Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#186 Summer is here to stay

Het is bloedheet, ik dobber in de zee. Op mijn luchtbed staat in gekrulde letters ‘Summer is here to stay’. Ik wilde dat het waar was, dat de zomer voor altijd bleef. Maar dat is natuurlijk een waanidee. Ze drijft weg, maar waarheen? Ik heb geen weet. Terwijl ik me overgeef, aan de deining van de zee, trekt de stroming me mee, heel gedwee. Mijn hand in het koele water, het is zo heet. Plots slaak ik een kreet. Ben ik getroffen door een kwallenbeet? Ik trek mijn hand terug uit de zee. Ik voel een steek, heel gemeen. Ik kijk op, ik ben alleen. Los van de kwallen, tientallen om me heen. Ik moet terug naar het strand, mijn hand staat in brand. Maar de stroming gaat naar de verkeerde kant. Ik steek geen vinger, geen teen meer in de zee. Hoe ik terug kom, geen idee. Boven mijn hoofd een zilveren zeemeeuw. Alleen hij hoort mijn geschreeuw. Uiteindelijk leg ik mijn hoofd neer, schommel heen en weer. Denk dat ik me overgeef, hoop dat ik het overleef. Ik drijf weg op de zee, maar waarheen. Ik heb geen weet. Misschien is het geen waanidee, en is de summer forever here to stay.

Lid sinds

9 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk hoe je afsluit met waar je bent begonnen. Zo is het verhaal mooi rond. Je start met het is bloedheet en in het tweede stuk met je hand in het koele water zeg je dat het heet is. Dat vind ik wat dubbelop, wat mij betreft laat je die tweede weg. Ik hoop dat de summer gauw komt, want hij is afgelopen jaar niet gebleven en dit jaar laat de warmte ernstig op zich wachten. Groetjes,Nicole

Lid sinds

17 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gedaan. Zoals Nicole zegt is het mooi dat je eindigt zoals je begonnen bent. Zelf vind ik het ritme door de ee's dat je af en toe doorbreekt passend bij de deining van de zee. Ik voelde me in dat ritme meegetrokken en had het gevoel mee te dobberen. Voor een paar paragrafen is zoiets heel leuk. Een heel roman lijkt me vervelen.