Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#186– Zeerijm Mijn nicht Desiree

Mijn nicht Desiree heeft een winkel met thee in alle smaken en geuren Vanuit heel het land komt menig klant die theetjes graag eens keuren Geen dag gaat voor bij of ze staan in de rij voor een bakkie in allerlei kleuren Chinees, Afrikaans of uit Zierikzee Ze schenkt het gedwee van ‘s-ochtends tot in den treuren Vijf minuten trekken goed uit laten lekken en niet met het lepeltje peuren Na haar biljoenste kop Hield zij er mee op en sloot ze voorgoed haar deuren Verbazing alom Hoe kan dat? waarom? Hoe heeft dit kunnen gebeuren? Maar het Daaglijks blad wist te vertellen dat Ze zelf geen thee drinkt maar Koffie

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
CityLarkil, ... met een knallende lach eindigede het lezen van jouw gedicht. Heel leuk. :lol: :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig, de sleur van ee en eur die inhoudelijk passen bij het gedicht / verhaal. Op de een of andere manier lokte de opdracht uit dat regels afgebroken werden en dat er een overdaad aan rijm gebruikt werd. Dat krijg je met een vrije opdracht. Ik had voor ogen een doorlopend verhaal waarbij rijm inspiratie was maar niet dwingend in het verhaal kwam... Ik vond het mooi dat je de ee's en eurs afwisselde en dat er een terugkerend ritme in zit.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
CityLarkil, ... met een knallende lach eindigede het lezen van jouw gedicht. Heel leuk. :lol: :thumbsup:
Dank je wel :-) dat vind ik leuk om te horen :-)

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig, de sleur van ee en eur die inhoudelijk passen bij het gedicht / verhaal. Op de een of andere manier lokte de opdracht uit dat regels afgebroken werden en dat er een overdaad aan rijm gebruikt werd. Dat krijg je met een vrije opdracht. Ik had voor ogen een doorlopend verhaal waarbij rijm inspiratie was maar niet dwingend in het verhaal kwam... Ik vond het mooi dat je de ee's en eurs afwisselde en dat er een terugkerend ritme in zit.
Dank voor je feedback. Mijn bedoeling was inderdaad ook een verhaal, maar door het rijmen op “zee” kwam ik in rijm-modus. :-)

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker denderend dichterijtje, maar die laatste strofe strookt niet. Al was het maar omdat er al een biljoen kopjes uit is gegaan, dan is die koffie natuurlijk geen argument meer. Ook lopen verleden en heden door elkaar. Met wat aandacht voor die laatste strofe kun je er een echt top-gedicht van maken.

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is juist de grap dat ze geen thee drinkt maar koffie, iets dat geen ee's bevat en dus uit de lucht valt. Die laatste strofe is subtiel grappig.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lekker denderend dichterijtje, maar die laatste strofe strookt niet. Al was het maar omdat er al een biljoen kopjes uit is gegaan, dan is die koffie natuurlijk geen argument meer. Ook lopen verleden en heden door elkaar. Met wat aandacht voor die laatste strofe kun je er een echt top-gedicht van maken.
Dank Tilma, daar ga ik eens even naar kijken. Ik zie wat je bedoelt.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is juist de grap dat ze geen thee drinkt maar koffie, iets dat geen ee's bevat en dus uit de lucht valt. Die laatste strofe is subtiel grappig.
Dank, zo was ook mijn planning. Ik ga nog wel even dat tijdsverloop dingetje bekijken.