Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#182 Harmonie

HARMONIE had je in de hand en je dansers in de knie HARMONIE Je leefde van hand op tand Je was cool, sexy, een genie Altijd al wilde je zanger worden maar je stem werkte niet mee Daar lulde jij je uit met gemak Drank en vrouwen werden je zwak Primo ging iedereen met je in zee Je hing op alle aanplakborden Nu lig je onder de grond en komt er geen rap meer uit je mond HARMONIE had je in de hand en je dansers in de knie HARMONIE Je leefde van hand op tand Je was cool, sexy, een genie

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, mooi van triestigheid! Ik heb je graag gelezen, er zit een wijze les in je verhaal. Dus ik pas voortaan op voor drank en vrouwen. Eerlijk gezegd heb ik geen verstand van reppen :o , maar het ritme klinkt wel lekker!

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi! Op sommige punten loopt het metrum niet helemaal lekker, maar dat is een kwestie van schaven. Ik had er ook moeite mee, maar ik was simpelweg te lui om mijn metrum volledig kloppend te maken...

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Levina, De eerste drie zinnen houden meteen mijn aandacht vast. Het woordje Harmonie vind ik ook heel leuk omdat het zo duidelijk twee betekenissen heeft die het hier goed doen. Misschien dat woord met hoofdletters schrijven zodat je het kunt scanderen en het alle aandacht krijgt? Hier en daar loopt het ritme niet goed, maar dat is inderdaad schaven. En kijk eens hoe de klemtonen vallen, dat is belangrijk bij een rap. Het woord sexy krijgt als ik jouw gedicht rap de klemtoon op de 'y' en dat kan wel, maar kan ook verwarrend werken. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Yo Levina, ik rap de rap over de rapper zo mee. Erg grappig ook, je wilde zanger worden ... daar lulde je jezelf uit :D
Dank je Nancy. Rappen werkt heel ontspannend.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Levina, mooi van triestigheid! Ik heb je graag gelezen, er zit een wijze les in je verhaal. Dus ik pas voortaan op voor drank en vrouwen. Eerlijk gezegd heb ik geen verstand van reppen :o , maar het ritme klinkt wel lekker!
Ha Ton, alles met mate(n) en dus ook rap. Het pleziert mij dat je het graag hebt gelezen.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi! Op sommige punten loopt het metrum niet helemaal lekker, maar dat is een kwestie van schaven. Ik had er ook moeite mee, maar ik was simpelweg te lui om mijn metrum volledig kloppend te maken...
Merci Meikiepeik. Wil je me aangeven waar het metrum niet goed loopt? Uiteraard kijk ik er ook nog wat keertjes naar en rap ik het steeds hardop.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Levina, De eerste drie zinnen houden meteen mijn aandacht vast. Het woordje Harmonie vind ik ook heel leuk omdat het zo duidelijk twee betekenissen heeft die het hier goed doen. Misschien dat woord met hoofdletters schrijven zodat je het kunt scanderen en het alle aandacht krijgt? Hier en daar loopt het ritme niet goed, maar dat is inderdaad schaven. En kijk eens hoe de klemtonen vallen, dat is belangrijk bij een rap. Het woord sexy krijgt als ik jouw gedicht rap de klemtoon op de 'y' en dat kan wel, maar kan ook verwarrend werken. Schrijf ze, Greetje Kruidhof
Beste Greetje, Harmonie heb ik direct met hoofdletters geplaatst. Ik wilde inderdaad de twee betekenissen aangeven. Ook aan jou de vraag om hulp bij het aangeven waar het ritme niet goed loopt. Ik kijk er ook zelf naar uiteraard. En bij sexy heb ik de klemtoon op sèxy, dat komt dan mooi overeen bij knie. Maar wie weet rap ik fout.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb het couplet aangepast. Ik hoor graag of dit beter is .... Altijd al wilde je zanger worden maar je stem werkte niet mee Daar lulde jij je uit met gemak Drank en vrouwen werden je zwak Primo ging iedereen met je in zee Je hing op alle aanplakborden Nu lig je onder de grond en komt er geen rap meer uit je mond

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Levina, Proficiat met dit originele rapgedicht. Ik doe het je niet na. Wat nou precies 'rappen' is, ik weet het niet goed, maar ik leer weer bij met de inzendingen te lezen. Nog een fijne zonnige dag. Hier in het Antwerpse schijnt een heerlijk winterzonnetje. :p

Lid sinds

6 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Levina Ik kan er zó een paar personages bij verzinnen! Geen idee of het ritme nu juist of fout zit. Dat haal ik er niet uit. Bij deze opdracht zouden we ook audio moeten kunnen hebben :D

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Levina, Proficiat met dit originele rapgedicht. Ik doe het je niet na. Wat nou precies 'rappen' is, ik weet het niet goed, maar ik leer weer bij met de inzendingen te lezen. Nog een fijne zonnige dag. Hier in het Antwerpse schijnt een heerlijk winterzonnetje. :p
Ha Marijcke, Wat een leuke en spontane reactie, dank je wel. Ik zou er zo van gaan rappen. Ik heb een tijdje vrijwilligerswerk gedaan in een 'jeugdhonk' en daar droeg ik gedichten voor en de jongelui rap. Het was een toffe tijd en ik heb er veel van opgestoken. Ook hier een zalig zonnetje. Ik koester me erin.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Levina Ik kan er zó een paar personages bij verzinnen! Geen idee of het ritme nu juist of fout zit. Dat haal ik er niet uit. Bij deze opdracht zouden we ook audio moeten kunnen hebben :D
Dag Jan, Ben benieuwd wie je in gedachten hebt, ha ha. En ja, audio zou het deze week extra spannend maken.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de latere correctie in het origineel verwerkt. En zo was het: Je wilde altijd al zanger worden maar je stem werkte niet mee Daar lulde jij jezelf uit met gemak Drank en vrouwen waren je zwak Eerst ging iedereen met je in zee Hing je op alle aanplakborden Nu lig je onder de grond en komt er geen rap meer uit je mond

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, ... wat werd jij goed geïnspireerd door het jeugdhonk. Leuk gedaan en met plezier gelezen. :thumbsup: :nod:

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Riny, Wat geniet ik van je reactie en het pleziert mij dat je het graag hebt gelezen. En ja, ik heb leuke herinneringen aan het jeugdhonk en ik ga er beslist binnenkort weer eens langs.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie treurigheid, Levina. Vleugje nostalgie erbij. Cool woordgebruik. :-) (Voor de laatste regels van het refrein bedacht ik nog: je was sexy en cool, geen genie)

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie treurigheid, Levina. Vleugje nostalgie erbij. Cool woordgebruik. :-) (Voor de laatste regels van het refrein bedacht ik nog: je was sexy en cool, geen genie)
Dag Nel, Dank je en ik denk na over je suggestie. Hoewel deze rapper zich juist wel een genie vond. Hetgeen eigenlijk stond voor een minderwaardigheidscomplex. En nee, deze rapper is nooit treurig geweest. Hij heeft geleefd en van alles beleefd wat hij wilde beleven. En dood gaan we tenslotte allemaal. Het kan zelfs ten slotte zijn.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, wat een levendige rap-tekst! Je aangepaste versie #9 is inderdaad beter, vloeiender en houden het ritme vast.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Levina, wat een levendige rap-tekst! Je aangepaste versie #9 is inderdaad beter, vloeiender en houden het ritme vast.
Ha Edith, Fijn dat je het levendige erin herkent. En ook fijn dat je de herziene versie vloeiender vindt. Vind ik zelf ook en blij dus met de feedback van de eerste lezers.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nel, Ik heb een nacht geslapen over je suggestie en de zin aangepast. Van 'Je leven was cool en sexy' in 'Je was cool, sexy, een genie'. En warempel het klinkt veel harmonieuzer, dus dank je wel.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de latere correctie in het origineel verwerkt. En zo was het: Je wilde altijd al zanger worden maar je stem werkte niet mee Daar lulde jij jezelf uit met gemak Drank en vrouwen waren je zwak Eerst ging iedereen met je in zee Hing je op alle aanplakborden Nu lig je onder de grond en komt er geen rap meer uit je mond
Levina. Mooi, klinkt als een klok. Wat een leuke reacties en die van jou erbij. Je laatste versie vind ik echt top. Maaaareh ik heb echt geen verstand van rappen hoor! Fijn weekend.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb de latere correctie in het origineel verwerkt. En zo was het: Je wilde altijd al zanger worden maar je stem werkte niet mee Daar lulde jij jezelf uit met gemak Drank en vrouwen waren je zwak Eerst ging iedereen met je in zee Hing je op alle aanplakborden Nu lig je onder de grond en komt er geen rap meer uit je mond
Levina. Mooi, klinkt als een klok. Wat een leuke reacties en die van jou erbij. Je laatste versie vind ik echt top. Maaaareh ik heb echt geen verstand van rappen hoor! Fijn weekend.
Dag Marie, Het doet mij plezier je hier te ontmoeten en je leuke reactie te lezen. Ik heb in het jeugdhonk geleerd om met andere ogen naar rap te kijken en het heeft mijn wereld verbreed. Graag wens ik je ook een heel fijn weekend toe.