Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#176 Een land van papier

Ik val in slaap en ik kom in mijn dromen, in een land van papier terecht in dat land kan je overal komen, en het lijkt allemaal net echt ja het is allemaal net echt In een land van papier zijn de bergen, kreukels waar je op klimmen mag en elk weggetje is er getekend, maar de grens lijkt op hagelslag ja de grens is van hagelslag Blauwe lijntjes zijn van water, je kan koorddansen op een vouw van het wonderlijkste water, tot het mooie grote blauw In een land van papier is het zonnig, schoenen hoef je er echt nooit aan in elk blauw kan je zomaar gaan zwemmen, je kan droog in het water staan je kan droog door het water gaan Blauwe lijntjes zijn van water, je kan koorddansen op een vouw van het wonderlijkste water, tot het allermooiste blauw O een land van papier is een wereld, waar je nooit in verdwalen zal want elk weggetje loopt naar je dromen, en een droom brengt je overal ja een droom brengt je overal Blauwe lijntjes zijn van water, je kan koorddansen op een vouw van het wonderlijkste water, tot het allermooiste blauw tot het allermooiste blauw

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een beetje laat, ik wilde het eerst niet posten omdat het waarschijnlijk niet aan de regels van een klassiek slaapliedje voldoet. Maar toen moest ik vandaag met mijn zieke Koepoes naar de dierenarts en onderweg in de auto begon ze angstig te mauwen. Telkens als ik dit liedje zong, werd ze rustig. Toch een slaapliedje, dacht ik toen. Dus alsnog dan maar, op de valreep ... ;)

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben blij dat je je bijdrage hebt geplaatst. Want de beelden die papier en kreukels en lijntjes bij je oproepen vind ik ontroerend mooi. De herhalingen ook, die maken de prachtige associaties voor mij nog sprekender. Teder, dat woord komt in mij op bij dit lied. Dat is misschien dankzij koepoes, beterschap!

Lid sinds

18 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik val in slaap en ik kom in mijn dromen, in een land van papier terecht in dat land kan je overal komen, en het lijkt allemaal net echt ja het is allemaal net echt In een land van papier zijn de bergen, kreukels waar je op klimmen mag en elk weggetje is er getekend, maar de grens lijkt op hagelslag ja de grens is van hagelslag Blauwe lijntjes zijn van water, je kan koorddansen op een vouw van het wonderlijkste water, tot het mooie grote blauw In een land van papier is het zonnig, schoenen hoef je er echt nooit aan in elk blauw kan je zomaar gaan zwemmen, je kan droog in het water staan je kan droog door het water gaan Blauwe lijntjes zijn van water, je kan koorddansen op een vouw van het wonderlijkste water, tot het allermooiste blauw O een land van papier is een wereld, waar je nooit in verdwalen zal want elk weggetje loopt naar je dromen, en een droom brengt je overal ja een droom brengt je overal Blauwe lijntjes zijn van water, je kan koorddansen op een vouw van het wonderlijkste water, tot het allermooiste blauw tot het allermooiste blauw
Hallo Elyse, Ook ik ben blij dat je dit mooie gedicht / lied hebt gepost. Wat is een 'klassiek' slaapliedje? Deze tekst is beeldend, fantasievol. Ik word klein en beweeg me over een landkaart waar de stippellijnen in hagelslag zijn veranderd en de kreukels in bergruggen. Prachtig! En als je het zingt, blijkt het ook nog kalmerend te werken. Wat wil je nog meer bereiken met een tekst? Heel graag gelezen! Groet van Wilma van den Akker / Mevrouw SchrijfTaal

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, Ik vind het prachtig geschreven en het maakt me niet uit of dit aan de regels voldoet of niet. ´Een land van papier´ en ik geloof je. Er bestaat een wereld op papier in de verbeelding van een kind (ik reken mezelf ook nog altijd tot kind). Die wereld gaat leven zodra je leest of iemand hoort voorlezen. Wanneer komt je bundel uit? Kan ik al een exemplaar reserveren? :)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Elyse, ... mijn gedachten gaan uit naar een atlas. Met plezier gelezen. Het bracht me even naar vroeger wanneer ik dan las over vreemde landen, dan nam ik er altijd de atlas bij.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Pindarots, lieve reactie, dank je wel! Met Koepoes gaat het iets beter; vandaag weer naar de Mexicaanse dierenarts, weer gezongen, en aldaar vloog de naald van haar antibiotacashot dwars door mijn vinger heen. Ik kreeg een prachtig kanariegeel verband. :thumbsup: @edwinchantaletc., dank voor je compliment! Welkom, het is echt heerlijk ronddromen in een land van papier. :) @schrijfcoach Wilma, wat een fijn compliment, dank je wel voor je aandacht ondanks mijn late verschijning. Ik schreef dit liedje bij ‘de kaart van Frankrijk’. Het melodietje is heel rustgevend en wiegend. Ik val er zelf bijna van in slaap. (Maar dan wel al balancerend op een bergrug van papier. :) ) @Levina Levja, een beeldig dank je wel.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Willemina, het liedje staat inderdaad in een lees/voorleesboekje en naast de landkaart is ook de dubbele laag van dit land van papier tot je doorgedrongen. Wij toeven en dromen er zo graag. Boeken, plaatjes, schriftjes, heerlijk. Dank je wel voor je fijne reactie en waardering! (Mijn bundel staat op knappen (of ik). Er was nog een fotosessie voor de cover. ;) Morgen stuur ik de hele mikmak naar de uitgever. Ik houd je op de hoogte. :thumbsup: ) @Riny, Een atlas is een groot avontuur. Ik ben blij dat mijn liedje van papier je er weer even in kon trekken. :)