Lid sinds

6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#480 Pasta 

 

Zwarte jarretelles met rode kousen. Haar borsten pompten bijna uit de bodystocking. Ik zou zweren dat ik haar hart zag bonzen. Maar ik keek al te lang. Ik had gereageerd op het tikken op het raam. Dat doe ik normaal nooit.  

Het is een soort aantrekken en afstoten als ik via De Wallen naar huis loop. Ik zie ze wel, ik ben niet blind! Maar ik reageer niet. Dit keer keek ik te lang. Ze was zo voluptueus als Nigella Lawson. Een prachtvrouw. ‘Alle mannen houden van volle vrouwen’, zeg ik altijd. En de rest liegt. 

‘Voor jou maar vijftig’, zei ze. Ze had de deur opengedaan. En ik had mijn pas ingehouden. Ze was een magneet. Met een brede glimlach trok ze me naar binnen. Ik had verwacht dat het naar schoonmaakmiddel zou ruiken, maar het hokje rook zalig. Ze trok de zware fluwelen gordijnen dicht. Ik haalde diep adem door mijn neus. Knoflook, iets vissigs, ik denk ansjovis en de onmiskenbare geur van tomaat. ‘Hmmm’. Ik gromde uit de grond van mijn hart. Achter de doos met tissues en de tube glijmiddel zag ik een elektrisch kookplaatje. Daar kwam die lucht vandaan. Ze volgde mijn blik, verbaasd dat ik niet naar haar keek. Ze had toch zoveel te bieden.  

Ze duwde mijn hoofd tegen haar boezem en kroelde door mijn haar alsof ik haar zoon was. ‘Wat wil je schatje? Gewoon recht op en neer of iets speciaals. Speciaal is altijd duurder.’ Ik snoof nog eens de geuren op die het peeskamertje vulden. ’Wat kook je?’, vroeg ik. ‘Het ruikt echt heerlijk’.  

Ze schaterlachte. Duwde me iets van haar af en keek diep in mijn ogen. Die van haar waren donkerbruin.

'Dat is pasta puttanesca lieverd. Er moet nog wat Parmezaan op. Dubbel tarief!’  

   

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Rien, je hebt een grappig verhaal geplaatst. Pasta Puttanesca, goed gevonden. 

Je begint veel zinnen met Ik+werkwoord of zij+werkwoord (ik had, ik was, zij trok, zij volgde, etc). Als je varieert met het begin van je zinnen leest het vlotter.
Daarnaast maak je veel korte zinnen. Variëren met lange en korte zinnen verhoogt het leesplezier ook. 

Gewoon recht op en neer of iets speciaals. --> dit is een vragende zin, daar hoort een vraagteken achter.

‘Hmmm’.  ‘Het ruikt echt heerlijk’. ---> de punt hoort vóór het ah-teken

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

Leuk en goed gevonden. De naam van het gerecht maakt het mooi af. Met een glimlach en de geur van pasta gelezen.