig is voor je verhaal schrijf je op. De rest is ballast Althans dat vind ik

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag pim, Ik heb er geen definities of regels voor. De kern van schrijven is dat je een verhaal wil vertellen, dat je denkt dat je een verhaal te vertellen hebt. De vraag of je dat ook kunt, of ik dat kan, daar oordelen anderen over. Net als in de steentijd bij het kampvuur en tegenwoordig onder de rookpauze :)

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Woodpecker, Weet niet of dit haiku's zijn, maar hier kreeg ik toch even een rilling van. Iets om meerdere keren te lezen.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marcker, Ik weet evenmin of dit haiku's zijn. Maar als iemand er, als het maar even, een rilling van krijgt dan is het eigenlijk om het even. Dank je :)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vind het wel leuk die Haiku's. Op zoek naar schoonheid de merel fluit steeds harder beziet vastgenageld doof

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het eerste gedicht. Het snel scannen van de krant. Neem ik aan. Zoals de andere forumgenoten al zeiden. Het herlezen waard.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Siv, Dank je. Eigenlijk had ik meer tablets en smartphones voor ogen, maar dat blijkt inderdaad nergens uit :)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, Dank je. Ik heb net weer een blikje opengetrokken. Nog even dubben waar ik de aanstaande oprispingen ga planten :)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Juist ja, Tja. Ik zit buiten :) Vanuit een nestkast valt de kleine belofte te licht bevonden

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb ze inmiddels meerdere keren gelezen en alleen bij de laatste krijg ik een duidelijk beeld: namelijk die van een regenboog. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast? Waarschijnlijk heb je niets aan mijn reactie deze week maar nu weet je wel dat ik je gelezen hebt! ;)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Ik denk dat haiku's niet bedoeld zijn om een beeld op te roepen, maar om beelden en ander zintuiglijke waarnemingen te vertalen naar gevoel. Die laatste ging zeker niet over een regenboog. Eigenlijk integendeel, over het ontbreken van kleur, en voor de nodeloze angst daarvoor. Dank je voor het lezen :)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Ik denk dat haiku's niet bedoeld zijn om een beeld op te roepen, maar om beelden en ander zintuiglijke waarnemingen te vertalen naar gevoel. Die laatste ging zeker niet over een regenboog. Eigenlijk integendeel, over het ontbreken van kleur, en voor de nodeloze angst daarvoor. Dank je voor het lezen :)
Oeps! :o Bedankt voor de duidelijkheid want zo had ik het niet bekeken. Daarom word ik niet geïnspireerd tot meer Haiku's zoals velen hier. Bij mij werkt het namelijk andersom beter: door het gevoel te vertalen in beelden begrijp ik het. Bedankt! :)

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gedaan, Woodpecker. Ik vind de tweede echt een prachtig beeld. maar ik kom dan ook uit de reigerstad. (reigâh)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag INfiction, Dank je. Ik denk ook dat die laatste drie inderdaad wat vloeiender lopen.

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Olaf, Dank je. Ah, kijk. Dan ben je inderdaad bevoordeeld. De groetuh aan Harry :)

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marietje, Ik denk dat haiku's niet bedoeld zijn om een beeld op te roepen, maar om beelden en ander zintuiglijke waarnemingen te vertalen naar gevoel. Die laatste ging zeker niet over een regenboog. Eigenlijk integendeel, over het ontbreken van kleur, en voor de nodeloze angst daarvoor. Dank je voor het lezen :)
Oeps! :o Bedankt voor de duidelijkheid want zo had ik het niet bekeken. Daarom word ik niet geïnspireerd tot meer Haiku's zoals velen hier. Bij mij werkt het namelijk andersom beter: door het gevoel te vertalen in beelden begrijp ik het. Bedankt! :)
Dag Marietje, Het is alleen mijn mening. Ik weet niet of die klopt :o

Lid sinds

10 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Blavatski, Dank je. Van mij mag het, die regenboog, maar het was niet de bedoeling. :)