Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#179 De Deal

Op een middag ontmoeten Wim en Arne elkaar op de brink van een dorp in het oosten van het land. Is het toeval, of hebben ze het afgesproken? Wim heeft een tas bij zich, van opvallend rode kleur en het is duidelijk dat er iets zwaars in zit. Arne houdt zijn hoofd gebogen en plukt de pillen van zijn mouw. ‘Heb je het bij je?’ ‘Ja.’ ‘Hoeveel?’ Wim trekt zijn uitgestoken hand terug en veegt zijn voorhoofd af. ‘Sst, niet zo hard. Honderd.’ Arne staat op, trekt zijn broek recht en gaat weer zitten. ‘Honderd wat? Grammetjes, kilootjes?’ ‘Jezus Arne, straks worden we nog opgepakt. Denken ze dat ik een of andere drugsdealer ben.’ ‘Ben je ook, schat.’ ‘Doe normaal man, dit heeft niets met drugs te maken. Ik help jou, weet je nog? Jij durft niet naar je eigen dokter.’ ‘Tut, tut, niet zo paniekerig. Ik maak maar een dolletje.’ Arne slaat zijn benen over elkaar en houdt zijn nagels tegen het zonlicht. ‘Mooi?’ ‘Ja prachtig Arne of moet ik al Anne zeggen? Luister ik geef je er nu honderd mee. Drie maal daags één tablet. Na een week of drie moet het effect zichtbaar zijn. Er kunnen bijwerkingen zijn. Let op als je...’ ‘Bla, bla, ja, ja, hou maar op.’ Arne grijpt naar zijn denkbeeldige vrouwenborsten. ‘Ik kan niet wachten, dankjewel lief doktertje.’ Wim wrijft over zijn wang. ‘Hè, doe dat nou niet.’ ‘Ach lieverd, relax een beetje. Over een maand weer hier?’ ‘Prima Arne, zie ik je dan. Succes en als je nog vragen hebt...’ ‘Ja, dan bel ik je. Zeg, wat zit er eigenlijk in die tas.’ ‘Niks bijzonders.’ ‘Prachtige kleur Wim, Gucci toch? Ik wil niet vervelend zijn maar misschien moet je niks bijzonders er even goed in stoppen. Wat een kokkerd zeg. Nou, toedeloe.’

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou Nancy, wat een doordenkertje. Leuk gevonden.

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gewaagd verhaal (gewaagd onderwerp althans) . Zou het werkelijk zo gaan? Hoe bedenk je het.. Het is soepel geschreven, leest snel en maakt de lezer steeds nieuwsgieriger....

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nancy, Originele invalshoek en lekker geschreven. Toch ben ik bang dat ik de clou aan het eind, wat er nu in die tas zit, niet helemaal snap. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Edith, ach gewaagd ik weet het niet. Een man die graag vrouw wordt is tegenwoordig niet zo gek meer toch? Of dit echt zo zou kunnen gaan. Geen idee, in mijn fantasie wel in ieder geval ;) . Dankjewel. @Marceline, dankjewel. Tja de clou is eigenljk maar een aanwijzijng, de kokkerd ofwel neus. De dokter heeft toch meer op zijn kerfstok dan alleen maar clandestiene pillendraaierij :unibrow:

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy Bastiaans : Nee, niet zo gek meer, maar wordt nog steeds wel breed uitgemeten in de verschillende media. Dus we mogen er dan wel niet meer zo vreemd tegenaan kijken (vroeger gebeurde het natuurlijk ook wel) er wordt nog steeds aandacht aan geschonken. ....dus is het nog steeds wel een apartje?...? Jouw fantasie kan aardig op hol slaan dus....

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Edith, daar heb je een punt. Als het de normaalste zaak vd wereld zou zijn dan was het niet zo’n item in de media. Mijn fantasie slaat inderdaad vaker aardig op hol ;)

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik verwacht de pillen van de mouw in de tas. Leuk hoe ik op het verkeerde been werd gezet en een heel originele uitwerking van de opdracht Nancy. Ik hou van je kokkerd op het eind.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ha Stella, ik twijfel of ik de pillen van de mouw niet moet wijzigen in pluisjes. Werkt misschien verwarrend nu de rest over pillen als in medicatie gaat en een kokkerd ;)

Lid sinds

6 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke invulling! Het heeft een goede opbouw, waarin de lezer geleidelijk achter het doel van de ontmoeting komt. Eerst zou de lezer nog kunnen denken dat het gaat over een drugsdeal (dit zou de titel ook kunnen impliceren), maar al snel komt de ware aard van de ontmoeting naar boven. Heel actueel, vlot, eenvoudig, knap!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, wat heb je toch een heerlijke fantasie en je schrijft lekker, vlot. Ik vind die pillen op de mouw wel leuk. Juist omdat je echt even moet nadenken, op het verkeerde been wordt gezet, en het duurde een tel voor ik doorhad dat het de befaamde pluizen zijn. Toen ik dat doorhad las ik de rest met een brede grijns op mijn gezicht. Volgens mij beschik je over een grenzeloze fantasie en een snelle geest. :nod: Ik heb ook genoten van de laatste regels van dit verhaal. Van jouw verhalen word ik (bijna) altijd vrolijk. :D