Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse opdracht #166 Door Schrijfcoach Inanna van den Berg.

Wekelijkse opdracht #166 Door Schrijfcoach Inanna van den Berg. Geboorte In geuren en kleuren vertel ik mijn vriendinnen dat ik misschien een baby krijg. Het enthousiasme delen we veel te vroeg. Ze willen me verwennen met allerlei lekkers. Maar de geur heeft de bekende uitwerking op mijn systeem. Al gauw ontvouwt zich een drama. Ik begin te bloeden en pijn te ervaren in de week erna. Mijn gedachten zijn bij de zwangerschaptest van twee maanden eerder. En nu maak ik me grote zorgen. Dit is wat ik zo graag wil, waar ik al jaren naar uitkijk. Zelfs na opgedragen rust beginnen de weeën een week later. De pijn is ondraaglijk. Ik beval van mijn eerste kindje, gillend op het toilet. Mijn vingers raken het trillend aan nadat het middenin de pot is gegleden; een embryo van tweeëneenhalve maand tussen al het bloed in een stinkende pot. Ik zal gauw leren dat ik nooit een normale geboorte mee zal maken. Door Naomi Li, 26 oktober 2017.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik hoop dat het niet autobiografisch is zeker niet na de onheilspellende laatste zin te hebben gelezen. Indringend verhaal.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik hoop dat het niet autobiografisch is zeker niet na de onheilspellende laatste zin te hebben gelezen. Indringend verhaal.
Graag laat ik de waarheid nog in het midden. Bij de opdracht stond niet of het autobiografisch of fictief moest zijn. Dacht dat het vrije interpretatie bekende. Ik vind het leuk dat je het indringend noemt want ik twijfel(de) best. Af en toe vind ik het oplezen vsn zinnen die niet aaneensluiten. Dat past hier misschien bij de situatie. Al zit daar natuurlijk een gevoelsdrama aan vast. Maar als het toch iets indringends heeft is niet helemaal slecht.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Naomi li, Verrassende uitwerking van de opdracht. Wat ik je wil meegeven is naar de opbouw van spanning te kijken. Met de zin 'Het enthousiasme delen we veel te vroeg ' verraad je al dat het misgaat. Dit haalt een deel van de spanning weg. Dit geldt ook voor de zin 'Al gauw ontvouwt zich een drama'. Nu kan het ook een bewuste keuze van je geweest zijn, de kracht van herhaling. Dank je wel voor je uitwerking. hartelijke groet, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een intense beschrijving van een slechte afloop. Los van weten of het fictie is of non-fictie, het komt levensecht over.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Naomie, indringend geschreven over een te vroeg afgebroken zwangerschap en het verdriet erover. Ik hoop dat de laatste zin niet waar mag zijn voor de hp!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Afschuwelijk voor de HP Je hebt dit voor mij levensecht beschreven. Zoals anderen al eerder geschreven heeft, hoop ik dat de laatste zin niet waar is voor de hp.