Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #110 - Olympisch kampioen of niet?

Zou ik de kampioen willen zijn van Schrijven-on-lijn als hierin een discipline zou zijn? Natuurlijk wil ik dat. Mijn ego zou nogal stralen. Wat moet ik zoal doen om kampioen te zijn van Schrijven-on-lijn? Ten eerste eens kijken of ik voldoende discipline heb om aan mijn tekst te schaven tot ik erbij neerval en toch weer opsta. Ten tweede moet de inspiratie komen, van waar dan ook maar...ik kan die energie niet dwingen om bij mij stil te staan. Die gunst wordt mij gegund of niet. Of ik nu zal triomferen of falen Het was prettig om te proberen misschien kan ik de vierde plaats behalen daarover schrijft men de mooiste verhalen.

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Blavatski, Deze uitvoering straalt in ieder geval optimisme uit. Nu begrijp ik dat de vierde plaats de meest begeerlijke plaats is. Zal ik jouw gedicht daar meteen maar zetten dan? Grapje natuurlijk. Je maakt aardig gebruik van poëtische middelen zoals klankherhaling, meerduidigheid (discipline in twee betekenissen) en herhaling met variaties. De uitroeptekens zijn niet nodig en storen al gauw. Het is denk ik ook leuker om de gestelde vragen in het gedicht niet te beantwoorden, zo kan de lezer er zelf over nadenken. Enne ... die inspiratie wordt nogal overschat. Oefening en discipline zijn een stuk belangrijker, dus: schaaft u maar. Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank U schrijfcoach Willemina voor Uw uitgebreide feedback. Ik ben er blij mee. De uitroeptekens heb ik grotendeels weggehaald. Met het schaven gaan we ijverig door, dank zij de tips hier op SOL. :p Ik wens U een fijne zondag toe.