Lid sinds

2 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 402 .02

20 mei 2022 - 10:28

 

VERDRONKEN DROOM, GEEN REDDINGSBOEI MEER OVER

 

FATA MORGANAS GINGEN IN LUCHT OP

 

SCHADUWEN MOETEN IETS FELLER BELICHT WORDEN.

 

VERSCHROEIENDE ZONNESCHIJN KOMT NA 

  1. VERFRISSENDE REGENBUI
  2. OVERVLOEDIGE REGENVAL 

 

Gi

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 mei 2022 - 10:43

De laatste is wel actueler dan ooit. Ik zou 'verfrissende regenbui'  vervangen door 'overvloedige regenval'.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
20 mei 2022 - 23:16

Die hoofdletters maken het wel schreeuwerig. 😉

Bij de droom denk ik: als de droom verdronken is, waarom dan een reddingsboei? Misschien 'verloren'?

De tweede en derde vind ik leuk gevonden, maar niet direct een verhaal. Hoewel ze er wel dicht tegen aan zitten. 

In de laatste zie ik geen verhaal, maar met regenbui en verschroeien is heel wat te bedenken, denk ik. 

Lid sinds

2 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 mei 2022 - 11:16

@Hadeke: dit is een schrijversforum, geen FB, waar hoofdletters plots schreeuwerig werden. De droom is net verdronken omdat er geen reddingsboeien meer voorhanden waren.

Lid sinds

11 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
21 mei 2022 - 11:26

Van je droomzin snapte ik je bedoeling wel, maar voor mijn gevoel klopt hij niet. Vandaar dat er dan vragen opborrelen in mijn hoofd. Nu lijkt het of je een reddingsboei wilt gooien naar iets dat al gestorven is -wat onzinnig is natuurlijk- en dan merkt dat de boeien op zijn. Als je de reddingsboei vooraan zet, klopt het voor mij veel beter.

En nee, gelukkig is het hier geen FB.

Lid sinds

2 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 mei 2022 - 11:49

 

@ Maria Fransisca, misschien helpt dit:

Als er geen reddingsboeien meer zijn, verdrinkt men ... net als de dromen die niet meer kunnen gerealiseerd worden.
Zo ook de fata morgana's die op zichzelf al luchtspiegelingen zijn. 
Als men eerder en beter had belicht wat er zich in de schaduw afspeelde in Oekraïne, zou er nu mogelijk geen oorlog zijn.