Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 129 - De Vlijmendans

Champagnebelletjes spatten over de rand van zijn kristallen glas. Likoko ya Motoko staarde naar de twee drijvende balletjes en een intense vreugde nam bezit van hem. De kostbaarheden waren een etmaal gemarineerd in bananenlikeur met een snufje palmzout. Hij stond op en heupwiegde. Zijn hemelsblauwe tuniek spande om zijn machtige dijen; traag voerde hij de pauwendans uit. Zijn hart zwol op, denkend aan zijn vader, Sese ya Kongo, die hem had ingewijd in de dieetleer van zijn voorouders. Zijn quasi permanente erectie, die de mystieke tussen zijn dijen gevangen kracht illustreerde, was aan hem te danken. Rauw luipaardvlees, gekookte kattenkoppen, vermalen bokkenpoten en met hennep gemengd apensap hadden van hem de viriele hoogheid gemaakt naar wie iedere maagd in zijn koninkrijk hongerde. Jaar na jaar barstten de buiken van zijn vrouwen als rijpe kalebassen open. Vandaag vierde hij, koning van het Bintu-volk, zijn overwinning op de Tulu. Subversieve elementen die naar zijn vrouwen keken of republikeinse gedachten koesterden. Ook waren er geruchten dat een Tulu met ballen de macht wilde overnemen. Hij had zijn elitecommando’s opdracht gegeven hen op te jagen, bijeen te drijven en over te brengen naar de beerput onder zijn paleis. De Tulu met hun gevijlde tanden zouden elkaar uiteenrijten en op de stukken zou hij zijn ochtendurine laten klateren ter totemglorie van zijn natie. Het Tulu-volk fokte als angsthazen. Hij wist zeker dat vrouwenbuiken werden ingezet als demografisch wapen hoewel hij, bij koninklijk decreet, op veertienjarige leeftijd de tepels van Tulu-meisjes liet afsnijden. Hij voerde die aan zijn honden. Mettertijd zouden zij niet meer bij machte zijn hun machetes tegen de Bintu op te heffen. Zijn volk moest overwinnen. Zijn scrotum trok samen van koude rillingen. Hoe had hij genoten van wegdraaiende ogen en langzaam uit de mondhoeken opborrelend schuim dat kapotgebeten lippen bedekte. Van doodsgereutel, wanneer de vlijm danste en soepel de ingreep aanging.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk om te lezen, Jeetje Milly hoe krijg je het bijelkaar bedacht "zijn quasie permanente irectie die (de) (het?)mystieke tussen zijn dijen gevangen kracht illustreerde," Wat mooi in elkaar geknutseld je laat me lachen door je woordcombinaties in je zin, hoe krijg je het bijelkaar verzonnen knap hoor. Ik vond de woorden combinaties die zomaar zinnen werden heel mooi Milly,

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mili, een marinade van bananenlikeur met een snufje palmzout (hier zou palm vervangen worden door gemalen wormen) is van een geraffineerde finesse, want de vooral intense vreugde van iemand die Likoko ya Motoko heet bij het staren naar twee drijvende balletjes roept toch al voorzichtig enige argwaan op. ;) 'Hij stond op en heupwiegde. Zijn hemelsblauwe tuniek spande om zijn machtige dijen; traag voerde hij de pauwendans uit,' is prachtig beeldend, vooral in combinatie met die 'quasi permanente erectie, die de mystieke tussen zijn dijen gevangen kracht illustreerde'. En daarmee mijn favoriete passage. Hoewel de ingrediënten van rauw luipaardvlees tot met hennep gemengd apensap ook weer van een uniek niveau zijn. Het koninklijk decreet is natuurlijk om van over je nek te gaan. Ik denk dat ik vanavond zonder walging nog geen blikje kattenvoer openmaak. Mili je dompelde me weer onder in een film van het kleurrijkste edoch huiveringwekkendste soort.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
"zijn quasie permanente irectie die (de) (het?)mystieke tussen zijn dijen gevangen kracht illustreerde,"
mirabella, het is de mystieke kracht.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoe je mij, als rustige lezer, meesleept in een verhaal, dat mij meeneemt naar de Congo, naar de binnenlanden met de machtige heren die jij zo heerlijk beschrijft, het mannelijk lid weet te beschrijven, nou ja, fifty shades kan er een puntje aanzuigen, bij wijze van spreken. Er zijn ranzige beschrijvingen, die ik nooit zou kunnen verzinnen, die ik Miliaans durf te noemen. Het is een verhaal uit jouw pen, waar ik van zit te trillen, van angst en van genot.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, je hebt weer een beerput opengetrokken. (LOL) Kunstig, hoe je het in elkaar knutselt :thumbsup: Maar ... wat bedoel je in vredesnaam met de laatste zin? :confused:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mirabelle69, ik heb niet echt het gevoel dat ik knutsel :D maar eerder probeer van op elkaar volgende lettertjes zinnen te produceren die lezers wel liggen. @Elyse gaf je al een reactie op de zin die je aanhaalde. @Elyse, met alle plezier doe ik er vermalen wormen bij of uilenexcrementen. Jouw favoriete passage is ook de mijne. Als je dan weet dat hij zich voortbewoog op mocassins, gemaakt door Italiaanse designers van muskusrat. Decreten van zichzelf uitgeroepen koningen zijn per definitie abject, dus ik hoop dat je mij mijn walgelijke kant vergeeft en je kat hebt kunnen voeden. @Madd, ook aan jou, vergeef me mijn ranzigheid. Ik kan er niks aan doen. :crybaby: Ik heb nooit over de Shades kunnen/willen lezen. Wel lekker Miliaans te lezen. @Meta, nou ja zeg, hoe komt Likoko aan balletjes in zijn glas? Die moeten toch ergens vandaan komen? Hartelijk dank voor de reacties.

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, wat een prachtige tekst. Alles wat hierboven staat in de reacties, je bijzondere zinnen. Fantastisch, luguber en toch maak je me ook aan het lachen. Je geeft de wreedheden van deze narcistische heerser heel beeldend weer. Bijzondere ervaring om dit te lezen, meesterverteller!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, als gewoonlijk goed geschreven, maar ik ga over mijn nek als ik me laat meevoeren naar de praktijken van deze (en andere) machtswellusteling. Het trieste is dat dit soort verhalen in Afrika (en ook elders) dagelijkse praktijk kunnen zijn. Een goeie invulling van de schrijfopdracht, maar ik kan niet zeggen dat ik het met plezier gelezen heb.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mwMarie, je blijft maar complimenteus naar me toe. Goed teken. :nod: @Dos, zoals je zegt, overal, ook in Azië waar men lichaamsonderdelen, zelfs foetussen, in zogenaamde medicijnen verwerkt. Zum kotzen. Het spijt me dat ik je niet kon plezieren. Ik ben me ervan bewust dat ik niet schrijf over ronkende poezen op vensterbanken. Dank jullie voor de reacties.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@mwMarie, je blijft maar complimenteus naar me toe. Goed teken. :nod: @Dos, zoals je zegt, overal, ook in Azië waar men lichaamsonderdelen, zelfs foetussen, in zogenaamde medicijnen verwerkt. Zum kotzen. Het spijt me dat ik je niet kon plezieren. Ik ben me ervan bewust dat ik niet schrijf over ronkende poezen op vensterbanken. Dank jullie voor de reacties.
Mili, je hoeft ook niet perse te schrijven om iemand te plezieren. Misstanden aan de kaak stellen is nuttig. 1984 van Orwell heb ik onlangs niet voor de tweede keer uitgelezen. Te beklemmend.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, hè ja, schrijf eens een verhaal over ronkende poezen die zich met pronkende balletjes amuseren. Liefst met die van Likoko ya Motoko. :o Je weet dat ik je schrijftalent bewonder. Dit verhaal is ècht eng, maar met de hemelsblauwe tuniek maak je alles weer goed (voor mij). Een mooi beeld van mannelijke pronkzucht. Ik zie het voor me en sluit vlug mijn ogen, want anders......80 jaar of niet, het doet iets. :eek: En de jaarlijks openbarstende kalebassen laten mij straks weer niet inslapen. Mili, wat doe je ons aan.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Mili, ... prachtig, hoe krijg je het verzonnen. Met verbazing gelezen. George Orwell 1984 moet in huis zijn. Ik ga eens op zoek. Schrijven doet zoeken en lezen.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een sterk beeld van de paranoïde waanzin die voortvloeit uit absolute macht, Mili.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Dos, 'Onderworpen' van Michel Houellebecq is ook verre van de poes. @Blavatski, wat een komische reactie! :{} Nee, ik zou het echt niet kunnen, over poezen schrijven, maar dat weet u wel. Ik hoop dat afgelopen nacht goed verliep ;) en dank voor de heerlijke reactie. Ook aan jou @Riny, Dos van Hierboven wil zijn Orwell niet meer lezen. Wellicht kun je de zijne lenen? @Angus, inderdaad, dank voor het lezen en je reactie.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Milli, ... heb'm gevonden. Het ziet er wel gelezen uit. Maar nog niet door mij. Wat niet is kan nog komen. Het gaat beginnen...! Ik lees ook de 'gedichtenboekjes' van Ellen Deckwitz. Het zal dus een mixpartij worden.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Riny, hoe kan het nou dat jij niet weet wie je boeken leest? ;) Wonderlijk wat zo'n opdracht teweeg kan brengen. Puur onheil vermengd met poëzie. Het sneeuwt, neem je boeken mee en ga in een holletje liggen. Wens je leesplezier.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Milli, wat een bijzondere verhalen weet jij te maken. Heel apart hoe jij de absurde woordcombinaties tot prachtige zinnen weet te breien. Niet gezellig, moet ik zeggen, maar helaas is de werkelijkheid dat vaak ook niet.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Mili, ... het was mijn man en het was zijn boek. Dat warme holletje en lezen? Het werd dus zoeken vinden en lezen. Prachtige werkwoorden! :lol:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Jules, eerst hoor ik dat ik knutsel, en nu beticht je mij van breien. Tikkende breinaalden kunnen erg rustgevend zijn en weerhouden je van woeste verhalen op te schrijven. :D Fijn te lezen dat ik je kan boeien. @Willemina, dank voor je nachtelijke complimenteuze escapade. @Riny, ik heb, net als je man, ook de gewoonte boeken smotsig te maken. Nu hoef je niet meer te zoeken, alleen maar te lezen. 8)

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marije, kan in het meest dystopische geval fantasie opdrogen? ;) Dank voor de interessante opdracht en je reactie.

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Milli, Ik bedoel met knutselen niks negatiefs, ik vind het goed als je zo met woorden kunt spelen, Dat van die zin, dat heb ik 3 keer moeten lezen om te begrijpen wat je bedoelde ik zag het niet voor me ik snap nog niet wat je wil neerzetten, dat gaat mijn kennis te boven. 't is welliswaar een mooie zin die lekker bekt nogmaals 't was leuk om te lezen grtjs

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, een Tulu met ballen. Letterlijk en figuurlijk. Hoe fijntjes Mili, als onze dictator die van hem ergens te water heeft gelaten. Zoals reeds vermeld, een Miliaanse, kleurrijke wereld met zijn portie waanzin.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Mirabelle, ik plaagde alleen maar. Laat mij maar zinnen klutsen die lekker ogen. Nogmaals, ik vatte het echt niet vervelend op. @Marlie, niet water, eerder een Château Pétrus Millésimé. Dank voor je reactie!