Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#173 – Schrijf je eigen kerstgedicht

Kerstmis in Holland, 2117 Alles is veranderd sinds de as gekanteld is Zo is het niet meer koud in Nederland. Toch rilt ze. Het is alle dagen Kerstmis omdat niets hoeven na de revolutie de maat geworden is. Toch rouwt ze. Het huis is zoveel groter nu de grote uittocht al haar kins heeft meegezogen naar de expansie. Toch blijft ze. Zoveel lege ruimte is niet te vullen met knick-knacks lichtjes, beeldjes, klokjes, kransjes. Toch print ze. Er is vrede op aarde nu er nog zo weinig mensen zijn en geen honger, geen armoede, geen ziekte. Toch rilt ze.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Tilma, wat een prachtig gedicht! Sterke vorm, sterke beelden. Ook mooi met woorden waar ik niet precies de betekenis van ken maar die je wel een idee geven van wat het zou kunnen betekenen: kins, expansie, knick-knacks. Het beeld van de as die gekanteld is zal ik niet meer vergeten. Dank je wel voor dit gedicht, ik ben er blij mee en zal het bewaren. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alles aanwezig waar de mensheid van droomt. En toch is ze niet gelukkig. Herinneren de overgeblevenen nog hoe het vroeger was? Je hebt me geraakt in het gedicht

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Morgen is alles beter, of toch niet? mooie variant op het aloude Vroeger was alles beter, of toch niet je laat ruimte voor eigen gedachten van de lezer, zet alleen een luikje open ik voel de essentiële vraag over onze verantwoordelijkheid als mensheid het prikt als een cactus waar ik eerst geen prikkels vermoedde

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tilma, ... met ontroering gelezen. Dit is weer iets van: je moet de lezer niet alles uitleggen.