Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Welke uitgeverijen geven literaire kookboeken uit?

Hallo allemaal, Ik wil graag even weten of er iemand is die weet welke uitgeverijen kookboeken uitgeven met kleine verhalen erbij. Literair kookboekje klinkt wel erg hoogdravend, maar dit om even het beestje een naam te geven. Ik wil een Indisch kookboekje schrijven, alle recepten zijn al geschreven en ik wil elk recept combineren met een leuke anecdote van Indische mensen die ik overigens nog moet gaan verzamelen. Daarbij heb ik totaal geen idee, hoe je zo´n manuscript moet aanleveren - moet hier op dit forum nog rondneuzen- en of je bij een dergelijk kookboekje ook zelf foto´s moet bijleveren van elk recept. Nou, tot zover, hoop dat iemand me kan helpen. Groetjes, Moniek

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik jou was zou ik in de boekhandel gaan neuzen of in de bibliotheek. Ik ken alleen het boek 'Afrodite' van Isabel Allende, uitgegeven door de wereldbibliotheek. Hoe je manuscripten moet aanleveren kun je vaak lezen op de site van de uitgever. Ook hier in de schrijfgids en op het forum, vind je waarschijnlijk antwoorden op je vragen. Succes :)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je madelief. Alleen het probleem is, dat ik het nu niet kan rondneuzen omdat ik in het buitenland woon. Is ook toevallig: ´Afrodite´ van Allende heb ik ook in mijn boekenkast staan. Bedankt voor de tips!

Lid sinds

19 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt ook in de virtuele boekhandels neuzen, zoals Bol.com en zo nog een aantal en vrijwel elke bibliotheek heeft de hele collectie op internet staan. Het lijkt me voor zo'n boek wel voor de hand liggen dat je zelf de foto's bijlevert. Je kunt niet verwachten van een fotograaf dat hij/zij alles gaat 'proefkoken'. :D