Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 103 Jannes

Jannes was weer eens binnengekomen. De politie was al zo vaak gebeld. Aantal dagen in de cel, taakstraffen, gesprekken met een psycholoog, het mocht allemaal niet baten. De deur stond op een kier. Anja Staalridder was bezig met haar laatste ronde. ‘Mevrouw Hanenwurger, slaapt u?’ Ze hoorde de bewoonster een beetje rochelen. Gelukkig ze leeft nog. Terwijl Anja de deur wilde sluiten viel er een glas kapot op de vloer. In een schrikreactie drukte ze op de lichtknop. Daar zat Jannes, voorovergebogen op met zijn tong in Hanenwurgers’ oor. ‘Jannes Mehlworm!’ Hij keek op met een brede grijns op zijn gezicht. ‘Potverdomme! Dat gebit uit, nu!’ Grijnzend schudde hij zijn hoofd en rende langs Anja door, de gang op. Daar knalde hij tegen Dikke Magda op. ‘Mijn held!’ riep ze half Shakespeareaans, half dementerend. Ze tilde hem op en knuffelde hem zo hard dat het gebit met een immense kracht uit zijn mond vloog. Jannes had zijn lesje wel geleerd en heeft nu een eigen realitysoap, Gehannes met Jannes.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Richard, schrijfcoach Odile haalde het genre bizarro aan. Zoek het eens op, het past je wonderwel! Hanenwurger en Mehlworm, bizar leuk gevonden namen.

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad bizar verhaal. Twee in één cel. M/v nog wel. Ik heb het wel een paar maal moeten lezen voor ik de relatie met de schrijfopdracht zag. Toen verscheen de glimlach.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Richard, Inderdaad: te bizar voor woorden. Wat niet wil zeggen dat ik zwijg. Je kiest namen die de inhoud ondersteunen, er zit voldoende snelheid in. Compliment daarvoor. Wat ik je wil meegeven ter overweging: Terwijl Anja > Net dat Anja de deur Gehannes met Jannes. Weet je al wanneer het uitgezonden wordt? Hartelijke groeten, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard, Leuk gedaan, Richard Mijn eerst reaktie was lachen om de humor van het stuk, ik zie het helemaal voor me. Licht aan gebit uit en verder hihi en daarna laten vallen wauw het idee is heel origineel.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie het voor me, Richard. Staalridder is ook een prachtig gekozen. Ik heb weer even lekker zitten lachen :D .

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Richard! Voor mij ben jij de ridder van de hilarische namen. En de grootste bizarro-held van het forum. Fantastisch! :)