Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 234 - Verschillende versies van de waarheid

#234 – Verschillende versies van de waarheid Verschillende versies van de waarheid. Oma ‘Hallo oma, met Freek, ik bel je even voor je verjaardag, mijn bloemetje voor jou is al onderweg, m-m maar ik …’ ‘Freek, wat is er gebeurd, je klinkt zo anders’. ‘Ik – ik heb een meisje aangereden en zij …’ ‘Je was toch niet aan het appen, hè?’ ‘Nee - Ja’ ik werd gebeld door mamma, ze heeft de uitslag van het onderzoek en ze …’ ‘Ze heeft wat – daar weet ik niets van’. ‘Maar dat meisje wordt naar het ziekenhuis gebracht, en ik ga mee. Da ag!’ Zijn date ‘Ja, met Trudy.’ ‘Met Freek, ik zal het je maar meteen vertellen: ik heb een meisje aangereden toen ik een app kreeg van mijn moeder, ik schrok me rot – dacht dat er iets met haar was, zij was naar het ziekenhuis voor een onderzoek. Dat blijkt allemaal mee te vallen. Ik ga wel met dat meisje mee naar het ziekenhuis. Sorry, maar voor ons lijkt het me einde oefening.’ De politieagent ‘Ik weet het, ik zat met mijn telefoon in de hand, werd gebeld door mijn moeder vanuit het ziekenhuis. Zij was daar voor de uitslag van een belangrijk onderzoek. Anders pak ik dat ding nooit als ik onderweg ben. En toen opeens, is daar dat meisje …’ Even stilte; de agent maakt diverse notities, kijkt dan Freek onderzoekend aan - een ambulancebroeder gebaart naar Freek, dat hij mee kan. De politieagent knikt hem toe; zoals afgesproken neemt hij de snorfiets in beslag voor nader onderzoek. Dat hij zijn beste vriendin en zijn therapeut nog moet bellen is van nader zorg. Nu met dat meisje mee in de ambulance. Wanneer hij weer thuis is belt hij: Zijn beste vriendin ‘Hi Helga, met Freek. Ik zal het je maar meteen vertellen. Ik kan vanavond niet komen. Ik heb door het appen een ongeluk veroorzaakt. Ik reed tegen een meisje aan, toen ik de telefoon aannam. Zij is nu met de ziekenauto naar het ziekenhuis en ik ga achter haar aan; ik ben er niet gerust op.’ ‘Is het een aardig meisje? Iets van jouw leeftijd? ‘ Freek is een beetje beduusd, wat is dat nu voor onzinnige vraag. ‘Dat weet ik niet zo, maar ze ziet er wel aardig uit. Maar wat …’ ‘Ga dan maar gauw naar haar toe, ze zal nu wel een vriendelijk steuntje van jou in haar rug nodig hebben. Maak haar tot je liefje. Ik ga nu naar Kees!’ ‘Kees, Kees van …?’ Ze heeft hem weggeduwd – de verbinding is verbroken. Zijn therapeut. Freek belt Jeroen, hij is zijn therapeut voor ingewikkelde zaken. ‘Jeroen, met Freek. Het probleem is opgelost. Ik reed daarnet een meisje aan toen ik een appje kreeg van mijn moeder – je begrijpt ik nam op eer ik het wist en toen gebeurde het. Ik reed een meisje aan en zij kwam te vallen. Zo te merken gelukkig niets heel ernstigs, maar ze ging wel met de ambulance naar het ziekenhuis. Ik ga er nu ook naar toe, neem wel een taxi. De politie heeft mijn snorfiets, mijn oma krijgt toch haar bloemetje, mijn date? , kon ik nu makkelijk verschuiven naar nimmermeer. Mijn vriendin was een meevaller, zij rook vrijheid om naar haar Kees te gaan; die voor mij zomaar uit de lucht kwam vallen en jij? Jij was een fijne therapeut. Dank voor je goede zorgen en aandacht. Het verleden laat ik nu achter mij.’ ‘Dit is - ook voor mij - een verrassend afscheid, Freek. Het ga je goed, mocht er toch een kink in de kabel komen, je weet mij te vinden.’ “Je bent een toffe peer, Jeroen’.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Riny Alles loopt voor Freek teneinde. Enerzijds door hem zelf geregeld en anderzijds door zijn vriendin. Maar dat daten en een vriendin hebben, daar kan nooit iets goeds van komen. Eerst had hij er bijna twee en nu heeft hij er geen een. :lol: Je hebt het heel vlot geschreven, ik had van Freek nog wel meer willen weten wat voor persoon hij nu eigenlijk is. Met plezier gelezen. Fijne dag

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Thea Josephine, … ja. die Freek is me er een. Terwijl ik zo aan het schrijven was, dacht ik ook: wat is er nu écht met jou aan de hand? Helga was al niet happy met Freek … Op een slappe manier heeft hij zijn date aan de kant geschoven. Enfin, het zullen je zorgen maar zijn. :D Gelukkig is alles maar gefantaseerd. Dank voor je meelevende reactie.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, Late reactie van mijn kant, maar erg leuk gedaan. Allemaal verschillende stemmen snik ben benieuwd wat de echte versie van de waarheid is. Even twee aandachtspuntjes Let op de haakjes openen en sluiten bij een dialoog en ga niet te snel naar een volgende regel. Bij deze: ‘Ik – ik heb een meisje aangereden en zij …’ ‘Je was toch niet aan het appen, hè? Mag je wel naar een volgende regel omdat het door een ander personage wordt gezegd. Voor de rest erg goed gedaan!

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig Riny wat je in #2 schrijft , dat je dacht terwijl je schreef: wa is er met die Freek aan de hand. Graag gelezen deze avonturen. Fijne avond.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, Late reactie van mijn kant, maar erg leuk gedaan. Allemaal verschillende stemmen snik ben benieuwd wat de echte versie van de waarheid is. Even twee aandachtspuntjes Let op de haakjes openen en sluiten bij een dialoog en ga niet te snel naar een volgende regel. Bij deze: ‘Ik – ik heb een meisje aangereden en zij …’ ‘Je was toch niet aan het appen, hè? Mag je wel naar een volgende regel omdat het door een ander personage wordt gezegd. Voor de rest erg goed gedaan!
Hallo Annette, … de waarheid is soms moeilijk te doorgronden. Had ik toch gedacht alles goed doorgenomen te hebben; er blijft altijd wel iets verkeerds staan. Dank voor je reactie; doet me goed.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig Riny wat je in #2 schrijft , dat je dacht terwijl je schreef: wa is er met die Freek aan de hand. Graag gelezen deze avonturen. Fijne avond.
Hallo mw.Marie, … toen ik begon met schrijven had ik al een melodietje in mijn hoofd over: Fr e ekie - Fr ee kie …! Of dat nou een zielig jochie is, in dat liedje dan, weet ik niet; maar het kwam bij mij zo over. Al schrijvende kwam het verhaal. Dank voor je reactie en fijn dat je het graag gelezen hebt. PS Ik heb het net even opgezocht: het is een liedje van Willem Wilmink, werd gezongen door Joost Prinsen, het gaat over een mongools jongetje. Dat wist ik niet, heb net de tekst gelezen. Vertederend.