Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#87 Proxy

Spannend, was het laatste wat ze tegen hem gezegd had, vlak voordat hij had opgehangen, dus het had haar ook wat gedaan ondanks dat haar mooie eikenhouten timbre gruwelijk zelfverzekerd klonk. Verlangend ook. Haar stem had voor zijn geestesoog de vorm van een gezicht aangenomen en haar lange donkere haar benam bijna zijn adem. Vlug nam hij een slok van zijn wijn en probeerde zijn blik een veilig heenkomen te laten vinden op het theater, weg van de passanten. Een voorbijgangster keerde in zijn ooghoek om en liep half naar het terras gekeerd weer terug. Het zou toch niet … Patrick beval zichzelf weg te kijken, snapte niet waarom en keek toch. Bij elk tafeltje keek ze nadrukkelijk de mensen aan en tapte ze soms zelfs op de schouder zodat ze zich omdraaiden. Haar postuur was veel minder stevig en het haar iets lichter dan in zijn visioen. Verdomme, leg jezelf toch niet in de luren, galmde het door zijn hoofd. Het is een prachtige vrouw maar waarom sprak ze hem toch niet aan? De afspraak was toch helder? Spastisch schoot zijn rechterhand naar zijn hart waar de witte roos haar baken had moeten zijn. Weg. De vrouw bemerkte zijn plotse beweging en schuifelde naar hem toe. ‘Aai.’ ‘Hi,’ antwoordde hij verbaasd. Waar was het timbre? Waarom staart ze zo naar zijn mond? Na een lichte aarzeling pakte ze een blocnote uit haar tas en toonde hem haar notitie. Ben jij Patrick? ‘Ja,’ piepte hij ongelovig. ‘Ik ben Bianca,’ bauwde ze moeilijk, gelijk gevolgd door het krabbeltje: Ik ben doof. Patrick herkende nu de malende klanken zonder medeklinkers. ‘Met wie heb ik gesproken dan?’ Mijn zus, bekende ze op het briefje. Aan de rand van het plein draaide een stevige vrouw met donker haar zich om en veegde een traan weg.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
een traan? dat geloof ik nou net niet. kan mijn gebrek zijn, hoor. Verder heb ik je wel eens soepeler gelezen qua formulering, maar vind ik het plaatje bij het eikenhouten timbre ('mooi' kan m.i. achterwege blijven) mooi gevonden.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach! Het gegeven heeft wel wat. Ooit had ik een date met een man die doof en slechtziend was, alleen ik wist het van tevoren. "Bauwde" een mooi werkwoord wat ik niet eerder hoorde. En zelfs opzocht. Een bijzonder verhaal, Marcus. Het had zomaar echt kunnen zijn.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marcus, ik hoop dat dit verhaal toch een happy end krijgt. HP vindt haar een prachtige vrouw, wie weet hoe prachtig ze van karakter is! Waarom zou een doof iemand niet van de liefde mogen proeven? Graag gelezen. :o

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marcus, een bewonderenswaardige invalshoek alleen klinken meer zinnen mij iets te geforceerd. Neem deze: [Een voorbijgangster keerde in zijn ooghoek om en liep half naar het terras gekeerd weer terug.] Je tekst heeft potentie.

Rol

  • Anoniem
Hallo Marcus, De kenmerken de je van de date geeft zijn vooral de kenmerken die het niet bleken te zijn: - de stem die hem zo raakte en die niet van haar bleek te zijn, daarentegen een dovenstem. - het postuur was minder stevig en het haar dat minder donker was dan hij zich had voorgesteld. - een prachtige vrouw die hem niet aansprak. Toch vorm ik me als lezer ook daarmee een beeld van de vrouw. Mooi gedaan. Om het nog schrijnender te maken, mag hij aan het eind nog net een glimp opvangen van de vrouw die hij zich voor zijn geestesoog vormgegeven had. Verder ben ik het met andere lezers eens dat sommige zinnen her en der wat 'zwaarder' zijn aangezet dan nodig. Schrijfcoach Corrie