Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

62B Ze bestaan echt :)

10 augustus 2015 - 0:19
‘Schat wordt wakker. Ik geloof dat ik iets hoor.’ ‘Mhmmph, ga slapen, je hoort altijd wat.’ ‘Maar deze keer is het echt zo.’ ‘Het is altijd “echt zo”.’ ‘Maar nu, echt echt.’ ‘Echt waar?’ ‘Echt.’ ‘Dorp in Limburg?’ ‘Echt.’ ‘Oké, nu begin je me écht op mijn zenuwen te werken. Argh, zeg ik het zelf weer.’ ‘Ik ga kijken.’ ‘Moet jij weten maar laat de lamp uit.’ ‘Sorry, wat zei je?’ ‘Verdomme, schijn dat ding niet in mijn gezicht, ik zei dat je em uit moest laten, je trekt ongedierte aan.’ ‘Ik moet toch wat kunnen zien.’ ‘Goed, doe de rits wel maar een beetje omhoog, heb geen zin in muggen.’ ‘Zal voorzichtig zijn.’ ‘En zie je al iets?’ ‘Het is pikkedonker.’ ‘Je hebt toch de zaklantaarn?’ ‘Ja, maar die geeft zwak licht. Denk dat hij bijna leeg is.’ ‘Dan moet je er eens goed mee rammelen, dan komt er misschien nog wat uit.’ ‘Dat heeft vanavond al eens gewerkt.’ ‘Die was pas flauw.’ ‘Nee, die pasta van jou.’ ‘Hou je mond, anders mag je buiten slapen bij je onzichtbare vrienden.’ ‘Lach maar, ik hoorde geritsel.’ ‘Het zal vast en zeker een hert of een konijn geweest zijn. Bambi en Stampertje in de late uurtjes. Drugs verkopen aan Beertje Bruin.’ ‘Nou dan mogen ze ook hier aankloppen, wordt het misschien een minder saaie boel.’ ‘Jij wilde kamperen. Je exacte woorden; “heerlijk in de natuur, lekker wandelen en gezonde lucht opsnuiven.” Je rookt anderhalf pakje per dag, hoe kan de natuur nog bevorderlijk zijn voor je gezondheid?’ ‘Begin je alweer over het roken, meneer het Alfa mannetje, drie liter per dag.’ ‘Draai het maar weer om, daar ben je toch zo goed in.’ ‘Tss, ik ga hier niet weer over in discussie.’ ‘Dat zal toch een eindeloze worden.’ ‘Nou moet je eens goed luisteren, ik… shit hoorde je dat?’ ‘Denk je dat ik doof ben, natuurlijk hoorde ik dat.’ ‘Wat kan in godsnaam zo’n zwaar geluid maken?’ ‘Een vrachtwagen?’ ‘We zitten in de middle of nowhere.’ ‘Weet ik veel, vraag het me dan niet en schijn die lamp niet zo fel in mijn gezicht.’ ‘Uhm, het is niet de zaklantaarn. Je kunt beter even naar buiten komen, anders geloof je het niet.’ ‘Niet normaal al die lichten, zoveel verschillende kleuren en dat lawaai. Ik heb er veel overgelezen, maar ze bestaan dus echt. Schat, dit is een ervaring die we nooit meer zullen meemaken. Doe je kleren aan en laten we ze begroeten.’ ‘Oh dit is prachtig, ons eerste contact met buitenaards leven, loop eens door. Wat zou hun eerste reactie zijn? Ik weet al wat ik ga zeggen en… Kut… het is Circus Renz.’ ‘Ik haat clowns.’ ‘Echt?’ ‘Echt.’

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
10 augustus 2015 - 11:02
Hoi Richard, Sterke dialoog, leuke climax. Wel vond ik de dialoog wat lang. Ook miste ik de ontspannen beginsituatie doordat de hp al gelijk in de stress zat. Wellicht dat de gesprekspartner zorgde voor de ontspannen rustsituatie, maar dat ervoer ik niet zo. Klein zeurtje: Alfa mannetje moet zijn alfamannetje of alfa-mannetje. Mag beide.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 augustus 2015 - 11:04
Wat een leuke dialoog. Heerlijk flauw. [‘Dorp in Limburg?] :nod: Door de lengte van de dialoog raak ik soms wat in verwarring en vul ik automatisch zelf in wie wat zegt terwijl jij als schrijver anders bedoeld. Bijv: [‘Dan moet je er eens goed mee rammelen, dan komt er misschien nog wat uit.’ ‘Dat heeft vanavond al eens gewerkt.’] Hier raakte ik in verwarring omdat de tweede zin m.i. door de vrouw wordt uitgesproken en dus blijkbaar de vrouw op heldenpad gaat met de zaklamp. Of heb ik het mis? Jouw invulling is het bewijs dat uitgesproken woorden genoeg kunnen zijn om de sfeer in een verhaal te bepalen en te laten veranderen. Daar is niet altijd een be-, of om,-schrijving voor nodig! :thumbsup: Ik hoop dat ze in een hutje op de hei zitten en geen buren hebben om mee te moeten genieten! ;) [Doe je kleren aan en laten we ze begroeten.] :D

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 augustus 2015 - 11:49
@Annemieke, nooit meer inderdaad, altijd wakker, constante fun. @Pim, Alfa is een Limburgs bier, een klein insider grapje @Marietje, je hebt een leuk opdracht uitgegeven, heeft me wel geïnspireerd :) Interessant dat je er meteen van uitgaat dat het stel man en vrouw moet zijn.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 augustus 2015 - 11:50
@Annemieke, nooit meer inderdaad, altijd wakker, constante fun. @Pim, Alfa is een Limburgs bier, een klein insider grapje @Marietje, je hebt een leuk opdracht uitgegeven, heeft me wel geïnspireerd :) :thumbsup: Interessant dat je er meteen van uitgaat dat het stel man en vrouw moet zijn.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 augustus 2015 - 11:53
Interessant dat je er meteen van uitgaat dat het stel man en vrouw moet zijn.
:D Dat bedacht ik mezelf ook toen ik reageerde. maar anders wordt het zo'n "Brokeback mountain " verhaal! :thumbsup: