Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 182 - Rapgedicht hartenkreet

22 februari 2018 - 13:33
Wekelijkse schrijfopdracht # 182 - Hartenkreet Een hartenkreet hou je niet tegen leven - leven - leven lang niet afgeschreven fladdert rond tot de avondstond de zon komt op de maan gaat onder wat een gedonder ik leef nog in ‘t vooronder zet stap voor stap - bewaar me voor achterklap klim rappend naar boven het is niet te geloven mijn hart gaat stoven raakt vol razend vuur ‘k wil dansen uur na uur mij verliezen in 't leven nee ‘k ben nog lang niet afgeschreven

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 februari 2018 - 14:56
Beste Riny, een hartenkreet, dit rapgedicht. Ik geniet van alle 'o's en 'on's en het rijmen op 'onder. Die klank komt mooi terug in je rap en dat geeft het samenhang. Het ritme loopt wat mij betreft het beste in de langere zinnen, die rappen lekker. Mocht je nog willen schaven, kijk dan even naar de kortere zinnen: wil je die zo houden of wil je in hetzelfde ritme doorrappen en ze wat aanpassen? Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
22 februari 2018 - 22:17
Hallo Greetje, ... ik ging aan de slag en dit is het geworden. Die Franse kreet heb ik maar veranderd; die klinkt niet bij een rap. De laatste drie regels heb ik wat langer gemaakt.

23 februari 2018 - 17:06
De eerste strofe is TOP! ( ik leef nog in ‘t vooronder zou je nog als nieuwe regel kunnen doen?(voor het ritme-effect) Dat "leven-leven-leven" er tussendoor vind ik mooi gekozen. Ritme is ook sterk aanwezig. Toch denk ik, dat de tweede strofe nog wel aangepast kan worden. Inderdaad kortere zinnen, zodat je het "dreun-effect" vasthoudt. Graag gelezen!

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 februari 2018 - 10:07
Riny, knap gedaan. Je boodschap, ik denk meteen aan 'Omanido'. Ik begin ouder te worden, hou me ook vast aan het mooie wat het leven dagelijks kan brengen! Fijn weekend.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
24 februari 2018 - 15:01
mw.Marie, ... dank voor je reactie. Haha, ik heb 'Omanido' moeten googlen. Toen wist ik het weer. Ik vond het een geweldig opbeurende serie. Ik ben wel aan het veranderen geslagen, dit is nu het eindresultaat. Ik hoop, dat de dreun er nu beter inzit. Wekelijkse schrijfopdracht # 182 - Hartenkreet Een hartenkreet hou je niet tegen leven - leven - leven lang niet afgeschreven fladdert rond tot d’ avondstond de zon komt op de maan gaat onder wat een gedonder ‘k leef nog in ’t vooronder zet stap voor stap - bewaar me voor achterklap klim rappend naar boven het is niet te geloven mijn hart gaat stoven raakt vol rovend vuur ‘k wil dansen uur na uur mij verliezen in ‘t leven nee nee nee ‘k ben nog lang niet afgeschreven Jij ook een fijn weekend, Riny

Lid sinds

7 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 februari 2018 - 15:13
Hoi Riny, wat een levenslust spettert er van mijn scherm! Geweldig, jouw hartenkreet. Zo te lezen ben je inderdaad voorlopig nog niet afgeschreven, en hopelijk ook nog niet uitgeschreven! :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 februari 2018 - 18:17
mw.Marie, ... dank voor je reactie. Haha, ik heb 'Omanido' moeten googlen. Toen wist ik het weer. Ik vond het een geweldig opbeurende serie. Ik ben wel aan het veranderen geslagen, dit is nu het eindresultaat. Ik hoop, dat de dreun er nu beter inzit. Wekelijkse schrijfopdracht # 182 - Hartenkreet Een hartenkreet hou je niet tegen leven - leven - leven lang niet afgeschreven fladdert rond tot d'avondstond de zon komt op de maan gaat onder wat een gedonder ‘k leef nog in ’t vooronder zet stap voor stap - bewaar me voor achterklap klim rappend naar boven het is niet te geloven mijn hart gaat stoven raakt vol rovend vuur ‘k wil dansen uur na uur mij verliezen in ‘t leven nee nee nee ‘k ben nog lang niet afgeschreven Jij ook een fijn weekend, Riny
Riny, mooi: fladdert rond tot d'avondstond mijn hart gaat stoven raakt vol rovend vuur Misschien nog: mijn hart stooft vol van rovend vuur. Wauw dat rovende vuur, mooie metafoor! Maar aan jou als schrijver ivm ritme enz. Fijne avond.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
24 februari 2018 - 19:13
mw.Marie, ... ja, dat klinkt pittiger! Precies dat gaat ..., moet weg. Mijn hart stooft raakt vol van rovend vuur. Toch niet, mijn hart gaat 'stoven' dat rijmt weer op geloven. Wat een leuk gepieker. Fijn dat je zo meedacht. Dankjewel en een fijne avond.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 februari 2018 - 21:49
Je bent zeker nog lang niet afgeschreven. Wat een dampende vijftig-plus rap. (Ik hoop dat ik je niet beledig, ik herken me erin :) )

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
24 februari 2018 - 22:02
Stella, ... je beledigt me geen sikkepit. Dank voor je reactie. Het is fijn om niet de enige te zijn. ;) :nod: :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 februari 2018 - 11:20
Yep, een hele fijne rap, Riny! Mooie boodschap en die Omanido mentaliteit is inderdaad geweldig. Ik stel voor dit als woord van het jaar op te laten nemen in de dikke Van Dale

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
26 februari 2018 - 13:21
Hi Karinska, ... helemaal mee eens. Een prachtwoord. Ik heb laatst iets over woorden gelezen, dat zo dan een mooi neologisme kan zijn. Dank voor je reactie.