Lid sinds

6 maanden 3 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

#480 Boswandeling

 

Boswandeling

In het bos zijn de wilde dieren in het bos, in het bos... In de verte zie ik een kleuterklas aankomen. Dat is vast de traditionele boswandeling, die ze ieder jaar houden met school. Ik herinner het me als de dag van gister.

We maakten met stokken patronen op de grond en vulden die met bosschatten. Genoeg te vinden, iedereen zag ook altijd weer iets unieks. Moet je die van mij nu zien, die zijn niet meer op zoek naar eikels en bladeren. Al wegdromende met mijn gedachten bij jaren geleden, komt de stoet kleuters steeds dichterbij. Het jongetje voorop, zie ik, zit onder de paarse vlekken. Ik moet lachen, dat waren vast heerlijke bramen...

Al mijmerend loop ik verder, waar is dat schattige vennetje ook weer? Mijn hond moet nodig afkoelen, morgen eerst eens wat haren trimmen bij deze rakker.

 

Lid sinds

6 maanden 3 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

Hoi Raymond, ik heb drie woorden uit een recept genomen, namelijk bramen, patronen en afkoelen en die verwerkt in een kort verhaal zoals gevraagd.

 

Lid sinds

11 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

De woorden heb je goed gekozen. Voor mij is het nog wat teveel een mijmering en wat weinig verhaal. Dat ligt zeker niet aan de schrijfstijl, maar vooral aan de ontwikkeling van het verhaal, die niet echt uit de verf komt.

Lid sinds

6 maanden 3 weken

Rol

  • Gewone gebruiker

Hadeke, dank je wel ik ga het eens proberen. Mochten ook maar weinig zinnen zijn en dat vind ik dan nog vrij lastig. Maar ga er eens voor zitten.

 

Lid sinds

5 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

We mochten 300 woorden gebruiken voor een verhaal of 20 regels voor een gedicht. Dit verhaal telt 141 woorden, er is dus nog genoeg ruimte.