Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#101 Familie? Bah!

Als ik het goed begrijp, wil je mij onder hypnose brengen om mijn eerste ervaringen met mama en papa beter te begrijpen? Voor mij hoeft dat niet hoor. Natuurlijk wil ik een betere relatie hebben met Arjan. Maar wat hebben mama en papa daar mee te maken Dus als jij weet waarom ik mijn familie niet meer wil zien, dan kan je mij beter helpen met mijn relatie met Arjan? Nou goed dan. Jij brengt mij dus in trance en dan moet ik mijn herinneringen vertellen van mama en papa? Ik schrik wakker, een onweerflits verlicht mijn slaapkamertje. De regen slaat hard tegen de ruiten. Een keiharde donderslag volgt. Ik grijp naar mijn pop Margo en klem haar stevig in mijn armen. Mama, roep ik huilend en ren naar hun slaapkamer. Mama slaapt, ze wordt niet wakker. Ik duw mijn pop tegen haar gezicht aan, ze moet wakker worden. Snikkend klim ik op het bed, en wurm mij tussen papa en mama in, onder het dekbed. Ik omklem Margo met beide handen, ik voel me nu veilig. In het donker kijk ik naar mama, haar strak gespannen gezicht, haar gesloten ogen; ze droomt zeker. Dan draait ze zich om, het bed kraakt. Ze stapt uit bed en loopt de slaapkamer uit. Ik kijk naar de leegte die ze achter laat, en zachtjes begin ik te huilen. Dan voel ik een grote hand, die is van papa en ik draai me om. Hij wil me omhelzen, hij trekt me naar zich toe, hij zoent me met zijn natte lippen, zijn vertrouwde geur van tabak en bier, het komt mij bekend voor. Zijn ruwe hand voel ik onder mijn pyjama glijden, mijn buik trilt. Nu voel ik zijn hand op mijn been, hij streelt me zachtjes, de hand schuift omhoog. MAMA! MAMA! Wat heb ik allemaal gezegd? Ik voel me zo moe.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jan, je schrijft een aangrijpende tekst, alleen met de nodige slordigheden. Dat stoort. Lees het nog eens goed door.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reactie. Sorry voor de slordigheden. Volgende keer zal ik er meer op letten. Ik weet dat het wat heftig geschreven is. Dit om de spanning in het stukje te verhogen. Heb je nog wat tips om mijn schrijfstijl te verbeteren?

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi om te lezen het lijkt zo levensecht, Een indrukwekkende tekst, met tegenstrijdigheden, het timbre in de zinnen is wisselend, liefelijk en hard ik werd helemaal in het verhaal gezogen en wilde weten hoe het verder gaat, Heftig hoor Wat doet Pappa verder, wat doet Mamma komt ze terug en verstoort dit, of sluit ze haar ogen voor wat gebeurd... dat zou ik wel eens willen weten?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk dat je reageert. Dit is een voorbeeld hoe grote mensen vervreemd kunnen raken van hun eigen familie, en er later nog steeds heel veel moeite mee hebben; seksuele misbruik. Hier is het een los stukje oefenmateriaal, er zit geen vervolg op. Mijn intentie is om spanning op te wekken, een heftig stukje een griezel moment. De ik figuur in dit verhaal vertoont alleen uiterlijke gevoelens, zichtbaar als in een film. De persoonlijke emotionele gedachten ontbreken hier. Dat kan de lezer dus zelf bedenken en invullen. Ik ben op zoek naar een eigen schrijfstijl, misschien zoiets.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou de behoefte krijgen met mijn zorghart , dit helemaal eens uit te pellen, Ik zou op zoek gaan naar de kern dus ook de persoonlijke en emotionele gedachten, de buitenkant is slechts een omhulsel waarin je een hoop kunt verbergen.als je dat wil, dat houdt het veilig en beschermd. graag gelezen Jan,