Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #159

Hoi! Dit is mijn eerste deelname en feedback-werk op dit forum ihkv de wekelijkse schrijfopdracht. Schiet er gerust op, lees graag de feedback. Dank! Laura wordt wakker met kippenvel. Ze voelt iets harigs langs haar been kruipen. Tergend langzaam komt het gevoel haar tegemoet. Van schrik staat ze op. Op de tast zoekt ze haar weg langs de vochtige stenen. Het knisperende geluid van krioelend ongedierte laten haar armharen overeind staan. De ruimte ruikt muf en naar de dood. Ze voelt een inham, een houten deur. Ondanks haar verkrampte spieren probeert ze met alle kracht de deur te openen. De tocht giert langs haar enkels. Met een dof geluid zwaait de deur open. Er komt vaag licht tussen de stenen door en ze ziet de put ternauwernood. Radeloos blijft ze staan, weifelend wat te doen. Teruggaan naar dat rattenhol of de sprong wagen over de put heen. De put is zeker twee meter in doorsnee. Vleermuizen suizen rakelings langs haar gezicht. In paniek besluit ze te springen, maar ze glijdt weg bij de afsprong. Nog net kan ze zich vastgrijpen aan de rand. Ze klimt uit de put en belandt in een nieuwe ruimte, waar ze geen hand voor ogen kan zien. Ze is een slipper verloren en heeft zich gesneden aan de scherpe stenen van de rand. Ze vervolgt haar tocht op de tast. Een lichtstraal wijst haar de weg via een smalle doorgang. Het water sijpelt steeds sneller langs de muren. Het enige voordeel is dat hier geen ratten zijn. Ze baant zich een weg door de spinnendraden en hoort achter zich een ijzige gil. Ze kijkt niet om, versnelt en strompelt naar het licht. Het verroeste hek kan haar niet meer tegenhouden, de uitgang is nabij.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi D.Olyrhoek. Welkom op SOl. Leuk dat je meeschrijft. Je stukje is zeker spannend. Lees vooral hier ook veel: alle andere inzendingen en de reacties, dat is super leerzaam. Ik heb daar ook veel aan gehad. Veel schrijfplezier!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo D. Olyerhoek, ... leuk en spannend geschreven. Vooral niet omkijken, heel belangrijk haal ik uit jouw laatste zin.

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi D.Olyrhoek. Welkom op SOl. Leuk dat je meeschrijft. Je stukje is zeker spannend. Lees vooral hier ook veel: alle andere inzendingen en de reacties, dat is super leerzaam. Ik heb daar ook veel aan gehad. Veel schrijfplezier!
Bedankt Mw. Marie!

Lid sinds

9 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo D. Olyerhoek, ... leuk en spannend geschreven. Vooral niet omkijken, heel belangrijk haal ik uit jouw laatste zin.
Bedankt Riny, voor uw reactie! Dat is precies wat ik wilde neerzetten. Heeft u nog tips ter verbetering?

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo D, Leuk dat je mee komt schrijven. Misschien goed te weten dat de schrijfopdrachten van woensdag tot woensdag lopen. We zijn nu bij opdracht #163. Misschien lezen we je daar ook?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag D. Olyerhoek, Welkom hier op SOL. Je gaf ons een spannend verhaal als je eerste inzending. Je wilt graag feedback? Wel, hier is de eerste "zeur", zoals wij dat hier op SOL noemen. Ik begrijp dat Laura wakker wordt door een rat die haar benaderd heeft. Tergend langzaam komt het gevoel haar tegemoet is een zin die ik niet zo geslaagd vind. Welk gevoel? Ik begrijp wat je bedoelt, toch zou ik het iets duidelijker omschrijven. Ze heeft trouwens al kippenvel. En kan gevoel langzaam zijn, nog wel tergend langzaam? Het is een mooie zin, dat wel. Komt een gevoel je tegemoet? Mooie omschrijving, maar volgens mij is tegemoetkomen hier niet op zijn plaats. Ik vind de eerste alinea niet zo geslaagd qua opbouw en zo en toch: de openingszin is van cruciaal belang, zegt men. Maar het is en blijft een mooie inzending. Veel succes met je schrijversambitie. :p

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo D.Olyerhoek Ook welkom. Ik sluit me aan bij Schrijfcoach Blavatski over de zin "Tergend langzaam komt het gevoel haar tegemoet." Voor de rest spannend geschreven en hoop dat Laura weer snel in veiligheid komt. Ben ook benieuwd hoe ze in die situatie gekomen is.