Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

opdracht#194 - kroning Beatrix

24 mei 2018 - 14:34
Kind zijn en koningin Beatrix wordt gekroond spanning alom, ik wacht al een uur sta op de tippen van mijn tenen om haar in de gouden koets te zien. mijn wachten wordt beloond daar is ze onze vorstin ik wil juichen maar blijf stom juist als zij voor mijn oog is verschenen waait vlinderlicht de vlag van mijn gebuur in mijn gezicht.

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 mei 2018 - 15:05
Dag Marijcke, Je haalt weer herinneringen bij mij naar boven. Ik heb me toen minder met de kroning bezig gehouden en meer gefeest met muziek. Toch kan ik het me wel herinneringen. Ook dat de toen prinses Juliana op het balkon riep, hier is uw nieuwe koningin. Ik heb het bij Willem-Alexander en Máxima veel bewuster meegemaakt. Bijzondere invalshoek heb je gekozen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
24 mei 2018 - 15:10
erg leuk vanuit het kind en origineel einde met de vlag in het gezicht geslaagd gedicht gebuur en gezicht vanwege de alliteratie?

24 mei 2018 - 17:25
Leuk zo'n kijkje in je jeugd. Beeldend beschreven. Op de tippen van je tenen om toch alles te kunnen zien ook al ben je klein, de opwinding, het feestgedruis en dan het moment... verknald door die beroerde vlag. De teleurstelling van zo'n meisje. Maar ja, zo is het leven. Autobiografisch of niet, erg origineel.