Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht # 84 - de beerput

Ze keek wat verwezen omhoog. Zag het blauw van zijn ogen. Meende hij dat nou echt? Ging hij uit haar leven verdwijnen? Haar leven dat alleen om hem draaide; het zou geen enkele zin meer hebben. Ze voelde hoe haar lijf door rillingen werd bekropen, hoe haar benen haar niet meer wilden dragen. In haar hoofd snerpte luid een sirene. Ze liet zich op een stoel bij het raam vallen en zag vanuit haar ooghoeken hoe hij met grote stappen de deur uit liep. Stevig, ferm, gedecideerd. Zonder omkijken stapte hij het erf af, opende het hek en zonder het te sluiten ging hij zijn nieuwe toekomst tegemoet. Ze zag hoe de kippen en de ganzen zich haastten om ook de wijde wereld in te trekken. Het gras is immers altijd groener aan de overkant..... Op onvaste voeten volgde ze de man, de kippen, de ganzen, tot ze aan de beerput kwam. Lang bleef ze staan aan de rand. Zou ze wel? Zou ze niet? Ze had zich haar levenseinde anders voorgesteld. Welriekender. Met haar man en kinderen rond haar bed. Met de pastoor, wierook en kaarsen. Zacht, vredig inslapen. Met een glimlach rond haar lippen. Met een zachte kreet liet ze zich in de put vallen. De stank deerde haar niet. De mest ving haar gewillig op. Ontving haar in zijn warmte, benevelde haar. Ze keek wat verwezen omhoog. Zag het blauw van een wolkeloze dag. Ze verzette zich niet, sloot haar ogen en verzonk in de broeierige, natte massa.

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat kan het leven ellendig worden door die rotkerels. Volgde ze de man of volgde ze haar man? Max. drie puntjes. Zou ze wel? Zou ze niet? Goed geschreven. Soms kun je er niet meer tegenop.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Triest verhaaltje, en ik denk gelijk aan een boek met de titel, "Als hij maar gelukkig is" . Ik heb met haar te doen en zou haar willen zeggen dat het leven alleen zo mooi kan zijn! Zonde, vrouw in de put!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van de ene (die mannen toch) shit naar de andere (stinkende) shit, pure ellende voor de vrouw. Triestig om zo je leven te beëindigen. 'Ze keek wat verwezen omhoog', heb je die zin bewust twee maal geplaatst? Aan het begin en einde? Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, hoe zou een welriekend levenseinde eruit zien? ;) Ik vraag me net als @marlie af waarom je twee maal het 'verwezen omhoog kijken' gebruikt. Goed geschreven. Leuk detail dat de ganzen en kippen 'm tegelijkertijd peren met de man. Hij was niet meer de hare. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Tja, dank je wel voor je bezoekje en je berichtje. Heb je aanwijzing gevolgd. Gelukkig zijn de meesten onder ons sterk genoeg om verder te gaan ondanks "de kerels" :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar, dank je wel voor je bezoekje en je fijn commentaar. Dat van die rust uitstralen, hoor ik wel meer :o ik vind dat een fijn compliment. Dank je.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Maddbrug, dank je wel voor je bezoekje en je hebt gelijk. Het leven kan zeker mooi zijn als vrijgezel, maar de scherpe pijn van het liefdesverdriet in de eerste tijd is voor sommige mensen te zwaar om dragen. Ach, mijn inzending berust op fantasie, hè? En waar komt die vandaan? Geen mens die het weet...... :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marlie, dank je wel voor je bezoekje en het achterlaten van een berichtje. Goed gevonden van je "die shit" :o Ik heb er bewust voor gekozen dat de hp verwezen omhoog blikt; in het begin ziet ze het blauw van zijn ogen en op het einde voor ze haar ogen sloot zag ze het blauw van de wolkeloze hemel. :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, bedankt voor je bezoekje en je achtergelaten berichtje. Ik heb er inderdaad bewust voor gekozen dat de hp omhoog blikt; de eerste keer ziet ze het blauw van zijn ogen en de tweede keer het blauw in de wolkeloze hemel. :o Van die kippen en ganzen vond ik zelf ook een leuk detail; (hopelijk) krijgt de lezer daardoor een indruk van de plaats van het gebeuren; een boerderij waar een beerput nu eenmaal bijhoort. ;)

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jeetje, Blavatski. Das niet zo'n lekker einde. Je schreef: Ze had zich haar levenseinde anders voorgesteld. Welriekender. Dat vond ik echt briljant. Treurig verhaal maar op een bittere manier komisch. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzonder verhaal, Blavstski. Vanaf het "Ze had zich het einde welriekender voorgesteld' raakte het me: de triestheid, de overgave, de gewilligheid van de mest.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nel, Fijn dat je mijn inzending hebt gelezen en er door geraakt werd. Het was mijn bedoeling om de lezers te ontroeren, dat men de gelatenheid zou voelen. Ik heb soms van die triestige gedachten, waar ze vandaan komen, ik weet het niet.... :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Annemieke, dank je wel voor het bezoekje en het achtergelaten berichtje. Het is inderdaad een triestig verhaal. Het borrelde boven en ik schreef het neer. Zelf zou ik er niet aan denken om in een beerput te eindigen.....Ik weet zelf niet hoe ik aan die gedachten kom! De muzen zeker? :o

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heftig verhaal. Goed geschreven en origineel gevonden in het kader van de opdracht. :thumbsup: Het gebruik van de -dubbele- zinnen vind ik hier sterk gebruikt. :nod: Van mij mag je jezelf rijk noemen met zo'n fantasie! :)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Marietje voor het lezen van mijn inzending en je positief commentaar. Je doet me blozen. En ja, ik voel me rijk met de fantasie. :o Fijn dat je me daar op wijst.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi stukje. De scene bij de put gaat zo.. vanzelf bijna, dat het heel goed de wanhoop van de vrouw neerzet. Als je zo makkelijk in zo'n put stapt, ben je al een heel eind 'heen'. Goed gedaan!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, Mooi geschreven dit trieste verhaal. Er zijn helaas nogal wat mensen die niet verder kunnen (of willen) zonder hun partner. Dat ook voor de kippen en de ganzen het gras groener lijkt aan de andere kant vind ik een originele vondst. De slagroom op de taart, zeg maar. Graag gelezen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Willemina, dank je wel voor het bezoekje en de lovende woorden. Het is inderdaad een nogal triestig verhaal. Volgende keer zal ik proberen om van de opdracht iets luchtigers te maken. En ja, de kippen en ganzen die naar de groene overkant vertrekken, brengen inderdaad even een glimpje humor. :p