Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Welk boek kan ik het best nemen

Ik wil graag een boek kopen om beter een boek te leren schrijven. maar welk boek kan ik het best nemen. ik schrijf in de categorie: Fantasie. het moet wel een boek zijn die je echt beter maakt, dus geen boek met intervieuws

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Youris, ga eerst eens zelf op zoek op deze fijne website. Ik zal je helpen: onder de knop 'Balie' bovenaan vind je een link naar een hele lijst aan schrijfboeken en als je de zoekfunctie van de website gebruikt, dan vind je vast en zeker ook tientallen recensies over deze boeken. Succes :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb een paar titels voor je, speciaal voor SF en Fantasy schrijvers. In het Engels, weliswaar. * World-Building (door Stephen L. Gillett) Vreselijk technisch, alleen voor perfectionisten. * How to write Science Fiction & Fantasy (door Orson Scott Card) (beide via Bol.com) The Tough Guide To Fantasy Land (Diana Wynne Jones) Aan te bevelen, barst van de ideeën. (via Amazon.UK) * Verder moet je maar eens googelen naar Limyaael's Fantasy Rants. Heel leerzaam! Alles in het Engels. Succes!

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik schrijf ook fantasieverhalen maar dan voor kinderen/teenagers. Er zijn wel specifieke boeken over hoe je fantasieverhalen moet schrijven, maar helaas bijna alles in het Engels. Uit mijn eigen ervaring in het schrijven van fantasieboeken ben ik als eerste begonnen om kinder fantasieverhalen te lezen. Je kunt ook volwassen fantasieverhalen lezen. Ik heb geleerd lezen, lezen en nog eens lezen. Kijk naar de stijl en de plot en de taal. Hoe is het verhaal opgebouwd. Welke tijd - tt of vt. Ik of schrijf je het verhaal vanuit de ogen van de hoofpersoon. Ik persoonlijk schrijf niet in de ik stijl, ik houd daar niet van, maar dat is persoonlijk. Ik schrijf voornamelijk over de Quest - op zoek naar iets - falen en overwinnen. Lees bijvoorbeeld eens Robin Hobb - vertaald in Nederlands (volwassenen) Terry Pratchard- ook in Nederlands verschenen (teenagers/volwassenen) Philip Pullman - is zelfs een hollywood van gemaakt met Helen Mirren - The glass compass. Teenagers+ Ursula LeGuin - Aardzee - heb ik zelf verslonden; kon niet ophouden voordat ik het helemaal gelezen had Verder Tolkien natuurlijk en C.S. Lewis Robert Jordan- ook in het Nederlands verschenen Ik vroeg mij af welk genre fantasieverhaal je wilt schrijven. In de toekomst of over magiers en voor welke leeftijd. Ik zelf schrijf voornamelijk voor Young Adult - d.w.z. 15+, maar ook boeken vanaf 12+. Door het lezen van deze boeken heb ik veel geleerd, met name de stijl en de opbouw en de plot en de taal. Ook hoe je b.v. een wereld moet bouwen/beschrijven. Ik heb een Engels boek en de titel is: The Complete guide to fantasy writing Succes

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vroeg mij af welk genre fantasieverhaal je wilt schrijven. In de toekomst of over magiers en voor welke leeftijd.
ik probeer een nieuwe weg in te slaan, door fantasy met sciene fiction te mixen. ik schrijf over een tovenaarsgemeenschap en het wordt voor de leeftijd van 12+ en ouder